Ζηλεύοντας τους Κινέζους
Ένα πολύ κομψό και “χρήσιμο” μοτοσυκλετάκι, ένα Adventure μικρού κυβισμού από την Honda, το CB190X επανέρχεται στην αγορά ανανεωμένο μέσα στο κομψό του περιτύλιγμα. Ποια αγορά είπατε; Μα εκεί που κυκλοφορεί με επιτυχία εδώ και χρόνια, στην Κίνα… δυστυχώς.
Το “δυστυχώς” του προλόγου πηγαίνει, φυσικά, για την Ευρώπη που δεν έχει την τύχη να μπορεί να αγοράσει το CB190X.
Για το 2023 η Honda παρουσιάζει το νέο βελτιωμένο CB190X, ένα adventure μικρού κυβισμού που διαθέτει έναν αξιόπιστο αερόψυκτο, διβάλβιδο κινητήρα 190cc, πάνω σε ένα ελαφρύ και ευέλικτο σύνολο, σχεδιασμένο έτσι ώστε να προσφέρει μια ιδέα από τις ανέσεις μιας μοτοσυκλέτας τουρισμού, η οποία συνδυάζεται με την ικανότητα “πάω παντού” ενός ψευδοεντούρο που κινείται και στο χώμα.
Τα ADV έχουν γίνει τόσο δημοφιλή τα τελευταία χρόνια, που οι κατασκευαστές θέλουν να καλύψουν τη ζήτηση σε διάφορους κυβισμούς. Όπως λοιπόν στην Ελλάδα κυκλοφορεί το SYM NH-T 200, με καλές πωλήσεις μάλιστα, έτσι και στην Κίνα έχουν το CB190X της Honda.
Η οικογένεια των CB της Honda είναι από τις πιο δημοφιλείς στον κόσμο και καλείται να καλύψει με διάφορα μοντέλα τις απαιτήσεις του κοινού, δημιουργώντας πλατφόρμες πάνω στις οποίες στηρίζεται.
Όπως είναι η πλατφόρμα των CB500, ή των NC750 για την Ευρώπη, έτσι είναι και η αντίστοιχη στην Κίνα με το CB190 που παρουσιάζεται και σαν μοντέλο δρόμου, αλλά και σαν “X” για χρήση Adventure.
Η συνεργασία της Honda και της κινεζικής Sundiro έχει φέρει στην αγορά το μικρό crossover μοντέλο, με κομψό και μοντέρνο σχεδιασμό, συνδυάζοντας τη σπορ αισθητική με έναν αέρα περιπέτειας.
Οι αιχμηρές και επιθετικές γραμμές το κάνουν να μοιάζει πιο δυνατό και δυναμικό, ενώ επιπλέον, το υπερυψωμένο μπροστινό φτερό, συνοδευόμενο από τον επιθετικό προβολέα LED και το σχήμα του ρεζερβουάρ, ενισχύουν την εικόνα του CB190X.
Ο μονοκύλινδρος, αερόψυκτος κινητήρας προσφέρει 16,3 ίππους στις 8.000 rpm και μέγιστη ροπή 1,1 kgm στις 7.000 rpm.
Όσον αφορά το πλαίσιό του, η Honda έχει διατηρήσει την πλατφόρμα του CB190 με μικρές αλλαγές για την έκδοση “X”.
Το ατσάλινο πλαίσιο χρησιμοποιεί συμβατικό πιρούνι μπροστά, μεγαλύτερης διαδρομής και ένα ρυθμιζόμενης προφόρτισης μονό αμορτισέρ στο πίσω μέρος. Όσον αφορά τα φρένα, η μοτοσυκλέτα έχει δισκόφρενα μπροστά και πίσω που είναι εξοπλισμένα με δικάναλο ABS.
Το Honda CB190X δεν είναι ολοκαίνουργιο μοντέλο για την κινεζική αγορά, αντιθέτως πρωτοπαρουσιάστηκε το 2016 και έκτοτε μικρές αλλαγές έχει δεχθεί μιας και “δεν αλλάζεις κάτι που δουλεύει περίφημα”.
Άντε λοιπόν και στα δικά μας… CB190X, στη δική μας αγορά, αφού πιστεύουμε πως μια τέτοια μοτοσυκλέτα θα ενδιέφερε πολύ το ελληνικό κοινό.