MotorBike.gr

Voge DS525X, Super Test: Δύο βήματα μπροστά

12/01/2024 Οδυσσέας Σολωμού Βασίλης Αντζουλάτος
Overall Score
4.5

ΕΜΦΑΝΙΣΗ - ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

ΦΡΕΝΑ

ΟΔΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

Εξελιγμένη, υπερ-εξοπλισμένη και άρτια

*Κυβισμός: 494 cc * Ιπποδύναμη: 48 ίπποι, στις 8.500 rpm * Τελική: 179 km/h (πραγματικά) *Βάρος: 194 kg (κενή) * Τιμή: 5.995 € (τιμή γνωριμίας, κανονική 6.395 €)

Το Voge DS525X  ήταν θεωρητικά το επόμενο λογικό βήμα, η φυσική εξέλιξη του 500DSX, του 500αριού που μας εισήγαγε στον κόσμο της μεγάλης και έμπειρης κατασκευάστριας, Loncin. Από την άλλη το 525 επιδεικνύει μεγάλο βαθμό ωρίμανσης και ξεκάθαρης στόχευσης, προσφέροντάς μας μια πολύ καλή συνολικά και ενδιαφέρουσα μοτοσυκλέτα. Κείμενο: Βασίλης Αντζουλάτος, Φωτογραφίες: Οδυσσέας Σολωμού

Το δικύλινδρο Adventure 500DS ήταν, μαζί με το μονοκύλινδρο 300άρι DS, οι πρώτες μοτοσυκλέτες που δοκιμάσαμε κατασκευασμένες απο την κινεζική Loncin, η οποία αποφάσισε να λανσάρει μοτοσυκλέτες ανά την υφήλιο με το όνομα Voge.

To πρώτο βήμα, το Voge 500DS, ήταν πολύ θετικό και η αποδοχή του κόσμου και του ειδικού Τύπου χάρισε εύσημα στην εταιρία για την προσπάθειά της να δημιουργήσει μια “ζυγισμένη” και ομοιογενή μοτοσυκλέτα, με πολύ καλή σχέση ποιότητας-τιμής.

Αυτό που περιμέναμε από το “επόμενο” 500άρι της Voge ήταν να έχει κάνει ένα βήμα (εξέλιξης) παραπάνω. Η Voge, όμως, μας εξέπληξε, γιατί με το DS525X δεν έκανε μόνο ένα αλλά δύο βήματα παραπάνω, σε όλους τους τομείς, μικρούς ή μεγάλους, σε τέτοιο βαθμό που χαρίζει ακόμα περισσότερους θετικούς πόντους στο μοντέλο.

Το Voge DS525X είναι το νέο μοντέλο που βελτιώνει ουσιαστικά τον προκάτοχό του και στοχεύει στο να αναχθεί σε ηγέτη της στην κατηγορίας του από πλευράς και επιδόσεων αλλά και εξοπλισμού – χωρίς να χαθεί το πλεονέκτημα της προσιτής τιμής.

Με ξεκάθαρους τους παραπάνω στόχους η VogeLoncin δημιούργησε ένα καλαίσθητο και καλοφτιαγμένο σύνολο που έχει πολύ καλές επιδόσεις για την κατηγορία του και συγχρόνως κινείται κοντά στην περιοχή των 6.000 ευρώ.

Λόγω των παραπάνω χαρακτηριστικών, αλλά και λόγω του ότι η αντιπροσωπεία πρόσφερε το 525 σε τιμή γνωριμίας στις 5.995 ευρώ (κανονική στις 6.395 €) το ελληνικό κοινό των Adventure-άδων αναβατών μεσαίου κυβισμού τίμησε άμεσα την προσφορά με καλές πωλήσεις, ανεβάζοντάς το μέσα στο 2023 δύο φορές στο Νο1 των μηνιαίων πωλήσεων (Οκτώβριος, Νοέμβριος) της ελληνικής αγοράς!

Το Voge DS525X είναι φτιαγμένο για μικτή χρήση (ασφάλτου-χώματος) εξού και το DS που σημαίνει Dual Sport, σε ποσοστά: 75% άσφαλτο και 25% χρήση εκτός δρόμου.

Παράλληλα καλύπτει τα διπλώματα τύπου Α2 μιας και δεν ξεπερνάει την ιπποδύναμη των 48 ίππων.

Σαν τοποθέτηση μοντέλου στη γκάμα της Voge βρίσκεται κάτω από το, ελαφρώς πιο χωμάτινο μονοκύλινδρο, DS650X και πάνω από το πιο ασφάλτινο Voge 500DS με τον δικύλινδρο κινητήρα των 471 cc.

