Η τέχνη των μπονσάι
Τι ωραία τρέλα που ήταν εκείνη των Ιαπώνων κατασκευαστών τη δεκαετία του ’80, να φτιάχνουν μίνι ρέπλικες των μεγάλων supersport μοτοσυκλετών τους με κινητήρες 50 κυβικών. Μια από τις πιο ενδιαφέρουσες περιπτώσεις ήταν το Suzuki GSX-R50 GAG του 1986. Ε, ναι ρε παιδιά GSX-R αυθεντικό ήτανε… μόνο που ήταν σε σμίκρυνση.
Το GSX-R τσέπης ήταν το χαρακτηριστικό παράδειγμα μιας τρέλας που είχε πιάσει τους Ιάπωνες να κάνουν μικραίνουν τα “αγωνιστικά” τους θηρία.
Το Suzuki GSX-R50 GAG (Gag σημαίνει αστείο, πλάκα στα Αγγλικά έτσι;) εμφανίστηκε στην αγορά το 1986 και διατέθηκε σε τέσσερεις διαφορετικούς χρωματικούς συνδυασμούς, απολαυστικούς όλους.
Το Λευκό σε στυλ αμερικανικό βομβαρδιστικό, το Ροζ “Little Racing”, η ρέπλικα GSX-R σε Μπλε και Λευκό (οι Άγγλοι κι οι Αμερικάνοι το έλεγαν mini-gixxer) και το κόκκινο.
Το πλαίσιο του GAG ήταν αξιόλογο όσον αφορά στην εμφάνισή του, αλλά και την κατασκευή του. Εντάξει μπορεί το πλαίσιο να μην ήταν φτιαγμένο από αλουμίνιο, όπως και το θρυλικό αδελφό GSX-R 750΄, αλλά τουλάχιστον ήταν δύο δοκών, από ατσάλι.
Το δισκόφρενο μπροστά ήταν υδραυλικό, είχε ψαλίδι από αλουμίνιο και την περίτεχνη πίσω ανάρτηση τύπου Full-Floater. Το πίσω φρένο ήταν ταμπούρο
Ο μονοκύλινδρος, αερόψυκτος τετράχρονος κινητήρας ήταν 100% “παπίσιος”, αφού είχε προέλθει από το Birdie και ο οποίος καμία σχέση δεν είχε με εντυπωσιακές επιδόσεις.
Η ιπποδύναμή του έφτανε τους 5,2 ίππους στις 7.000 rpm και το βάρος του έφτανε τα μόλις 64 κιλά. Το μηχανάκι δεν προοριζόταν μόνο για την Ιαπωνική αγορά, αλλά έφτασε και στην Ευρώπη, σε συγκεκριμένες αγορές.
Το Suzuki GSX-R50 GAG έμεινε στην παραγωγή για μόλις δύο χρόνια και λέγεται ότι δεν σημείωσε την – όποια – επιτυχία των “ανταγωνιστών” μίνι NSR 50 και YSR 50.
Τα τελευταία ήταν δίχρονα, κι άρα πιο γρήγορα και διασκεδαστικά, με 7 ίππους να ξεφεύγουν από τους μονοκύλινδρους κινητήρες τους.
Πατώντας πάνω σε 10ιντσους τροχούς το GAG στα κανονικά του έπιανε 50-60 χιλιόμετρα την ώρα και ευτυχώς ο γνωστός βελτιωτικός οίκος Yoshimura προσφέρθηκε να δημιουργήσει ένα κιτ με 120cc και δύναμη 10 ίππων, κι έτσι πετύχαινε μέγιστη ταχύτητα κοντά στα 100 km/h.
Το ενδιαφέρον πάνω στο GSX-R50 (κόστιζε 999 δολάρια στην Αμερική το ’87) δεν ήταν βέβαια οι επιδόσεις, όσο η εμφάνισή του και το παιχνιδιάρικο μέγεθός του που το έκανε ιδιαίτερα συμπαθητικό σε όλους όσους το έβλεπαν.
Στην Ελλάδα έφτασαν μερικά Suzuki GSX-R50 GAG σαν μεταχειρισμένα από την Ιαπωνία και κάποια από αυτά έχουν διατηρηθεί σαν κόρη οφθαλμού από τους περήφανους ιδιοκτήτες τους.