MotorBike.gr

Voge 300 Rally, Super Test: Ένα 300άρι που “πάει-παντού”

15/04/2024 Θοδωρής Ερμήλιος Βασίλης Αντζουλάτος
Overall Score
3.5

ΕΜΦΑΝΙΣΗ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΦΡΕΝΑ

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Αστέρι στο βουνό, αστέρι και στην πόλη

*Κυβισμός: 292 cc * Ιπποδύναμη: 29 ίπποι στις 9.000 rpm * Τελική: 128 km/h (πραγματική) *Βάρος: 147 kg (κενό) * Τιμή: 4.645 ευρώ

Μέσα στην ολοένα αυξανόμενη γκάμα της δυναμικής και στην Ελλάδα Voge, υπάρχει ένα ιδιαίτερο μοντέλο που δεν έχει να κάνει με τις υπόλοιπες μοτοσυκλέτες της εταιρίας, δηλαδή τα γυμνά, τα Adventure, τα δρόμου και τα ρετρό μοντέρνα scrambler, μιας και το συγκεκριμένο είναι φτιαγμένο για να θυμίζει αγώνες Rally, απ’ όπου υιοθετεί και το όνομά του. Το Voge 300 Rally είναι ένα σπάνιο είδος στον κόσμο της μοτοσυκλέτας, που καλύπτει με την ίδια άνεση την κίνηση στην πόλη, αλλά και στο βουνό, αν χρειαστεί. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Θοδωρής Ερμήλιος

Πώς φτιάχνουμε όμως ένα Voge 300 Rally; Πρώτα απ’ όλα παίρνουμε ένα καλό, ατσάλινο και στιβαρό περιμετρικό πλαίσιο και τοποθετούμε αναρτήσεις μεγάλων διαδρομών, μεγάλης διαμέτρου 21 ιντσών μπροστινό τροχό, ενώ για κινητήρια μονάδα επιλέγουμε έναν αξιόπιστο μονοκύλινδρο κινητήρα αποδεδειγμένης αξίας.

Έτσι δημιουργούμε μια αποτελεσματική μοτοσυκλέτα παντός εδάφους ή διπλής προσωπικότητας ή ψευδοεντούρο, όπως έλεγαν παλαιότερα, τότε που η κατηγορία αυτή διέπρεπε σε διάφορα μήκη και πλάτη του κόσμου, αλλά και στην Ελλάδα.

Έπειτα σχεδιάζουμε ένα σύγχρονο περιτύλιγμα με μοντέρνες αγωνιστικές, “ραλιστικές” επιρροές που έρχεται από τον διασημότερο αγώνα του κόσμου, το Dakar, και την ονομάζουμε Rally, ολοκληρώνοντας έτσι μια  μοτοσυκλέτα ιδιαίτερα κατάλληλη για την Ελλάδα των χωματόδρομων και των ορεινών και παραθαλάσσιων διαδρομών.

Η Voge 300 Rally έχει έναν και μόνο ανταγωνιστή στην αγορά, το Honda CRF 300 L, μία πολύ φιλική και χρήσιμη μοτοσυκλέτα η οποία στοιχίζει 6.200 € η απλή και 7.670 € η έκδοση Rally. Αν αναλογιστούμε ότι η τιμή της Voge είναι στα 4.645 ευρώ, είναι δηλαδή φθηνότερη από 1.500 μέχρι 3.000 ευρώ, τότε μπορούμε σίγουρα να μιλάμε για μια πετυχημένη συνταγή.

Λίγο πιο σπορτίβικα χρώματα να είχε επιλέξει η Voge και η 300 Rally θα κραύγαζε “Dakar”. Αντ’ αυτού ένα “σοβαρό” ασημί μεταλλικό χρώμα ντύνει τα μεγάλα της πλαστικά κομμάτια, δημιουργώντας ένα ελκυστικό σύνολο, παρότι δεν μας βρίσκουν απόλυτα σύμφωνους τα βαμμένα πλαστικά κομμάτια, ειδικά όταν μιλάμε για χρήση και στο χώμα όπου ενέχουν γδαρσίματα, μικρο-πτώσεις, πέτρες, κλαδιά, κ.λπ.