H εμφάνιση του Voge DS525X είναι ξεχωριστή σαν σύνολο, αφού χρησιμοποιεί διαφορετικής προσέγγισης σχεδίαση, που προσπαθεί να είναι πρωτότυπη μεν, ενώ παράλληλα να φαίνεται οικεία στο μάτι.

Ξεχωριστοί είναι οι – “ενσωματωμένοι” σε κοινό τζάμι – δυο, μακρόστενοι προβολείς LED, αλλά και το χαρακτηριστικό της κατηγορίας (κομψό στην περίπτωσή μας) ρύγχος.

Γενικά, στη σχεδίαση του 525 προτιμούνται οι αιχμές και ο “τετραγωνισμός”– χωρίς υπερβολές – παρά οι καμπύλες.

Πολύ καλή είναι η ποιότητα κατασκευής παντού, σε όλα τα σημεία και σε λεπτομέρειες, ενώ το παρατηρητικό, κριτικό μάτι θα παραπονεθεί μόνο για την οικονομία που έχει γίνει στο πεντάλ του φρένου και του λεβιέ των ταχυτήτων.

Ο βελτιωμένος, νέος κινητήρας του DS525X είναι κοινός με αυτόν του ρετρο-μοντέρνου AC525X και είναι ένας υδρόψυκτος δικύλινδρος σε σειρά, με 8 βαλβίδες, δύο εκκεντροφόρους, 494 cc, με 48 ίππους στις 8.500 rpm και 44,5 Nm στις 7.000 rpm, με συμπλέκτη μερικής ολίσθησης, και ηλεκτρονικό ψεκασμό Bosch.

Ο κινητήρας αυτός προέρχεται από τον προηγούμενο των 471 cc (ο οποίος αντιγράφει τον κινητήρα CB500 της Honda), που συναντήσαμε στα 500άρια της Voge, διατηρώντας την ισχύ, αλλά αυξάνοντας κατά 23 cc τον κυβισμό και γινόμενος «τετράγωνος» με ίδια διάμετρο και διαδρομή (68 x 68 mm) ανά κύλινδρο, με αποτέλεσμα να κερδίζει έτσι 4 Nm ροπής.

Όπως θα δούμε παρακάτω στη δοκιμή μας, οι διαφορές στην απόδοση μεταξύ των δύο κινητήρων είναι πολύ μεγαλύτερες απ’ ό,τι μαρτυρούν τα ξερά νούμερα.

Σημαντικό πως η ιπποδύναμη που ανακοινώνεται από την εταιρία είναι οι 48 ίπποι στις 8.500 rpm και η ροπή 44,5Nm στις 7.000 rpm, ενώ στον τροχό φτάνουν 45 ίπποι και 42Nm, που αποτελούν πολύ καλές μετρήσεις με μικρή απόκλιση.

Τα ηλεκτρονικά που υπάρχουν στο DS525X περιλαμβάνουν δύο προγράμματα λειτουργίας του κινητήρα (Standard και Sport) το πρώτο πιο οικονομικό και το δεύτερο πιο σπορ, δικάναλο ABS – που μπορεί να απενεργοποιηθεί για τον πίσω τροχό, κάτι που ισχύει και για το σύστημα έλεγχου της πρόσφυσης (traction control).

Άλλα αξιοσημείωτα χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν το ατσάλινο περιμετρικό πλαίσιο με αφαιρούμενο υποπλαίσιο και αλουμινένιο, ανισόπαχο ψαλίδι. Υπάρχουν αναρτήσεις της Kayaba: ανεστραμμένο, ρυθμιζόμενο πιρούνι 41 mm, με διαδρομή 150 mm και μονό αμορτισέρ πίσω με συνδέσμους προοδευτικής λειτουργίας, ρύθμιση προφόρτισης και με 155 mm διαδρομής.

Καλαίσθητες χρυσές ζάντες αλουμινίου με ακτίνες, “επενδύονται” από λάστιχα tubeless (μπροστά 19 ιντσών και 17 ιντσών πίσω) με αισθητήρα πίεσης ελαστικών, τα οποία είναι τα πολύ καλά Metzeler Tourance σε διαστάσεις 110/80 μπροστά και 150/70 πίσω, με γωνιακές βαλβίδες.

Ο φωτισμός είναι full-LED με DRL και βοηθητικούς προβολείς και στον πίνακα οργάνων υπάρχει μια έγχρωμη οθόνη LCD 7” (με μεγάλη ένδειξη της ταχύτητας) με όλες τις χρήσιμες πληροφορίες και με λειτουργία πλοήγησης (συνδεσιμότητα Bluetooth και πλοήγηση με βέλη).

