Μειώθηκαν οι πωλήσεις της ιταλικής εταιρίας το 2023. Πώς διαγράφεται το μέλλον της;
Η Aprilia, μια εταιρία που ανήκει στον Όμιλο Piaggio από το 2004, σημείωσε μια ανησυχητική πτώση πωλήσεων το 2023, παρότι η αγορά των δυο τροχών αυξάνεται στις περισσότερες χώρες του κόσμου.
Είναι αλήθεια ότι η Piaggio φαίνεται να προσπαθεί να ενισχύσει την Aprilia και να φτιάξει μια εταιρία με “τη δική της” ταυτότητα, που θα τοποθετηθεί με ξεκάθαρο χαρακτήρα στον ευρωπαϊκό και παγκόσμιο χάρτη της μοτοσυκλέτας, όμως συναντάει προβλήματα στο δρόμο.
Παρόλο που, για παράδειγμα, συμμετέχει τα τελευταία χρόνια στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP, που θεωρείται το κορυφαίο άθλημα στους δύο τροχούς με μεγάλη απήχηση και δημοσιότητα και παρόλο που η Aprilia εξελίσσεται χρόνο-το χρόνο συστηματικά κάνοντας αξιόλογη προσπάθεια, φέρνοντας και κάποια καλά αποτελέσματα, η μάρκα μοιάζει να δυσκολευεται στην αγορά.
Από την άλλη, στον αντίλογο όσον αφορά στα MotoGP, έχουμε να κάνουμε με μια ιδιαίτερα κοστοβόρα δραστηριότητα που ναι μεν αυξάνει το πρεστίζ της μάρκας και είναι διασκεδαστική για αυτούς που ασχολούνται με τους αγώνες, αλλά δείχνει να απορροφά πολλή ενέργεια χωρίς να φέρνει άμεσα οικονομικά αποτελέσματα.
Ένας από τους άλλους λόγους της “μη επιτυχίας” της εταιρίας είναι η μικρή γκάμα της Aprilia, ενώ παράλληλα η κατηγορία των μοτοσυκλετών Supersport-Superbike που ήταν πάντοτε το φόρτε της και έχει συνδέσει με αυτήν το όνομά της, έχει συρρικνωθεί σε μεγάλο βαθμό σε όλο τον κόσμο.
Μπορεί η Piaggio να νομίζει πως αντιπαραθέτει απέναντι στην πετυχημένη εμπορικά Ducati έναν άξιο αντίπαλο στην αγορά, αλλά είναι αρκετοί αυτοί που κατηγορούν την Aprilia για μιμητισμό (“κάντο εσύ πρώτα, για να το κάνω κι εγώ μετά”) και βραδεία πορεία, αφού τα νέα μοντέλα αργούν πολύ να λανσαριστούν στην αγορά.
Οι παγκόσμιες πωλήσεις της Aprilia μειώθηκαν το 2023, κι έφτασαν τις 65.464, σημειώνοντας πτώση -5,6% τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Ινδία, μια τεράστια αγορά στην οποία έχει επενδύσει ιδιαίτερα η Piaggio, όχι μόνο με εργοστάσια, αλλά και με επιθετικό μάρκετινγκ.
Τη στιγμή που ο Όμιλος Piaggio προχωράει με αυξανόμενη επιτυχία, η παγκόσμια απόδοση της Aprilia είναι πάνω-κάτω στα ίδια επίπεδα κάθε χρόνο και παρότι ο κατασκευαστής του Noale διαθέτει στη γκάμα του και σκούτερ (που είναι ιδιαίτερα δημοφιλή και πουλάνε σε όλη την υφήλιο) οι παγκόσμιες πωλήσεις του εξακολουθούν να βρίσκονται στην καλύτερη περίπτωση στις 75.000 ετησίως. Ο αριθμός αυτός επιτεύχθηκε το 2012 και ποτέ ξανά, με μια μικρή αναλαμπή το 2019 όταν κατέγραψε 72.402 ταξινομήσεις.
Το 2023 οι πωλήσεις της Aprilia μειώθηκαν κατά 2,2% στην Ευρώπη, που απορροφά σχεδόν το μισό αυτών που πουλάει, ενώ στην Ινδία μειώθηκαν κατά 26,8%!
Στην Ασία (Κίνα, Νότια Κορέα, Ιαπωνία και Ταϊβάν) οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 7,2% και στη Βόρεια Αμερική κατά 3,1%. Θετική τάση αναφέρθηκε στη Νοτιοανατολική Ασία (+21,0%), στην Ανατολική Ευρώπη (+68,8%), και στη Λατινική Αμερική (+19,9%).
Ευχόμαστε να ανακάμψει η αξιόλογη αυτή ιταλική εταιρία και να επανέλθει στις επιτυχίες του παρελθόντος και ελπίζουμε η Piaggio να μην εφαρμόσει τακτική “συντήρησης” του ονόματος της Aprilia ή την παύση του, όπως έχει κάνει και στο παρελθόν με τη θρυλική Gilera, μια ιστορική ιταλική φίρμα με υπερεκατονταετή ιστορία, την οποία η ιδιοκτήτρια του ονόματος Piaggio σταμάτησε να υποστηρίζει βγάζοντάς την από το χάρτη.
Κι όλα αυτά σε μια εποχή που οι υπερδραστήριοι και φιλόδοξοι Κινέζοι κατασκευαστές παλεύουν με ζέση να επαναφέρουν ή να εδραιώσουν με πολύ κόπο και επενδύσεις, προηγούμενα ή νέα ονόματα, ώστε να πετύχουν την πολυπόθητη αναγνωρισιμότητα στην αγορά.