Εξελιγμένο σύστημα κλήσης έκτακτης ανάγκης
Μέσω ενός συστήματος που εξελίσσει η Honda, οι μελλοντικές μοτοσυκλέτες θα είναι σε θέση να κρίνουν εάν ο αναβάτης τους χρειάζεται βοήθεια μετά από ένα ατύχημα ή πτώση και να πραγματοποιήσουν κλήση έκτακτης ανάγκης
Υπάρχουν μοτοσυκλέτες σήμερα που προσφέρουν ήδη αυτόματη κλήση έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση ατυχήματος, αλλά η Honda εργάζεται για να βελτιώσει αυτή τη διαδικασία, προσδιορίζοντας τη θέση και την κατάσταση του αναβάτη σε σχέση με τη μοτοσυκλέτα του. Εξηγούμε…
Συστήματα ανίχνευσης σύγκρουσης που μπορούν να καταλάβουν αυτόματα αν ο αναβάτης έχει πέσει μακριά από τη μοτοσυκλέτα του είναι ήδη διαθέσιμα, με τη διαφορά πως η Honda δουλεύει πάνω σε μια πιο έξυπνη παραλλαγή που μπορεί να αντιληφθεί καλύτερα αν ο αναβάτης είναι τραυματισμένος ή όχι.
Εταιρίες όπως η Triumph και η BMW διαθέτουν ήδη συστήματα αυτόματης κλήσης έκτακτης ανάγκης ως αξεσουάρ στις μοτοσυκλέτες τους, χρησιμοποιώντας διάφορους αισθητήρες, είτε πάνω στην ίδια τη μοτοσυκλέτα, είτε στο κινητό του αναβάτη για να διαπιστώσουν εάν υπήρξε σύγκρουση και καλώντας σε βοήθεια εφόσον υφίστανται ορισμένες προϋποθέσεις. Επίσης, τα πιο πρόσφατα iPhone και ρολόγια της Apple έχουν ακόμη και τα δικά τους συστήματα ανίχνευσης σύγκρουσης.
Ωστόσο, το τελευταίο σχέδιο της Honda, που αποκαλύφθηκε μέσω μιας νέας αίτησης για δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από την εταιρία, είναι ακόμα πιο έξυπνο: το δίπλωμα ευρεσιτεχνίας δείχνει μοτοσυκλέτα και αναβάτη δίπλα-δίπλα, με το σύστημα της Honda να ανιχνεύει εάν η μοτοσυκλέτα και ο αναβάτης είναι σε όρθια θέση ή όχι, προσδιορίζοντας αν υπάρχει πρόβλημα.
Το σύστημα της Honda, όπως και τα υπόλοιπα, χρησιμοποιεί αισθητήρες που υπάρχουν ήδη σε πολλές μοτοσυκλέτες, όπως και σε κινητά, αλλά η Honda προσθέτει έναν ακόμα σε ακουστικό Bluetooth στο κράνος, έχοντας έτσι στη διάθεσή της πληροφορίες από τρεις συσκευές – για να αποφασίσει αν χρειάζεται κάποιος βοήθεια.
Σε περίπτωση, για παράδειγμα, που κάποιος προσπαθώντας να παρκάρει, ρίξει τη μοτοσυκλέτα του, το σύστημα θα αναγνωρίσει ότι η μοτοσυκλέτα είναι πεσμένη, αλλά ότι ο αναβάτης είναι όρθιος, μέσω του συστήματος επικοινωνίας του κράνους και του smartphone.
Επίσης μπορεί να χρησιμοποιείται η επικοινωνία μεταξύ του τηλεφώνου, της μοτοσυκλέτας και του σετ μικροφώνου-ακουστικού κράνους για να συμπεράνει το σύστημα αν η μοτοσυκλέτα είναι πεσμένη και ο αναβάτης περπατάει… βρίζοντας, ας πούμε!
Εάν, αντίθετα, οι αισθητήρες δείχνουν ότι το κράνος και το τηλέφωνό του βρίσκονται ακίνητα στο έδαφος, τότε η αυτόματη κλήση μπορεί να ενεργοποιηθεί.
Αυτό δεν σημαίνει πως το σύστημα είναι απλό στη λειτουργία του, αφού ελέγχει την ταχύτητα πριν από τη σύγκρουση, το αν οι αποστάσεις μεταξύ μοτοσυκλέτας, κράνους και τηλεφώνου αλλάζουν στο πέρασμα του χρόνου, ακόμη και αν το τηλέφωνο ή το κράνος έχουν παγιδευτεί κάτω από τη μοτοσυκλέτα.
Λαμβάνοντας υπόψη όλες αυτές τις παραμέτρους ξεκινάει η διαδικασία λήψης αποφάσεων και η αυτόματη κλήση έκτακτης ανάγκης.
Το σύστημα αυτό της Honda βρίσκεται ακόμα στο στάδιο της εξέλιξής του και της κατάθεσης πατεντών, επομένως δεν θα βγει σύντομα στην αγορά, αλλά τουλάχιστον παίρνουμε μια ιδέα για το πώς θα λειτουργούν τα πράγματα στο μέλλον.