Οι Αμερικάνοι δημοσιογράφοι αποφάσισαν…
Το Cycle World, ένα ιστορικό αμερικάνικο περιοδικό που μόλις πρόσφατα έπαψε να εκτυπώνεται σε χαρτί και συνέχισε την πορεία του στο διαδίκτυο, εδώ και δεκαετίες ανακήρυσσε κάθε χρόνο τις καλύτερες μοτοσυκλέτες της χρονιάς. Έτσι έγινε και φέτος, με τον θεσμό “Cycle World Ten Best Bikes” να επιστρέφει. Αυτά τα 10 επιλεγμένα μοντέλα σας παρουσιάζουμε σήμερα.
Οι “Δέκα καλύτερες μοτοσυκλέτες της χρονιάς από το Cycle World” είναι ένας θεσμός με μεγάλη αξία και μάλιστα σε παγκόσμιο επίπεδο, αφού αυτό το (διαδικτυακό πλέον) περιοδικό θεωρείται ένα από τα καλύτερα στον κόσμο, με πολύ καλό επίπεδο γραφής, αξιόλογους συντάκτες διεθνούς φήμης και ποιοτική συνολική εργασία.
Στο παρελθόν μάλιστα το Cycle World μας είχε ζητήσει να καταγράψουμε από ελληνικής πλευράς τις δικές μας 10 καλύτερες μοτοσυκλέτες, κι έτσι μαζί με συντάκτες μοτοσυκλέτας από όλο τον κόσμο είχαμε την τιμή να δούμε δημοσιευμένες τις επιλογές μας στο συγκεντρωτικό άρθρο.
Το άρθρο του Cycle World για τις 10 καλύτερες μοτοσυκλέτες του 2021 ξεκινάει ως εξής:
“Η βαθιά χαρά που μας προσφέρουν οι μοτοσυκλέτες είναι καθολική και αμετάβλητη. Σαν άτομα, μπορεί να εισπράττουμε αυτή τη χαρά από διαφορετικά είδη μοτοσυκλετισμού, αλλά όλοι οι αναβάτες έχουν σαν στόχο την επιδίωξη της περιπέτειας, της κίνησης και της πολύτιμης ικανοποίησης που μας χαρίζει η μοτοσυκλέτα.”
Η εμπειρία των συντακτών του Cycle World για περισσότερες από τέσσερις δεκαετίες καταδεικνύει σε μεγάλο βαθμό τόσο την ποικιλομορφία των γούστων τους, όσο και τις αλλαγές στο χώρο των δύο τροχών.
“Το εύρος των μοτοσυκλετών που επιλέγουμε υπογραμμίζει τη συνεχή εξέλιξη του χώρου και αυτό βοηθάει στο να αναζητήσουμε την ολοένα και μεγαλύτερη εμπειρία, που με τη σειρά της βελτιώνει τη ζωή μας και την ευημερία μας”, συνεχίζουν οι συντάκτες από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού, κι εμείς τώρα περνάμε στην παρουσίαση των δέκα καλύτερων επιλογών τους.
Καλύτερη μοτοσυκλέτα Adventure: Harley-Davidson Pan America 1250 Special
Η ανακοίνωση της Harley-Davidson το 2018 ότι θα παράγει μια μοτοσυκλέτα Adventure έγινε δεκτή με ανάμικτες αντιδράσεις από τον κόσμο της μοτοσυκλέτας: από δηλώσεις ενθουσιασμού, έως απογοήτευση και σκεπτικισμό.
Η ίδια η ιδέα ήταν πολύ φιλόδοξη, όμως παράλληλα απομακρυνόταν έντονα από το ίματζ της Harley-Davidson.
Τα παραπάνω συναισθήματα έδωσαν τη θέση τους στην έκπληξη, αφού η Harley-Davidson Pan America 1250 Special αποδείχθηκε ότι είναι η καλύτερη μοτοσυκλέτα Adventure στον κόσμο, ξεπερνώντας τον ανταγωνισμό τόσο στις δοκιμές μας όσο και σε επίπεδο των πωλήσεων κι έτσι έγινε η μοτοσυκλέτα περιπέτειας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στις ΗΠΑ για το 2021!
Kαλύτερη μοτοσυκλέτα δρόμου μεσαίου κυβισμού: Aprilia Tuono 660
Δεν συμβαίνει κάθε μέρα ένας κατασκευαστής να παίρνει έναν σημαντικό κινητήρα σαν του Tuono 1100 και να τον κόβει στη μέση και το αποτέλεσμα να είναι τόσο καλό (σε σμίκρυνση) όσο το αρχικό σχήμα.
Αυτό ακριβώς έκανε η Aprilia με το νέο Tuono 660 και το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό.
