MotorBike.gr

Kymco: Πατεντάρει ένα καινοτόμο ηλεκτρονικό κιβώτιο ταχυτήτων

16/01/2024

Αυτοματισμός αλά Kymco

Η Kymco κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας ένα ηλεκτρονικό κιβώτιο ταχυτήτων που θα μπορούσε να τοποθετηθεί στα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα της, SuperNEX και RevoNEX.

Η ταϊβανέζικη μάρκα μοτοσυκλετών έχει δείξει μεγάλο ενδιαφέρον για την ηλεκτροκίνηση και τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες, πρώτα με την παρουσίαση ενός σπορ πρωτότυπου που ονομάζεται SuperNEX και στη συνέχεια με το RevoNEX, που είναι το γυμνό μοντέλο.

Kymco SuperNex

Kymco SuperNex

Οι δυο μοτοσυκλέτες ήταν πρωτότυπα μοντέλα και εξελίσσονται διαρκώς, αποτελώντας “βάσεις” δοκιμών και καινούργιων τεχνολογιών.

 

Τώρα, υπάρχει μια άλλη καινοτομία, που ανακαλύφθηκε από το αμερικάνικο Cycleworld.com, η οποία αποκάλυψε τα σχέδια μιας νέας πατέντας της Kymco.

Προφανώς, πρόκειται για ένα συμβατικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων με λεβιέ ταχυτήτων που λειτουργεί με το πόδι, αλλά… τα φαινόμενα μπορεί να απατούν.

Στα σχέδια των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας μπορείτε να δείτε ότι το σύστημα μετάδοσης είναι προσομοιωμένο, δηλαδή δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων ή συμπλέκτης.

 

 

Ομολογουμένως,  θα ήταν ακόμη και περίεργο αν υπήρχε, γιατί οι περισσότερες ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες δεν έχουν ταχύτητες, για τον απλό λόγο ότι οι ηλεκτροκινητήρες, σε αντίθεση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, παρέχουν τη μέγιστη ροπή τους σε χαμηλή ταχύτητα και στη συνέχεια παρέχουν ισχύ καθώς αυξάνεται ο ρυθμός περιστροφής τους. Επομένως, δεν χρειάζονται το κιβώτιο ταχυτήτων μιας και είναι “αυτόματοι”.

Kymco RevoNex

Kymco RevoNex

Παρόλο που τα πρωτότυπα SuperNEX και RevoNEX διαθέτουν συμβατικό συμπλέκτη και λεβιέ ταχυτήτων, τα σχέδια δείχνουν ότι αυτά τα χειριστήρια είναι, στην πραγματικότητα, συνδεδεμένα – με ένα ηλεκτρονικό γκάζι με μια μονάδα ελέγχου του ηλεκτροκινητήρα.

 

 

Επίσης υπάρχει ηχοσύστημα (!) σχεδιασμένο έτσι ώστε να δίνει την εντύπωση συμβατικού κιβωτίου ταχυτήτων, ενώ υπάρχουν και επιλογές με διαφορετικούς χάρτες λειτουργίας.

Kymco SuperNex

Καθώς πρόκειται για ηλεκτρονικό σύστημα, ο οδηγός μπορεί ακόμη και να αλλάξει τη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων, να τοποθετήσει τη νεκρά στην κατώτερη θέση της κίνησης του λεβιέ και να βάλει όλες τις υπόλοιπες ταχύτητες πάνω.

Περιμένουμε λοιπόν νέα από τα δύο πρωτότυπα της Kymco και ελπίζουμε να φτάσουν σύντομα στην αγορά για να επιβεβαιώσουμε όλα τα παραπάνω.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!