Κομψοί είναι οι δυο προβολείς πάνω στο μικρό φέρινγκ, η ελαφρώς φιμέ, ψηλή και στενή ζελατίνα, και το γαμψό-κοντό μπροστινό φτερό, πιστά όλα στη φιλοσοφία σχεδίασης ραλί.

Η καλαισθησία επεκτείνεται και στα πλαϊνά που καλύπτουν το ψυγείο του κινητήρα, άψογα ενσωματωμένα με το μεγάλο ντεπόζιτο και το οπίσθιο τμήμα της μοτοσυκλέτας που λεπταίνει έντονα, για να καταλήξει σε μια όμορφη ουρά και το αντίστοιχο φωτιστικό σώμα.

Καλοσχεδιασμένο είναι το μεταλλικό ρεζερβουάρ, ενώ πέρα από τις χούφτες στα άκρα του τιμονιού υπάρχουν προστατευτικά κάγκελα δεξιά-αριστερά για τα κατώτερα τμήματα του 300, αλλά και προστατευτική ποδιά.

Μαζί με το ανισόπαχο τιμόνι, τη μικρή σωληνωτή σχαρίτσα με τις χρήσιμες (μαζεμένες) χειρολαβές και τα φαρδιά οδοντωτά μαρσπιέ, η αίσθηση που μεταφέρεται από τη μοτοσυκλέτα είναι πως έχει σχεδιαστεί για χωμάτινες διαδρομές.

Στο Δρόμο

Μιας και η φιλοσοφία κατασκευής της μοτοσυκλέτας είναι η συγκεκριμένη και “σπαρτιάτικη” χωρίς πολλά-πολλά για χρήση ασφάλτου-χώματος, έχουμε να κάνουμε με ένα στενό σύνολο, παρά το 11λιτρο ρεζερβουάρ.

Η απόσταση από το έδαφος φτάνει τα 280mm και θα διευκολύνει τη χρήση σε απαιτητικές συνθήκες, κι ας αυξάνεται έτσι το ύψος σέλας, το οποίο φτάνει τα 877mm, γεγονός που σημαίνει πως οι αναβάτες με ανάστημα  κάτω του 1.70 θα πατούν στις μύτες των ποδιών τους.

Η “ντακαρίστικη” αισθητική του 300 δημιουργείται και από τους δυο προβολείς με λαμπτήρες αλογόνου – ο υπόλοιπος φωτισμός είναι LED – ενώ ο χρωματικός συνδυασμός ασημί/κίτρινο είναι ο πιο φανταχτερός, με τους άλλους δύο της Voge (λευκό-γαλάζιο και μαύρο-ασημί) να είναι πιο διακριτικοί.

Η σέλα είναι πλατιά και έχει μαλακό αφρώδες που υποχωρεί στο βάρος του αναβάτη, ενώ το πλατύ τιμόνι που θα δυσκολέψει λίγο στις αστικές διηθήσεις, είναι άριστο για οποιαδήποτε άλλη χρήση.

Πολύ καλή είναι η θέση οδήγησης που προσφέρει άμεσο έλεγχο στο σύνολο, το οποίο παρά τα 160 περίπου γεμάτα κιλά του, δίνει την εντύπωση σαφώς λιγότερων, αφού είναι εύκολα διαχειρίσιμα.

Η φιλοσοφία της απλής κατασκευής μεταφέρεται και στο όργανο/οθόνη με τις βασικές ενδείξεις και ευκρινέστερη την ένδειξη της ταχύτητας.

Ο κινητήρας παράγει μηχανικούς θορύβους, αλλά πρέπει να σημειώσουμε πως ήταν αρκετά ταλαιπωρημένος από προηγούμενες δοκιμές αναβατών που το είχαν υποβάλλει σε σκληρές χωμάτινες δοκιμασίες… αν και σε καμία περίπτωση δεν προτείνεται για τέτοια χρήση.

Αντίθετα ο ήχος που ξέφευγε από την εξάτμιση ήταν μπάσος, γοητευτικός και πολύ “καθαρόαιμος”.

Το εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων ήταν μαλακό κι είχε σχετικά μεγάλες διαδρομές στο λεβιέ των ταχυτήτων.

