Heavy Duty Duck
Το Honda Motra 50 ήταν ένα ενδιαφέρον minibike που παράχθηκε για δύο μόλις χρόνια και μετά αποσύρθηκε από τη γκάμα της γιαπωνέζικης εταιρίας.
Ήταν φτιαγμένο λες και προοριζόταν για βόλτες σε νταμάρια, το pit bike του μπουλντοζιέρη. Το Honda Motra 50 έμεινε στην παραγωγή την περίοδο 1982-1983 και προοριζόταν μόνο για την ιαπωνική εγχώρια αγορά. Φαινόταν σαν ένα πείραμα, ένα παιδικό παιχνίδι, με πλαίσιο χωροδικτύωμα, μικρής διαμέτρου τροχούς, φαρδιά λάστιχα και κρεμαστό κινητήρα.
Το Heavy Duty “παπί” στόχευε στο να είναι ένα δίτροχο αναψυχής, αλλά βαρέως τύπου με ικανότητα μεταφοράς φορτίου.
Το Honda Motra 50 είχε χαρακτηριστική εμφάνιση, που ο κόσμος δεν είχε ξαναδεί και επίσης δεν εμφανίστηκε ποτέ ξανά, από κανέναν κατασκευαστή σε παρόμοια μορφή… εκτός βεβαίως από την ίδια την Honda που αργότερα την εφάρμοσε πάνω σε ένα “σκούτερ”.
Οι δύο μεγάλες σχάρες μπροστά και πίσω θεωρητικά θα μπορούσαν να μεταφέρουν κάποιες αποσκευές ή αντικείμενα, ενώ το γενικό λιτό στυλ που τονιζόταν από την παντελή έλλειψη διακοσμητικών, γυαλιστερών κομματιών, χρωμίου.
Αντίθετα ένα και μόνο χρώμα, κίτρινο για το στυλ “χωματουργικών μηχανημάτων” Motra και χακί σε στυλ στρατιωτικό. Με αυτά τα χρώματα ήταν βαμμένοι τροχοί, πλαίσιο, φτερά, αμορτισέρ, δηλαδή όσο το δυνατόν περισσότερα κομμάτια.
Μιας και το αναφέραμε οι τροχοί ήταν διαμέτρου 10 ιντσών και τα λάστιχα είχαν διαστάσεις 5,40”.
Ο κινητήρας προερχόταν από τα παπιά της εταιρίας με συμπλέκτη και κιβώτιο 3 ταχυτήτων και επιλογή για κοντό ή μακρύ σαζμάν, για αντίστοιχα οδήγηση στο χώμα ή την άσφαλτο.
Η ικανότητα αναρρίχησής του Honda Motra 50 έφτανε τις 23 μοίρες. Η ιπποδύναμή του κινητήρα ήταν 4,5 ίπποι στις 7.500rpm και η ροπή στα 0,46 kgm στις 5.500rpm.
To ντεπόζιτο χωρούσε 4,5 λίτρα και το συνολικό βάρος ήταν χαμηλό στα 75 μόλις κιλά. Μην ξεχνάτε ότι το Honda Motra 50 ήταν μονόσελο.
Η κωδική ονομασία του Motra ήταν CT50, αν και το μικρό δίτροχο δεν είχε καμία σχέση με την οικογένεια των CT της Honda, την οποία έχουμε παρουσιάσει στο παρελθόν.
Λόγω του ότι η εμπορική επιτυχία του Motra ήταν μέτρια η εταιρία το απέσυρε από την παραγωγή, με τη μόνη αναφορά στο συγκεκριμένο design να επαναφέρεται κατά κάποιο τρόπο το 2004 με το Honda PS250 Big Rukus, αλλά σε μορφή σκούτερ.
Ένα ωραίο στοιχείο για το τέλος: Motra σήμαινε Motorcycle Truck, το “μοτοσυκλετάκι φορτηγό”…