Υπάρχει επίσης πρίζα φόρτισης 12V και θύρα USB για επαναφόρτιση smartphone, ενώ ο εξοπλισμός διαθέτει σχάρα, κεντρικό σταντ, προστατευτικά κάγκελα και χούφτες στο τιμόνι, κοντή σπορ – ελαφρώς φιμέ – ζελατίνα που ρυθμίζεται με το χέρι σε ύψος, ρυθμιζόμενες μανέτες και εξτρά προβολείς LED.

Αθροίζοντας το κόστος του εξτρά εξοπλισμού της μοτοσυκλέτας εύκολα ξεπερνάμε τα 1.000 ευρώ, κι αυτό είναι κάτι που οι επίδοξοι ιδιοκτήτες του Voge DS525X λαμβάνουν πολύ σοβαρά υπόψη τους, αφού δεν είναι ένα ευκαταφρόνητο ποσό.

Στο Δρόμο – Η ώρα της Δοκιμής

Ανεβαίνεις πάνω στη λογικού ύψους σέλα του 525 που είναι παράλληλη με το έδαφος (βλ. όχι επικλινής) και διαθέτει “σκαλοπάτι”-μαξιλαράκι στο πίσω της τμήμα για στήριξη στην περιοχή του κόκυγγα του αναβάτη.

Νιώθεις άνετα από την αρχή, με το αφρώδες της σέλας να είναι αρκετό, προοδευτικά μαλακό-προς σκληρότερο, ενώ τα χέρια ανεβαίνουν για να συναντήσουν το ψηλά τοποθετημένο φαρδύ τιμόνι.

Ελαφρώς ψηλά είναι τοποθετημένα και τα μεγάλα μαρσπιέ. Το 17άρι ρεζερβουάρ έχει τις εσοχές για να υποδεχθεί τα γόνατα του αναβάτη, αν και είναι λίγο πιο φαρδύ απ’ όσο θα θέλαμε.

Η σέλα και το ρεζερβουάρ πάντως δημιουργούν ένα στενό τόξο εκεί που συνδέονται, κάτι που κάνει ευκολότερη τη στήριξη της μοτοσυκλέτας σε στάση, με τα δύο πόδια στο έδαφος.

Οι διαδρομές των αναρτήσεων είναι ίδιες με του 500DS, ενώ τα 815 χιλιοστά ύψους της σέλας από το έδαφος φαίνονται λιγότερα στην πράξη.

Παρότι το τιμόνι και ο μπροστινός τροχός δείχνουν κάπως απομακρυσμένοι από το σώμα του αναβάτη, οι χειρισμοί της μοτοσυκλέτας γίνονται εύκολα, ειδικά για το βάρος της, που είναι στα 194 κιλά, άδεια, και στα 210-212 κιλά γεμάτη.

Μόλις αρχίσει να κινείται στον δρόμο, λόγω της “συγκρότησης” που διαθέτει (βλέπε κατανομή βάρους και συγκέντρωση μάζας) δίνει την εντύπωση στον χρήστη μιας μοτοσυκλέτας 150-160 κιλών.

Ο αναβαθμισμένος δικύλινδρος κινητήρας έχει ομαλή απόδοση, προοδευτικό γκάζι, γεμάτες ροπή χαμηλές στροφές και επιτυγχάνει έναν σπορ χαρακτήρα, αρκεί να ανέβεις πάνω από τις 5.500 rpm, οπότε ζωντανεύει… εμφανίζοντας και λίγους κραδασμούς που μάλλον προστίθενται στη διασκέδαση του αναβάτη, σαν “ζωντάνια” και μπρίο, παρά σαν ενόχληση.

Επίσης ο ήχος που εκπέμπει η καλοφτιαγμένη εξάτμιση (από το λαιμό, μέχρι το άριστο τελικό) είναι εξαιρετικός και ηχεί σαν … μελωδία στα αυτιά του αναβάτη.

Λόγω της απόδοσης που επικεντρώνεται στις χαμηλές και μεσαίες στροφές λειτουργίας, δεν είναι υποχρεωτικό να ανεβάζεις στροφές για να φχαριστηθείς οδήγηση, παρά μόνο αν θέλεις να πας γρήγορα.

Η διαφορετική απόδοση ισχύος μεταξύ των λειτουργιών Standard και Sport δεν είναι ιδιαίτερα αισθητή, αν και η Sport κάνει τον δικύλινδρο κινητήρα να αντιδρά πιο δυναμικά στο άνοιγμα του γκαζιού.

