… ενώ Νο1 μοτοσυκλέτα η Yamaha MT07
Η Honda, η BMW και η Royal Enfield έκαναν τη μεγάλη επιτυχία τη χρονιά που πέρασε στη γαλλική αγορά μοτοσυκλέτας, Kawasaki και Suzuki ήταν απογοητευτικές, σε αντίθεση με την Triumph που τα πήγε περίφημα!
Με 194.552 νέα οχήματα που ταξινομήθηκαν στη Γαλλία το 2021, η αγορά μοτοσυκλετών και σκούτερ σημείωσε ποσοστά άνω του +9% σε σύγκριση με το 2020.
Χάρη στην επιτυχία του Honda Forza 125, του best seller δίτροχου στη Γαλλία, η Honda ανέκτησε την πρώτη θέση στις πωλήσεις, μπροστά από Yamaha και BMW.
Η Kawasaki και η Triumph συμπληρώνουν το Top 5, ενώ η χρονιά αποδείχθηκε πιο περίπλοκη για τις Harley-Davidson και Suzuki με σημαντικά χαμηλότερα αποτελέσματα απ’ ό,τι το 2020.
Παρά τις δυσκολίες στις παραδόσεις και τις ελλείψεις εξαρτημάτων, η γαλλική αγορά μοτοσυκλετών έκλεισε το 2021 με πολύ ενθαρρυντικά νούμερα, αυξημένα κατά 9,19% σε σύγκριση με το 2020.
Το 2021 ήταν το έτος που είδε την επιστροφή στο πρώτο σκαλί του βάθρου της Honda, η οποία κατακτά αυτή τη θέση στη Γαλλία… 26 χρόνια μετά, με 35.202 νέα μονάδες να έχουν πωληθεί και με ένα μερίδιο αγοράς που φτάνει το 18,09%.
Η αύξηση του 30% στις πωλήσεις της μάρκας οφείλεται κυρίως στις καλές πωλήσεις του maxi scooter Forza 125.
Πτώση 3,53% σημείωσε η Yamaha που βρέθηκε στη δεύτερη θέση, με 32.097 πωλήσεις μοτοσυκλετών και σκούτερ και μερίδιο αγοράς 16,49%, αν κι εξακολουθεί να κυριαρχεί στην κατηγορία των μοτοσυκλετών, αφού το μοντέλο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στη Γαλλία είναι το γυμνό MT-07.
Με 20.333 πωλήσεις η BMW ξεπέρασε για πρώτη φορά τον πήχη των 20.000 μονάδων. Ήταν μια πολύ καλή χρονιά για τον Γερμανό κατασκευαστή, που του επέτρεψε να ανέβει στο βάθρο, κυρίως από την επιτυχία της γκάμας των “μεγάλων” R 1250 GS.
Η Kawasaki, παρά την πτώση της τάξης του 7,4% (πωλήθηκαν 13.008 μοτοσυκλέτες) παραμένει στην τέταρτη θέση και προηγείται της Triumph, η οποία, ωστόσο, με 10.087 πωλήσεις σημείωσε μεγάλη αύξηση στον όγκο πωλήσεών της: + 21,5%.
Μέσα στους ικανοποιημένους της χρονιάς θα αναφέρουμε τη Royal Enfield, η οποία κατέγραψε αύξηση 24,51% το 2021 με 4.400 πωλήσεις, τη Ducati: + 13,71% (4.387 μονάδες), την Indian: + 22,3% (2.353 μονάδες), την Aprilia: +24%2. (2.298 μονάδες), αλλά και την Moto Guzzi: +15,76% και 1.968 νέες ταξινομήσεις το 2021.
Μεταξύ των απογοητεύσεων, η κυριότερη ήταν η απότομη πτώση της Suzuki κατά 24,63% σε σύγκριση με το 2020 (5.004 μονάδες).
Σε μικρότερο βαθμό και η Harley-Davidson σημείωσε μείωση κατά 14,33% με πωλήσεις 5.562 μοτοσυκλετών, ενώ θα πρέπει να ληφθούν υπόψη οι καθυστερημένες αφίξεις του Pan America και του Sportster S, οι οποίες όμως δίνουν αισιοδοξία στην αμερικάνικη εταιρία.
Γαλλία 2021: Οι 20 κορυφαίοι κατασκευαστές μοτοσυκλετών και σκούτερ
1 – Honda : 35.202 ταξινομήσεις (+30,00 %)
2 – Yamaha : 32.097 (-3,53 %)
3 – BMW : 20.333 (+ 12,46 %)
4 – Kawasaki : 13.008 (-7,24 %)
5 – Triumph : 10.087 (+21,50 %)
6 – KTM : 9.835 (+6,03 %)
7 – Piaggio : 6.889 (+2,21 %)
8 – Harley-Davidson : 5.562 (-14,33 %)
9 – Suzuki : 5.004 (-24,63 %)
10- Royal Enfield : 4.400 (+24,51 %)
11 – Ducati : 4.387 (+13,71 %)
12 – Kymco : 3.464 (-26,05 %)
13 – Mash : 2.829 (+1,33 %)
14 – Indian : 2.353 (+22,30 %)
15 – Aprilia : 2.298 (+24,42 %)
16 – Sym : 2.260 (-17,88 %)
17 – Husqvarna : 2.231 (+8,78 %)
18 – Orcal : 2.222 (+0,32 %)
19 – Benelli : 1.973 (+23,16 %)
20 – Moto Guzzi : 1.968 (+15,76 %)