Το πρώτο μοντέρνο, τετράχρονο παπί της Yamaha
H ιστορία της οικογένειας των Crypton στην Ελλάδα ξεκινά από το 1997 όταν εισήχθη για πρώτη φορά στη χώρα μας το Yamaha T105 Crypton.
Το 105 ίσως και να ήταν παραπλανητικό αφού ο κυβισμός του κινητήρα ήταν 101,8 κυβικά. Τo Crypton το 2000 απέκτησε το χαρακτηριστικό “R” έχοντας δεχθεί αλλαγές και πληρούσε τις ευρωπαϊκές προδιαγραφές ρύπων και θορύβου Euro1.
Και τα δύο Crypton, απλό και R είχαν τα ίδια τεχνικά χαρακτηριστικά (πλαίσιο, κινητήρας, αναρτήσεις, φρένα) και άλλαζαν στο κουστούμι, δηλαδή πλαϊνά καπάκια, ποδιά, μπροστινό φτερό κ.λπ.Το ενδιαφέρον είναι ότι το Crypton T105 -που ήταν το πρώτο μοντέρνο τετράχρονο παπί της Yamaha (μετά τα θρυλικά “Τ”) – φορούσε το κουστούμι ενός δίχρονου παπιού, του Yamaha F1Z.Τα Crypton 105 και Crypton R 105 διέθεταν ένα δυνατό δισκόφρενο μπροστά, διαμέτρου 220 χιλιοστών με δακάνα που κινούσε δυο ανισομεγέθη εμβολάκια.
Οι διαστάσεις του παπιού ήταν μαζεμένες και η θέση οδήγησης ελαφρώς κουραστική αφού ήταν κατηφορική η σέλα η οποία επίσης ήταν και σκληρή. Σκληρές ήταν και οι αναρτήσεις που όμως έδιναν εμπιστοσύνη στον αναβάτη κάτω από πίεση, άσχετα αν σε δρόμο με λακούβες οι επιβαίνοντες δεχόταν ταλαιπωρία.Η ιπποδύναμη που ανακοινωνόταν από το εργοστάσιο και για το παλιό (97) και για το νεότερο Crypton (2000) ήταν 7,5 ίπποι, εκ των οποίων οι 6,5 στις 6.750 rpm έφταναν στον πίσω τροχό, ικανοί για να σπρώξουν το σύνολο των 96 άδειων (και 101 γεμάτων κιλών) μέχρι την τελική των 98 χιλιομέτρων την ώρα. Η τροφοδοσία γινόταν με καρμπυρατέρ της Mikuni διαμέτρου 16mm.
Το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν θετικό στις αλλαγές αλλά ήθελε αποφασιστικότητα για να αλλάξει σχέση. Η κατανάλωση έφτανε τα 2,9 λίτρα κάτι που σήμαινε ότι το (λίγο μεγαλύτερο του συνηθισμένου) ρεζερβουάρ των 4,5 λίτρων έφτανε για σχεδόν 160 χιλιόμετρα.
ΜΕΣΗ ΤΙΜΗ: Μεταχειρισμένα υπάρχουν κυρίως από το 2000 και μετά. Η μέση τιμή βρίσκεται στα 690 ευρώ με τα ακριβότερα Crypton να φτάνουν τα 1.000 ευρώ. Το πρόβλημα είναι ότι τα παπιά αυτά είναι είτε ταλαιπωρημένα, είτε γεμάτα after market ιμιτασιόν ανταλλακτικά, είτε απογυμωμένα για χάρη της υποτιθέμενης σπορ εμφάνισης. Επίσης τα χιλιόμετρα που έχουν διανύσει πολλές φορές ξεπερνούν τα 100 χιλιάδες.
ΥΠΕΡ
- Κράτημα
- Κινητήρας
- Μπροστινό φρένο
- Αυτονομία
ΚΑΤΑ
- Εξοπλισμός
- Θέση οδήγησης- Σέλα
- Κιβώτιο ταχυτήτων
Yamaha T105 Crypton (1997-2000), T105 Crypton R (2000-2004)
ΤEXNIKA XAPAKTHPIΣTIKA
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
|
Τύπος | Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, αεροψυκτος, με 1ΕΕΚ και 2 βαλβίδες |
---|---|
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) | 49,0 x 54,0 |
Kυβισμός (cc) | 101,8 |
Λόγος συμπίεσης | 9,0:1 |
Τροφοδοσία | Καρπυρατέρ Mikuni VM16SH |
Ιπποδύναμη (hp/rpm) | 7,5/ 8.000 |
Ροπή (kgm / rpm) | 0,7 / 5.500 |
Εκκίνηση | Mίζα και μανιβέλα |
Συμπλέκτης | Ημιαυτόματος, φυγοκεντρικός, υγρός πολύδισκος |
Xωρητικότητα λαδιού κινητήρα (lt) | ο,8 |
Κιβώτιο | Τεσσάρων σχέσεων |
Σχέσεις ταχυτήτων | |
1η | 3.167 |
2η | 1.941 |
3η | 1.381 |
4η | 1.095 |
Σχέση πρωτεύουσας μετάδοσης | 3,722 |
Σχέση τελικής μετάδοσης | 2467 |
Μετάδοση | Αλυσίδα |
ΠΛΑΙΣΙΟ |
|
Τύπος | Μονό, κλειστό, σωληνωτό, πρεσαριστό |
---|---|
Γωνία κάστερ (μοίρες) | 27 |
Τρέιλ (mm) | 78 |
Μέγιστο μήκος (mm) | 1,870 |
Πλάτος (mm) | |
Μεταξόνιο (mm) | 1,190 |
Ύψος σέλας (mm) | 755 |
Βάρος (kg) | 96 (κενό) |
Xωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt) | 4,5 |
ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ - ΦΡΕΝΑ - ΤΡΟΧΟΙ |
|
Ανάρτηση μπροστά | Τηλεσκοπικό πιρούνι, διαδρομής 80mm |
---|---|
Ανάρτηση πίσω | Δύο αμορτισέρ με διαδρομή 65mm |
Φρένο μπροστά | Δισκόφρενο, διαμέτρου 220mm, δαγκάνα δύο εμβόλων |
Φρένο πίσω | Ταμπούρο |
Ελαστικό μπροστά | 2.25-17 |
Ελαστικό πίσω | 2.50-17 |
Ζάντα μπροστά | 2.25 |
Ζάντα πίσω | 2.50 |