Το ενδιαφέρον είναι πως το σασμάν είναι κοντά γραναζωμένο (πχ. η 3η ταχύτητα βγάζει 85 km/h και η 4η 100 km/h!) έτσι ώστε να ανταποκρίνεται και στη χωμάτινη χρήση, κάτι που σημαίνει όμως ότι η τελική ταχύτητα της μοτοσυκλέτας είναι περιορισμένη, φτάνοντας τα 128 πραγματικά χιλιόμετρα την ώρα.

Για πιο “στρητάδικη” χρήση θα αλλάζαμε κατευθείαν το μπροστινό γρανάζι με ένα μεγαλύτερο (κατά ένα ή δύο δόντια) ώστε να μακρύνουμε τη μετάδοση και να έχουμε έτσι μια υψηλότερη τελική.

Με τη μακρύτερη μετάδοση θα μειωνόταν και η κατανάλωση (έτσι όπως είναι ο κινητήρας, δουλεύει διαρκώς σε υψηλές στροφές) από τα 4,0 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα που μετρήσαμε (αυτονομία άνω των 200 χιλιομέτρων).

Ο μονοκύλινδρος κινητήρας με τους δύο εκκεντροφόρους, τις τέσσερις βαλβίδες και τα 292cc, που αποδίδει 29Hp και 25Nm ροπής, εμφανίζει την καλύτερή του απόδοση στις χαμηλο-μεσαίες στροφές και μετά ανεβάζει πιο αργά την “ψηφιακή βελόνα”-μπάρα του στροφόμετρου προς τα πάνω.

Ο συμπλέκτης μπορεί να μην είχε την προοδευτικότητα που θέλαμε, αλλά ήταν αρκετά μαλακός στη χρήση του.

Οι μανέτες συμπλέκτη και μπροστινού φρένου είναι απλές και η δεύτερη δεν ρυθμίζεται.

Μέσα στην πόλη το Voge 300 Rally κινείται με τη χάρη του σωστού ζυγίσματος-ισορροπίας του συνόλου και της ευελιξίας που προέρχεται από τα γρήγορα γεωμετρικά χαρακτηριστικά του, αλλά και την “εντουράδικη” θέση οδήγησης που κάνει το σύνολο εύκολα ελεγχόμενο από τον αναβάτη.

Το μπροστινό φρένο είχε δύναμη πέδησης, αλλά όχι προοδευτικότητα, καθώς η μανέτα χρειαζόταν να σπαταλήσει κάμποση από τη διαδρομή της και να πατηθεί με δύναμη για να αρχίσει να αποδίδει το δισκόφρενο τύπου μαργαρίτα.

Το ίδιο ισχύει και για το πίσω φρένο, ενώ το ABS (που μπορεί να απενεργοποιηθεί για χρήση στο χώμα) όπως και στο μπροστινό φρένο, δεν παρενέβη σε καμιά περίπτωση ενοχλητικά.

Στον αυτοκινητόδρομο η ζελατίνα προσφέρει καλή αεροδυναμική προστασία και ο αέρας χτυπάει στην ανώτερη περιοχή του κράνους, χωρίς πολύ θόρυβο, αν και αυτός που θα κουραστεί πρώτος θα είναι ο/η συνεπιβάτης που κάθεται σε μικρό τμήμα σέλας, με τα μαρσπιέ (άρα και τα πόδια του) ψηλά τοποθετημένα.

Το πραγματικό πλεονέκτημα του 300 εμφανίζεται μόλις πατάμε τους τροχούς του σε επαρχιακούς δρόμους, όπου στις αργές και μεσαίων ταχυτήτων στροφές του δρόμου εκτιμούμε την απόδοση του κινητήρα (βλέπε χαμηλές-μεσαίες rpm) , ενώ αν θες να πηγαίνεις γρήγορα πρέπει να τον δουλεύεις διαρκώς σε πολύ ψηλές στροφές. Πλαίσιο και αναρτήσεις (που είναι μαλακές και με σωστές αποσβέσεις) θα σε καλύψουν άριστα δίνοντας άνεση και έλεγχο.

Πολύ καλή η οδική συμπεριφορά που θα κερδίσει τους λιγότερο έμπειρους, αλλά και τους απαιτητικούς αναβάτες.

