Οι τελευταίοι των Μοϊκανών
Θα πει κάποιος “και τι μας νοιάζει που η Honda βγάζει δυο 400άρια για τελευταία φορά;”. Δεν πάει έτσι, γιατί το πιθανότερο είναι πως με τον χαρακτηρισμό Final Edition, μάλλον μιλάμε για τα τελευταία τετρακύλινδρα σε σειρά 400άρια της ιστορίας… Τέλος εποχής λοιπόν τα Honda CB400 Super Four και 400 CB400 Bol d’Or όχι μόνο για την Ιαπωνία, αλλά και για όλο τον κόσμο.
Έτσι κλείνει ένα μεγάλο κεφάλαιο για μια διάταξη κινητήρων, 400 cc τετρακύλινδρων σε σειρά, που οι Έλληνες μοτοσυκλετιστές είχαν την τύχη να οδηγήσουν και να ζήσουν μαζί τους για αρκετά χρόνια, αφού έφτασαν στη χώρα μας μέσα από τις παράλληλες εισαγωγές από τα μεταχειρισμένα της Ιαπωνίας.
Και δεν ήταν ένα και δύο, ήταν πολλά τα γιαπωνέζικα 4κύλινδρα 400άρια που κυκλοφορούσαν στους δρόμους μας, μάλιστα απ’ όλους τους 4 μεγάλους Ιάπωνες κατασκευαστές – Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki.
Το πρώτο τετρακύλινδρο σε σειρά 400άρι παραγωγής της Honda εμφανίζεται στην αγορά το 1975 και είναι το θρυλικό CB400F Super Sport 400 Four, όπως ήταν το πλήρες όνομά του.
Το ’75 βγαίνει σε δυο χρώματα, σε μπλε και σε κόκκινο, και είναι μοντέλο που (απ’ ό,τι ξέρουμε τουλάχιστον) δεν είχε εισαχθεί επίσημα στην Ελλάδα.
Το μοντέλο εισάγεται το 1976 από την ελληνική αντιπροσωπεία και πάλι σε δυο χρωματισμούς, έναν κίτρινο, κι έναν βυσσινί. Χαρακτηριστικό του η υπέροχη “4 σε 1” εξάτμιση και το γεγονός ότι πολύ σύντομα αποκτάει ψευδώνυμο: είναι το περίφημο “Φουράκι”…
Η πρώτη φορά που εμφανίζεται το “Super Sport” σε μοτοσυκλέτα της Honda είναι το 1975, ενώ το 1981 εμφανίζεται για πρώτη φορά το όνομα Bol d’Or (πάνω σε 4κύλινδρο σε σειρά 750 και 900) δανεισμένο από τη διάσημη γαλλική πίστα αγώνων.
Πάμε όμως να επιστρέψουμε στο σήμερα. Όπως λένε κι οι συνάδελφοι στο εξωτερικό “Όλα τα καλά πρέπει, δυστυχώς, κάποτε να τελειώσουν”, κι αυτό ισχύει και για τα αγαπημένα 400άρια της Honda CB400 Super Four και Super Bol d’Or Final Edition του 2022 που κλείνουν μια ιστορία 45 ετών.
Για πολλά χρόνια, το CB400 ήταν ένα μοντέλο που προοριζόταν μόνο για την Ιαπωνία και μάλιστα αναδεικνύονταν επί σειρά ετών best seller σε πωλήσεις.
Ωστόσο, καθώς η Ιαπωνία συμμορφώνεται πλέον με τις προδιαγραφές εκπομπών Reiwa 2 (στο ίδιο επίπεδο με τις Euro 5), οι μοτοσυκλέτες που δεν τις πληρούν, είτε πρέπει να προσαρμοστούν για να συμμορφωθούν, είτε να διακοπεί η παραγωγή τους.
Η Honda θα μπορούσε, φυσικά, να είχε επιλέξει την συμμόρφωση του CB400 με τους νέους κανονισμούς εκπομπών ρύπων. Για λόγους που δεν είναι γνωστοί, παρά μόνο μέσα στην εταιρία, η Honda πήρε την απόφαση να διακόψει την παραγωγή τους μετά την ολοκλήρωση του τρέχοντος έτους.
Τα Honda CB400 Super Four και CB400 Super Bol d’Or με τα υπέροχα κουστούμια και χρωματισμούς κινούνται από έναν τετρακύλινδρο σε σειρά, υγρόψυκτο κινητήρα 399cc με ισχύ 55 ίππων στις 11.000 rpm και διαθέτουν κιβώτιο ταχυτήτων έξι σχέσεων.
Η μπροστινή ανάρτηση είναι συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι με ρυθμιζόμενη προφόρτιση και δύο αμορτισέρ πίσω λαδιού-αερίου και ψαλίδι αλουμινίου.
Όσον αφορά το φρενάρισμα, αυτό το αναλαμβάνουν δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων και δύο δίσκοι μπροστά, και δαγκάνα μονού εμβόλου και ένας δίσκος πίσω, αμφότερα με ABS. Τα CB400 κυλούν πάνω σε ένα ζευγάρι ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
Η κύρια διαφορά μεταξύ του CB400 Super Four και του CB400 Bol d’Or είναι ο προβολέας που είναι στρογγυλός στο πρώτο και παραλληλόγραμμος στο δεύτερο, το οποίο μάλιστα διαθέτει και κομψό, μισό φέρινγκ.
Τέσσερις είναι οι χρωματισμοί της τελευταίας έκδοσης των 400αριών: Κόκκινο, μπλε/κόκκινο, ασημί και μαύρο. Οι τιμές τους θα είναι κοντά στις 7.000 ευρώ, κι όπως είπαμε… Japan Only.
Aποχαιρετούμε με λύπη μια πολύ αξιόλογη, αγαπημένη και θρυλική οικογένεια μοτοσυκλετών…