Ένας “Μπόμπος” ήρθε απόψε απ’ τα παλιά
Όχι μόνο αποτίει φόρο τιμής το Jintong JC50Q-7 στο θρυλικό Honda Ζ50, αλλά αποτελεί σχεδόν πιστή αντιγραφή του αυθεντικού “Μπόμπου”. Το Jintong είναι μοναδικό στο είδος του στην ελληνική αγορά.
Πιο συμπαθητικό δεν γίνεται το Jintong JC50Q-7 (Jintong σημαίνει στα κινέζικα “Μικρός Γίγας”) που κατασκευάζεται από τη μεγάλη κινεζική εταιρία Jincheng και φοράει το κλασικό ντεπόζιτο σχήματος δάκρυ και μεγάλο μονόσελο, προσφέροντας άνεση στον αναβάτη. Το Jintong διατίθεται από την αντιπροσωπεία της Jincheng στην Ελλάδα την Μπούκουρας ΑΕΒΕ.
Η κλασική του σχεδίαση, διατηρεί στην αγορά τον μύθο που έχτισαν οι “Μπόμποι” και τα “Ζετάκια”, που άφησαν ιστορία και στην Ελλάδα. Το Jintong JC50Q-7 είναι ένα μικρό μοτοσυκλετάκι με μονοκύλινδρο αερόψυκτο κινητήρα που έχει κυβισμό 50 κυβικών εκατοστών με έναν εκκεντροφόρο και δύο βαλβίδες.
Η τροφοδοσία γίνεται μέσω καρμπιρατέρ, η εκκίνηση με μανιβέλα, ενώ ο κινητήρας διατίθεται σε δυο εκδόσεις: η μια με ημιαυτόματο (“παπίσιο”) σασμάν τριών σχέσεων και η άλλη με συμβατικό σασμάν με συμπλέκτη και λεβιέ ταχυτήτων τεσσάρων σχέσεων. Με τριτάχυτο ή τετρατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να αποκτήσει κάποιος και τις δυο εκδόσεις του Jintong, την JC50Q-7, αλλά και την JC50Q-7Α. Η τελική μετάδοση γίνεται με αλυσίδα.
Η εξάτμιση του βγαίνει από τη δεξιά πλευρά του κινητήρα και ψηλά, όπως αρμόζει σε ένα μοτοσυκλετάκι που μπορεί να κινηθεί σε άσφαλτο και το χώμα.
Για να καλυφθεί η δεύτερη χρήση τα ελαστικά είναι τρακτερωτά με μεγάλα τακούνια.
Η εξάτμιση διαθέτει μεγάλο, χρωμιωμένο προστατευτικό, ενώ χρωμιωμένη είναι και η σχάρα στην ουρά. Tύπου “Off Road” είναι και τα φτερά του “Μπόμπου” που είναι μικρού μεγέθους και απομακρυσμένα από τους τροχούς.
Με χαμηλή σέλα που κάνει το JC50 εύκολο να οδηγηθεί από αναβάτες και αναβάτριες κάθε ύψους, με το βάρος του να φτάνει μόλις τα 60 κιλά. Το μεταξόνιο είναι 910 mm.
Οι τροχοί του είναι οκτώ ιντσών και τα φαρδιά του λάστιχα διαστάσεων 3.50.
Το πιρούνι είναι συμβατικό τηλεσκοπικό και ο μπροστινός τροχός διαθέτει υδραυλικό δισκόφρενο τοποθετημένο στην αριστερά πλευρά του τροχού. Στον πίσω τροχό συναντάμε ταμπούρο.
Πέρα από τις δυνατότητες του Jintong στην καθημερινή μετακίνηση, που οι διαστάσεις του το καθιστούν εξαιρετικά ευέλικτο και εύχρηστο, αποτελεί ένα πρώτης τάξης σχολείο για αρχάριους νεαρούς και νεαρές. “Δάσκαλος” αποδεικνύεται επίσης για τους παραπάνω στα πρώτα τους βήματα στην οδήγηση στο χώμα.
Παράλληλα πλεονεκτήματα αποτελούν η απλότητα της κατασκευής (αερόψυξη-καρμπιρατέρ) που προσφέρει εύκολη και οικονομική συντήρηση (και βελτιώσεις, αύξηση κυβισμού, κλπ), όπως επίσης το γεγονός ότι ο κινητήρας είναι 50 κυβικών και απαιτεί δίπλωμα μοτοποδηλάτου για να οδηγηθεί και όχι μοτοσυκλέτας.
Ένα ακόμα αξιοπρόσεκτο χαρακτηριστικό του Jintong JC50Q-7 είναι πως τα δυο τμήματα του τιμονιού (λύνοντας τις δυο “στρόφιγγες” στη βάση τους) διπλώνουν προς τα κάτω μειώνοντας τον όγκο τους και προσφέροντας έτσι τη δυνατότητα να μεταφερθεί το μοτοσυκλετάκι μέσα σε πορτ-μπαγκάζ αυτοκινήτου.
Το Jintong JC50Q-7 προσφέρεται σε τρεις χρωματισμούς: Μπλε, Κόκκινο και Κίτρινο με τιμή 1.050 ευρώ.
Με 100 ευρώ παραπάνω (1.150 €) μπορεί να αποκτήσει κάποιος τη σπέσιαλ έκδοση Jintong JC50Q-7Α, με χρωμιωμένα: ντεπόζιτο, καβούκι προβολέα, πλαϊνά καπάκια και φτερά μπροστά και πίσω.
Περισσότερες πληροφορίες: Μπούκουρας ΑΕΒΕ, 3ο Χλμ. ΕΟ Αγρινίου-Αντιρρίου, 30100 Αγρίνιο, 26410 50071-72, www.boukourasmotors.gr