Το ανάποδο πιρούνι, με καλάμια διαμέτρου 41 mm, είναι κατασκευασμένο από τη Voge και έχει σχετικά μικρή για το χώμα διαδρομή 205 mm, ενώ το μονό πίσω αμορτισέρ (με αλουμινένιο ψαλίδι παρακαλώ) είναι πιο γενναιόδωρο στη διαδρομή του, δίνοντας 240 mm και όπως το μπροστινό, στερείται ρύθμισης πέραν της προφόρτισης του ελατηρίου. Ναι σαφώς θα θέλαμε και το πιρούνι να έχει διαδρομή 240 mm.

Τα ελαστικά, μάρκας Timsun, προσφέρουν καλό κράτημα στην άσφαλτο αρκεί να μην είναι υπερβολικά ταλαιπωρημένη και βρεγμένη, οπότε θα διαμαρτυρηθούν με γλιστρήματα.

Μιας και στην οδήγηση εκτός δρόμου προτιμούμε την όρθια θέση, πάνω στο Voge 300 Rally ο επίδοξος “χωματερός” θα ανακαλύψει μια πολύ καλή και ζυγισμένη μοτοσυκλέτα, την οποία μπορεί να ελέγχει άριστα μέσω της σωστής εργονομίας της απόστασης “τιμόνι-μαρσπιέ”.

Το κεντρικό τμήμα της μοτοσυκλέτας είναι στενό θυμίζοντας κατασκευή εντούρο (με μεγάλο ντεπόζιτο) με τα οδοντωτά μαρσπιέ να προσφέρουν καλή στήριξη.

Η συμπεριφορά του Vogue 300 Rally στο χώμα είναι εντυπωσιακά καλή για το βάρος και την περιορισμένη διαδρομή του πιρουνιού, κάνοντάς σε να νομίζεις ότι έχει στη διάθεσή του μεγαλύτερη.

Για την προστασία των κατώτερων τμημάτων του 300 υπάρχει έξυπνη προστατευτική ποδιά (πλαστική) που συνδυάζεται με τα μεταλλικά κάγκελα στο μπροστινό τμήμα του κινητήρα.

Μπορεί η ψηλή ζελατίνα να είναι καλή στο ταξίδι και στο εκδρομικό εντούρο, αλλά αν θέλεις να πας πιο γρήγορα στο χώμα και σε πιο τεχνικά μονοπάτια, τότε ίσως να πρέπει να αφαιρεθεί τελείως για να έχεις καλύτερη επόπτευση του τερέν.

Το μυστικό για την καλή απόδοση του Voge στο χώμα κρύβεται και στην ομαλή απόδοση του κινητήρα, καθώς και στο γεγονός ότι δεν είναι υπερβολικά δυνατός, αφού βοηθάει στο να μην γλιστράει υπερβολικά ο πίσω τροχός όταν ανοίγεις γκάζι.

Τελικό Συμπέρασμα

Η Voge με το 300 Rally καταφέρνει να πετύχει πολλούς στόχους παράλληλα και αυτή είναι η ομορφιά της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας: είναι πολυτάλαντη, είναι αυτό που λέμε “παντός εδάφους”… στην κυριολεξία!

Κινείται σβέλτα και εύκολα στην πόλη με την χαρακτηριστική ευκολία ενός μονοκύλινδρου ψευδοεντούρο, αλλά παράλληλα κινείται αξιοπρεπώς και στο ασφάλτινο ταξίδι έστω και σε ταχύτητες 110-120 km/h (στο κοντέρ) με τη συγκεκριμένη κλιμάκωση κιβωτίου, ενώ στο χώμα διαπρέπει – για την κατηγορία του – κάνοντας απίθανα πράγματα… αρκεί να μην το παρακάνεις βεβαίως, γιατί τα 160 κιλά που ζυγίζει γεμάτο… όπως και να το κάνουμε είναι 160 κιλά.