Η Aprilia κατάφερε να ενσωματώσει τον παράγοντα διασκέδαση και την αγνή ψυχή της ναυαρχίδας της (βραβευμένης τέσσερις φορές από το Cycle World) 1100 σε ένα προσιτό και ευέλικτο πακέτο, σχεδιασμένο για να προσελκύει όλα τα επίπεδα αναβατών.
Καλύτερο Superbike: Ducati Superleggera V4
Οι δεσμοί της Superleggera V4 με την αγωνιστική ομάδα του ιταλικού εργοστασίου στα MotoGP, την Ducati Corse, είναι κάτι παραπάνω από στενοί. Η μοτοσυκλέτα όμως είναι κι αυτή κάτι παραπάνω ένα superbike παραγωγής.
Πρόκειται για μια “οικονομική” προσπάθεια να επιτευχθεί η τελειότητα της οδήγησης μέσα σε πίστα, χωρίς περιορισμούς από τους αγωνιστικούς κανονισμούς.
Η σχέση βάρους-ιπποδύναμης είναι μοναδική στην αγορά, με 152 “στεγνά” κιλά να κινούνται από 234 ίππους! Κι όλα αυτά μεταφράζονται σε μια εκπληκτική οδηγική εμπειρία κοντά στα επίπεδα του MotoGP, αρκεί κάποιος να διαθέτει τις 100 χιλιάδες δολάρια που κοστίζει η μοτοσυκλέτα στις ΗΠΑ.
Καλύτερη ελαφριά μοτοσυκλέτα: Honda CRF300L
H Honda προσφέρει μια εύκολη μοτοσυκλέτα που κινείται το ίδιο άνετα στο χώμα και την άσφαλτο, αρκεί ο αναβάτης να μην έχει πολλές απαιτήσεις.
Με μονοκύλινδρο κινητήρα, δύο εκκεντροφόρους και 4 βαλβίδες η απόδοση στις χαμηλές-μεσαίες στροφές είναι εντυπωσιακή. Η επιτάχυνση είναι ομαλή και συνολικά η οδήγηση ένα παιχνίδι, κάνοντάς την μια πολύ καλή πρόταση για αναβάτες όλων των εμπειριών.
Καλύτερη Open-Class Δρόμου: Suzuki Hayabusa
Η Suzuki Hayabusa είναι η καλύτερη μοτοσυκλέτα στην κατηγορία ανεξαρτήτως κυβισμού στον κόσμο για το 2021.
Η νέα έκδοση της Hayabusa βασίζεται στην επιτυχία των προηγούμενων μοντέλων, αν και ίσως μετατοπίζεται πλέον προς την επικράτεια των GT μοτοσυκλετών.
Είναι αλήθεια ότι οι φανατικοί της μελέτης των τεχνικών χαρακτηριστικών απογοητεύτηκαν από τους μειωμένους ίππους, αλλά εμείς είμαστε εδώ για να σας πούμε ότι οι 168 ίπποι και η πολλή ροπή που καταγράφηκε στο δυναμόμετρο του Cycle World παραμένουν “διαγαλαξιακά” ικανοποιητικές επιδόσεις.
Αρκετά δυναμικό για σπορ βόλτες, αρκετά άνετο για καθημερινές διαδρομές και το πιο σημαντικό: καμία άλλη μοτοσυκλέτα δεν μπορεί να ανατρέψει πραγματικά τη βασίλισσα της κατηγορίας, την Hayabusa, όσον αφορά τη συνολική ισορροπία.
Καλύτερο Enduro/Διπλής χρήσης: Yamaha WR450F
Ακολουθώντας τα χνάρια της ναυαρχίδας μοτοκρός της Yamaha το μοντέλο εντούρο WR450F – το οποίο συνήθως απολαμβάνει αναβαθμίσεις παρόμοιες ή πανομοιότυπες με το YZ450F της προηγούμενης χρονιάς – δεν είναι απλώς μια μοτοσυκλέτα μοτοκρός με φώτα.
Φοράει πλήθος μετατροπών, από το κιβώτιο των πέντε ταχυτήτων, την ECU, την εξάτμιση, τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, κ.λπ. που έχουν όλα σαν σκοπό να κάνουν τη μοτοσυκλέτα εύκολη στη χρήση στο μονοπάτι, αλλά και ικανή να μπορεί να κινείται και στην άσφαλτο όπου χρειάζεται.
Ο κινητήρας βγάζει 48,9 ίππους στο δυναμόμετρο (μόλις 4,2 λιγότερους του μοντέλου ΜΧ) αλλά η διαφορά απόδοσης σε χρήση εντούρο είναι μεγάλη, αφού το WR είναι συνολικά μια πολύ αξιόλογη και εύχρηστη (για τις επιδόσεις της) μοτοσυκλέτα.