Οι 48 ίπποι σπρώχνουν τη Voge DS525X στα 179 πραγματικά χιλιόμετρα την ώρα, τα 0-100m επιτυγχάνονται σε 5,5 δευτερόλεπτα, ενώ τα 0-400m σε 14,1 δευτερόλεπτα.

Συγκριτικά το 500DS είχε “400άρι” σε 14,6”, ενώ το ελληνικό μπεστ σέλερ Honda CB500X είχε πετύχει 14,4 και 175 km/h τελικής ταχύτητας.

Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι πολύ μαλακό στη λειτουργία του (με ελαφρώς μεγαλύτερες διαδρομές στο λεβιέ) όπως πανάλαφρος είναι και ο συμπλέκτης που χαίρεσαι να τον χρησιμοποιείς, ξαφνιάζοντάς σε διαρκώς με τη φιλική του λειτουργία.

Μέσα στην πόλη η μοτοσυκλέτα είναι ευχάριστη στη χρήση, αφού τη δουλεύεις με τη ροπή της, χωρίς να “σπας” τις ταχύτητες, με την ελαστικότητα από πλευράς κινητήρα να αποκαλύπτεται όταν, για παράδειγμα, πηγαίνεις με 45 km/h και έχεις 4η στο κιβώτιο, ανοίγεις γκάζι και το 525 “ωραίο και άνετο” επιταχύνει χωρίς τον παραμικρό λόξυγγα…

Η κατανάλωση καταγράφηκε στα 4.1-4,8 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, άρα μπορούμε να υπολογίσουμε ανάμεσα σε 350 με 400 χιλιόμετρα αυτονομίας.

Στο ταξίδι, ταχύτητες των 120-160 km/h μπορούν να διατηρούνται για ώρες, ενώ σε αυτή τη χρήση μια πιο ψηλή ζελατίνα φέρινγκ θα ήταν ό,τι πρέπει.

Αυτή που υπάρχει πάνω στη μοτοσυκλέτα είναι πλατιά, αλλά της λείπουν μερικοί πόντοι προς τα πάνω, για να καλύπτει αεροδυναμικά τον αναβάτη.

Βέβαια, από την άλλη οι ψηλές ζελατίνες εμποδίζουν την ορατότητα στο χώμα, όπου το 525 εμφανίζει βελτιωμένη συμπεριφορά σε σχέση με το 500.

Η συνολική compact αίσθηση και η σταθερότητα της μοτοσυκλέτας γίνονται και εδώ φανερές, ενώ οι καλές αναρτήσεις με την ακρίβεια και στιβαρότητα του μπροστινού προσφέρουν μεγάλη αυτοπεποίθηση στον αναβάτη.

Το ρυθμιζόμενο πιρούνι της Kayaba επιτρέπει τη ρύθμιση της απόσβεσης επαναφοράς από το αριστερό καλάμι και της απόσβεσης συμπίεσης από το δεξί, μια πολυτέλεια που συναντάμε σε πολύ ακριβότερες και μεγαλύτερες μοτοσυκλέτες και μπράβο στη Voge που προσφέρει μια τόσο σημαντική λειτουργία.

Η αποσύνδεση του ABS γίνεται με διακόπτη στη δεξιά πλευρά του τιμονιού και του ελέγχου της πρόσφυσης στην αριστερή, λειτουργίες που εφαρμόζουμε στην οδήγηση εκτός δρόμου για περισσότερο έλεγχο και παιχνίδι στην οδήγηση.

Τα φρένα είναι πολύ δυνατά και προσφέρουν πολύ καλές αποστάσεις ακινητοποίησης όπως θα δούμε παρακάτω. Οι δυο μπροστινοί δίσκοι έχουν δύναμη, αλλά όχι αρχικό “δάγκωμα” στη μανέτα και μέτρια αίσθηση. Πρέπει να πιεστεί η δεξιά μανέτα, παραπάνω από το ένα τρίτο της διαδρομής της, για να αρχίσει η σοβαρή επιβράδυνση.

Από ταχύτητα 50 km/h και για πλήρη ακινητοποίση το 525 θα χρειαστεί 10 μέτρα απόστασης, κι από 90 km/h 33 μέτρα, που είναι αμφότερες πολύ καλές επιδόσεις.

Συμπεράσματα και γνώμη

Η Voge είναι μια “νεαρής ηλικίας” κινεζική εταιρία μοτοσυκλετών που ξεκίνησε το 2018 και εισέβαλε στην ευρωπαϊκή αγορά δυναμικά χάρη σε προϊόντα με εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής. Αυτό επιτυγχάνεται λόγω του ότι υποστηρίζεται από την Loncin, έναν ασιατικό γίγαντα μηχανοκίνητων οχημάτων με ιστορία που ξεκινάει τρεις δεκαετίες πριν, το 1993.