Με σπαρτιατικό εξοπλισμό” σε σύγκριση με άλλα μοντέλα της αγοράς, είναι ένα πρώτης τάξεως δίτροχο για διπλώματα Α2, που θα σου χαρίζει διασκέδαση, όχι μόνο καθημερινά αλλά και στις  Adventure αναζητήσεις του Σαββατοκύριακου. Επιπλέον, η τιμή του είναι ένα από τα πιο δυνατά του πλεονεκτήματα, ειδικά για ένα τόσο πολυχρηστικό δίτροχο μηχάνημα.

Περισσότερες πληροφορίες: voge.gr

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Θα προτιμούσαμε να είναι λίγο πιο μαλακά τα πλαστικά καλύμματα του κουστουμιού και όχι βαμμένα
  • Όντως θυμίζει Triumph Tiger το σχήμα των δύο προβολέων που είναι σφηνωμένοι στο ραλίσιο “φέρινγκ” του 300.
  • Πολύ απλής κατασκευής είναι το πεντάλ φρένου και το λεβιέ ταχυτήτων, αλλά για να λέμε την αλήθεια αντίστοιχα έχουμε δει και σε ακριβές μοτοσυκλέτες
  • Βολική η μικρή σχάρα στην ουρά και κομψό το πίσω στοπ.
  • Μέτριας ποιότητας και εμφάνισης είναι το γρανάζι του πίσω τροχού
  • Υπάρχει παροχή USB δίπλα στο ψηφιακό όργανο
  • Led είναι τα φώτα πορείας, χωνευτή η τάπα του ρεζερβουάρ, ενώ υπάρχει μόνο ένα – ικανό – πλαϊνό στάντ.
  • Το υποπλαίσιο της μοτοσυκλέτας είναι αφαιρούμενο, ένα πλεονέκτημα για διάφορους λόγους

Δυνατά σημεία

  • Τιμή
  • Ευχρηστία
  • Πολυχρηστική μοτοσυκλέτα
  • Αναρτήσεις

Αδύνατα σημεία

  • Ελαστικά στο βρεγμένο
  • Αίσθηση φρένων
  • Μεταφορά συνεπιβάτη

 

Voge 300 Rally, ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

Γενικά
Τύπος Voge 300 Rally
Κατηγορία ADVENTURE
Έτος 2022-2023
Τιμή 4.645 €
Κατασκευαστής Voge Motorcycles
Αντιπρόσωπος Mototrend SA
Κινητήρας
Τύπος Τετράχρονος, Μονοκύλινδρος, Υγρόψυκτος
Διάταξη / Κυβισμός - / 292 cc
Διάμετρος επί διαδρομή 78 mm x 61.2 mm
Εκκεντροφόροι / Βαλβίδες στον κύλινδρο DOHC / 4 βαλβίδες στον κύλινδρο
Ιπποδύναμη 29 ίπποι στις 9.000 rpm
Ροπή 25 Nm στις 6.500 rpm
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός
Σχέσεις ταχυτήτων 6
Συμπλέκτης / Λειτουργία Υγρός Πολύδισκος / Συρματόσχοινο
Πρωτεύουσα μετάδοση Με γρανάζια
Τελική μετάδοση Με αλυσίδα
Πλαίσιο
Τύπος πλαισίου Περιμετρικό από ατσάλι
Αναρτήσεις
Μπροστά (Τύπος - Διαδρομή) Ανάποδο τηλεσκοπικό πιρούνι - 205mm
Ρυθμίσεις Καμία
Πίσω (Τύπος - Διαδρομή) Ένα Αμορτισέρ - 240mm
Ρυθμίσεις Προφόρτιση
Φρένα
Μπροστά (Τύπος - Διάμετρος) Δισκόφρενο - 265mm
Δαγκάνα Ενός εμβόλου
Πίσω (Τύπος - Διάμετρος) Δισκόφρενο - 220mm
Δαγκάνα Ενός εμβόλου
Τροχοί
Μπροστά (Διάμετρος - Ελαστικό) 21 " - 3,00 - 21
Πίσω (Διάμετρος - Ελαστικό) 18 - 5,10 - 21
Διαστάσεις - Βάρος
Μήκος 2107mm
Πλάτος 877mm
Ύψος 1405 mm
Μεταξόνιο 1430mm
Ύψος Σέλας 887mm
Ρεζερβουάρ 11 lt.
Βάρος 147 kg (κενό)

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!