MotorBike.gr

BMW R 1300 GS: Δεύτερη ανάκληση για το επικίνδυνο ρελέ μίζας!

29/07/2024

Από τους ημιαγωγούς – στην κλασική λύση για να λυθεί το πρόβλημα

Ήδη από τον Νοέμβριο του 2023, λίγο μετά την κυκλοφορία της νέας BMW R 1300 GS, υπήρξαν μεμονωμένα περιστατικά αυτανάφλεξης και φωτιάς σε κάποιες μοτοσυκλέτες, που προκλήθηκαν από ελαττωματικά ή κατεστραμμένα ρελέ μίζας, μετά από διείσδυση υγρασίας στην περιοχή! Η μίζα ξεκινούσε ξαφνικά από μόνη της (μετά από βραχυκύκλωμα και υπερθέρμανση) και έπαιρνε φωτιά! Το μόνο που μπορούσε να κάνει κάποιος ήταν να αποσυνδέσει τη μπαταρία όσο το δυνατόν γρηγορότερα.

Παρόμοια περιστατικά και επικίνδυνες φωτιές σε BMW R 1300 GS αναφέρθηκαν τον Ιανουάριο και τον Φεβρουάριο του 2024.

Σύμφωνα με πληροφορίες του εργοστασίου, το πρόβλημα φάνηκε να έχει επιλυθεί στη γραμμή παραγωγής από τις 16 Ιανουαρίου 2024, ενώ παράλληλα η BMW ζήτησε από τους πελάτες με μοτοσυκλέτες που είχαν ήδη παραδοθεί να έρθουν στα συνεργαζόμενα συνεργεία το συντομότερο δυνατό.

Σύμφωνα με την BMW, η «εκστρατεία εξυπηρέτησης» όπως την ονόμασε και η οποία ξεκίνησε στις 22 Ιανουαρίου 2024, επηρέασε συνολικά 14.698 R 1300 GS παγκοσμίως, συμπεριλαμβανομένων 2.657 στη Γερμανία.

Στις 29 Φεβρουαρίου 2024, η Γερμανική Ομοσπονδιακή Αρχή Αυτοκινήτων Μεταφορών ανακοίνωσε ότι η συγκεκριμένη ανάκληση ελέγχεται επίσημα.

Eπίσης η Ευρωπαϊκή Ένωση ανακοίνωσε επίσημη ανάκληση (δείτε παρακάτω φωτογραφία) στις 12 Απριλίου 2024 και εκτός από τη Γερμανία εφαρμόστηκε και σε: Βουλγαρία, Κροατία, Δανία, Γαλλία, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Λουξεμβούργο, Νορβηγία, Σλοβενία και Σουηδία.

Στα τέλη Ιουλίου 2024, υπήρχε συνέχεια στην υπόθεση, αυτή τη φορά με το νέο ρελέ μίζας που είχε αντικατασταθεί ήδη μια φορά: η BMW Motorrad ανακοίνωσε τη μετατροπή όλων των BMW R 1300 GS από το σύγχρονης τεχνολογίας ρελέ εκκίνησης ημιαγωγών που χρησιμοποιούσε μέχρι τότε, σε ένα, διαφορετικό, “κλασικό”, ηλεκτρομηχανικό ρελέ εκκίνησης.

Προφανώς, στο μεταξύ είχαν υπάρξει κι άλλα επικίνδυνα για φωτιά συμβάντα, ακόμα και με τη βελτιωμένη πρώτη έκδοση του ρελέ.

Έτσι τώρα, από τα μέσα Αυγούστου 2024, οι περισσότερες από 40.000 R 1300 GS που έχουν πουληθεί μέχρι σήμερα σε συνεργεία BMW παγκοσμίως, θα αλλάξουν και πάλι το ρελέ βάζοντας το “κλασικό”, παλαιότερης τεχνολογίας, συμπεριλαμβανομένου και νέου λογισμικού.

Περισσότερες πληροφορίες θα έχουμε σύντομα.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!