Η περίπτωση του Voge DS525X δεν είναι ένα “γέμισμα” της γκάμας της εταιρίας, ούτε απλά  ένα ενδιάμεσο βήμα προς τους μεγαλύτερους κυβισμούς.

Είναι μια ολοκληρωμένου χαρακτήρα, καλοφτιαγμένη, φιλική, αποδοτική και ποιοτική μοτοσυκλέτα που εντυπωσιάζει και τον παρατηρητή και τον χρήστη με την προσοχή που έχει δοθεί στη λεπτομέρεια και τον πλούσιο εξοπλισμό της.

Το Voge DS525X πραγματικά ανεβάζει το επίπεδο των μοτοσυκλετών που έρχονται από την Κίνα, ενώ το ενδιαφέρον είναι πως παράλληλα πρόκειται για μια εύχρηστη και πολύ ευχάριστη στην οδήγηση κατασκευή, με ελάχιστα ψεγάδια τελικά.

Απόλυτα πετυχημένη θα κρίνουμε την κίνηση της Voge πάνω στο θέμα DS-X, τόσο για τον ελκυστικό επανασχεδιασμό (πιο επιθετικό και πολυτελή), όσο και για το σύνολο των επιδόσεων κινητήρα/αναρτήσεων/φρένων/κρατήματος.

Επιπρόσθετα ο άφθονος εξοπλισμός, σε συνδυασμό με τη συμφέρουσα τιμή δικαιολογούν την απόφαση πολλών να προχωρήσουν προς την αγορά ενός DS525X… και έχουμε την εντύπωση πως έπεται ενδιαφέρουσα συνέχεια όσον αφορά τον εμπορικό στίβο, για την πολυτάλαντη αυτή μοτοσυκλέτα.

Περισσότερες πληροφορίες: voge.gr

Λεπτομέρειες & Παρατηρήσεις

  • Τα λεπτά, αλουμινένια μαρσπιέ του συνεπιβάτη θα ταίριαζαν περισσότερο σε supersport μοτοσυκλέτα παρά σε ένα Adventure που έχει φτιαχτεί για δικάβαλα ταξίδια
  • Πολύ σοφά ενσωματωμένα είναι τα LED προβολάκια μέσα στο φέρινγκ της μοτοσυκλέτας
  • Τα κάγκελα που ενοχλούν μερικούς αισθητικά (μπορούν να τα βγάλουν αν θέλουν) και οι περισσότεροι θα θεωρούν “υποχρεωτικά”, τα συνηθίζεις γρήγορα και δεν ενοχλούν γιατί έχουν σωστό πλάτος
  • Πολύ χρήσιμη η σωληνωτή σχάρα και πολύ καλά τα φώτα
  • Τα μαρσπιέ του αναβάτη έχουν λάστιχα τα οποία μπορούν να αφαιρεθούν για χρήση με μπότες εντούρο και οδήγηση στο χώμα
  • Η οθόνη TFT δεν είναι ευαίσθητη στο φως, δηλαδή δεν αλλάζει αυτόματα σε λευκό ή μαύρο φόντο, και αυτό σημαίνει ότι όταν ο ήλιος είναι κατακόρυφος και την χτυπά απευθείας, δεν φαίνονται οι ενδείξεις της
  • Σε αντάλλαγμα, προσφέρει πολλές πληροφορίες που θα εκτιμηθούν από τον αναβάτη, με στάθμη βενζίνης, ένδειξη σχέσης κιβωτίου, τάση μπαταρίας, συνδεσιμότητα με το τηλέφωνό του, πίεση ελαστικών και βασική πλοήγηση στροφή τη στροφή, κ.α.
  • Η μοτοσυκλέτα της δοκιμής μας φορούσε aftermarket προστατευτική αλουμινένια ποδιά κινητήρα, που κοστίζει κοντά στα 70 ευρώ.

Θετικά Σημεία

  • Επιδόσεις
  • Σχέση Ποιότητας-Τιμής
  • Εξοπλισμός
  • Σταθερότητα – Κράτημα
  • Φρένα – Αναρτήσεις

Χρειάζεται βελτίωση

  • Λίγοι κραδασμοί στις υψηλές στροφές
  • Αίσθηση μπροστινού φρένου
  • Ορατότητα οργάνου
  • Μαρσπιέ συνεπιβάτη

Benelli TRK 502, Super Test: Καταξίωση στα μεσαία Adventure

Honda CB500X 2022, Super Test: Απλό και Αποτελεσματικό

Daytona Maverick 500, Super Test: Θετική ενέργεια

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!