Hλεκτρικές μοτοσυκλέτες μέσω Ταϊβάν
Η μεγάλη εταιρία της Ταϊβάν, η Kymco, κατοχύρωσε τις πατέντες για την κατασκευή της LiveWire S3, της τέταρτης ηλεκτρικής μοτοσυκλέτας που θα παράξει το brand LiveWire που ως γνωστόν ανήκει στην Harley-Davidson. Το μελλοντικό ηλεκτρικό γυμνό θα χρησιμοποιεί κοινή πλατφόρμα (που λέγεται Arrow) την οποία έχουμε ήδη δει στα υπάρχοντα στην αγορά LiveWire S2 Del Mar και Mulholland
Το 2020, η Harley-Davidson λάνσαρε την LiveWire, το μοντέλο που αποτέλεσε επανάσταση για την αμερικανική εταιρία που θέλησε να κυριαρχήσει στον κόσμο των ηλεκτρικών μοτοσυκλετών.
Ένα χρόνο αργότερα το όνομα αυτού του μοντέλου χρησιμοποιήθηκε για να δημιουργήσει μια νέα μάρκα που θα συγκέντρωνε όλα τα ηλεκτρικά μοντέλα της γκάμας, διαχωρίζοντάς τα έτσι από τα «παλιομοδίτικα» V-2 εσωτερικής καύσης.
Οι ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες της LiveWire έφτασαν πέρσι στην Ευρώπη, με πρώτο το LiveWire One (που ήταν κληρονομιά από την Harley), ακολουθούμενο από το LiveWire S2 Del Mar και το LiveWire S2 Mulholland.
Το LiveWire One χρησιμοποιούσε έναν υδρόψυκτο ηλεκτρικό κινητήρα Revelation, που βρίσκεται κάτω από μια αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου υψηλής τάσης (RESS) και διαθέτει άμεση μετάδοση κίνησης – χωρίς συμπλέκτη ή κιβώτιο ταχυτήτων.
Οι επιδόσεις του φτάνουν κοντά στα 190 km/h μέγιστης ταχύτητας, με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 3 δευτερόλεπτα και εκτιμώμενη αυτονομία μεταξύ 150-225 km για κάθε πλήρη φόρτιση, ανάλογα με τη χρήση και τον τρόπο οδήγησης που χρησιμοποιείται.
To LiveWire One διαθέτει επίσης αδρανειακή μονάδα IMU 6 αξόνων, επτά προγράμματα οδήγησης (Eco, Rain, Road, Sport, A-B-C προσαρμόσιμο), έλεγχο πρόσφυσης για τις στροφές (C-TCS), και ABS (C-ABS), έλεγχο πέδησης κινητήρα (C -DSCS) στροφών. Το βάρος του φτάνει τα 255 κιλά.
Αντίστοιχα, το LiveWire S2 Del Mar (κυκλοφόρησε το 2023) φτάνει τους 84 ίππους, με ροπή 263 Nm και επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 3 δευτερόλεπτα με το βάρος να είναι στα 197 κιλά.
Η μπαταρία αποδίδει 10,4 kWh (αυτονομία 70-182 km).
Στον στάνταρ εξοπλισμό περιλαμβάνονται πέντε προγράμματα οδήγησης, συνδυασμένη πέδηση, ABS cornering και έλεγχος πρόσφυσης στις στροφές, έλεγχος ροπής και όργανα TFT 4″ με συνδεσιμότητα.
Το πιο απλό και ελαφρύ μοντέλο είναι το πρόσφατο LiveWire S2 Mullholland (κυκλοφόρησε το 2024) διαφέρει από το αδελφό του σε χαμηλότερη τελική ταχύτητα (159 km/h) και επιτάχυνση 0-100 km/h 3,3 δευτερολέπτων. Η αυτονομία του μπορεί να φτάσει τα 195 χλμ.
Φοράει αναρτήσεις Hitachi (αντί για το Showa), ενώ οι ζάντες αλουμινίου 20 ακτίνων και τα ελαστικά Dunlop RoadSmart IV με διαφορετικές ρυθμίσεις προσδίδουν έναν πιο “δρομίσιο”- αστικό χαρακτήρα στο μοντέλο.
Το επόμενο μοντέλο που θα εμφανιστεί στην αγορά θα είναι το LiveWire S3, ένα πιο προσιτό οικονομικά μοντέλο με χαμηλότερες επιδόσεις από τα δύο προηγούμενα, αποτέλεσμα της “συρρίκνωσης” της πλατφόρμας Arrow, που θα κατασκευάζεται από την… Kymco στην Ταϊβάν!
Η γνωστή ταϊβανέζικη μάρκα μόλις κατοχύρωσε ένα δίπλωμα ευρεσιτεχνίας που δίνει μια γεύση για το πού πηγαίνει το project. Ο ασιατικός γίγαντας επένδυσε 100 εκατομμύρια δολάρια στο LiveWire, με αντίστοιχη συνεισφορά από τη Harley-Davidson, όταν η εταιρεία έγινε ξεχωριστή οντότητα.
Απέκτησε επίσης μερίδιο 4% στην LiveWire και το μελλοντικό μοντέλο της, το RevoNEX (το proto 1 εμφανίστηκε το 2019 και το proto 2 το 2022) και πιθανότατα η ταϊβανέζικη εταιρία θα επωφεληθεί από την εξέλιξη του S3.
Η πλατφόρμα Arrow είναι modular και κοινή στα μοντέλα S2 και S3. Μιλάμε για μια κεντρική μπαταρία αλουμινίου με υγρόψυξη που λειτουργεί ως μονοκόκ πλαίσιο, στο οποίο προσαρμόζονται το μπροστινός σύστημα (λαιμός τιμονιού, πιρούνι και τροχός) και πίσω άξονας (ψαλίδι, αμορτισέρ, τροχός και κιβώτιο ταχυτήτων).