Καλύτερη “Βασική” μοτοσυκλέτα: Triumph Trident 660
Mπορεί η Triumph Trident 660 να είναι μια ολοκαίνουργια μοτοσυκλέτα, αλλά εκπροσωπεί δεκαετίες εμπειρίας της εταιρίας πάνω σε ένα πακέτο που απευθύνεται με την ίδια ευκολία σε αρχάριους και έμπειρους αναβάτες.
Με κινητήρα από τη θρυλική Speed Triple 675, με μικρότερη διαδρομή, κατεβαίνοντας στα 659 κυβικά και 72 ίππους (μετρημένους σε δυναμόμετρο) που αποδίδει προοδευτικά και με καλή απόκριση από τις χαμηλές στροφές μέχρι το κόκκινο.
Πρόκειται για μια συνολικά εύκολη και φιλική μοτοσυκλέτα που διαθέτει αρκετή τεχνολογία και προσφέρεται σε καλή τιμή.
Καλύτερο Cruiser: Harley-Davidson Heritage Classic 114
Η υψηλή τεχνολογία και οι απόλυτες επιδόσεις δεν καθορίζουν και την καλύτερη cruiser/ ταξιδιωτική μοτοσυκλέτα.
Η αγορά μοτοσυκλετών στην Αμερική έχει δείξει εδώ και πολύ καιρό πως τα ελαφρύτερα και πιο γρήγορα μοντέλα πετυχαίνουν μεγαλύτερες πωλήσεις, αλλά ο πυρήνας αυτής της κατηγορίας cruiser παραμένει ριζωμένος στην παράδοση και το στυλ.
Το Harley-Davidson Heritage Softail έχει φιλοξενήσει τρεις γενιές κινητήρων V-twin, αλλά από το 2017 παραμένει με τον Heritage Classic 114. Γιατί λοιπόν μόλις τώρα, τέσσερα χρόνια μετά, κερδίζει τον τίτλο της χρονιάς;
Διότι φέτος, η Indian και η BMW χρησιμοποίησαν και οι δύο τους εκτεταμένους πόρους τους για να φτιάξουν ένα καλύτερο cruiser — και κανένας δεν το κατάφερε.
Το Harley-Davidson Heritage Classic 114 είναι το καλύτερο cruiser σύμφωνα με το Cycle World για το 2021 σε όλα, κι ας το κέρδισαν οι ανταγωνιστές του στα τεχνικά χαρακτηριστικά.
Καλύτερη μοτοσυκλέτα Touring: Honda Gold Wing Tour DCT
Το Gold Wing της Honda είναι πάντα νικητής της κατηγορίας “Best Touring Bike” στις βραβεύσεις του Cycle World. Ακόμη και τα χρόνια που δεν πήρε την πρωτιά ήταν οριακά δεύτερο.
Άνεση και πολυτέλεια που όμοιά τους δεν συναντάς σε καμία άλλη μοτοσυκλέτα τουρισμού, με έναν από τους πιο γλυκούς σε απόδοση κινητήρες (με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων) που έχει φτιάξει η Honda σε συνδυασμό με σέλες-πολυθρόνες, αναρτήσεις-βελούδο, ηχοσύστημα απαιτήσεων και ένα σωρό άλλα στοιχεία και συστήματα που σε κακομαθαίνουν.
Καλύτερο Μotocross: Kawasaki KX450
Η εύρεση της ιδανικής ισορροπίας μεταξύ δύναμης και συνολικού κρατήματος και συμπεριφοράς για μια μοτοσυκλέτα μοτοκρός 450 κυβικών δεν είναι εύκολη δουλειά.
Το να κάνεις έναν τόσο ισχυρό κινητήρα να λειτουργεί σε τέτοια αρμονία με τις αναρτήσεις και το πλαίσιο είναι το ζητούμενο. Αυτή είναι η ύψιστη ποιότητα του KX450 και αυτό είναι που κάνει το κορυφαίο μοτοκρός για το 2021.
Από το 2019 που αναβαθμίστηκε, το KX450 έχει εντυπωσιαστεί με την άμεση, αλλά κι ευχάριστη συνάμα παροχή ισχύος, τις προοδευτικές αναρτήσεις της Showa και ένα πλαίσιο που στρίβει σαν διαβήτης τις στροφές, ενώ διατηρεί την ψυχραιμία του σε υψηλές ταχύτητες ανεξάρτητα από το έδαφος.
Προσθέστε την κορυφαία εργονομία στην κατηγορία χάρη στα στενά καπάκια του ψυγείου, μια επίπεδη σέλα και μια εργονομική θέση οδήγησης που ταιριάζει σε αναβάτες όλων των αναστημάτων και έχετε ένα εντυπωσιακό συνολικό πακέτο.