MotorBike.gr

Yamaha: Ηλεκτροκινητήρες στους μπροστινούς τροχούς του Niken

17/04/2025

Το νέο σύστημα θα μειώνει τον κίνδυνο απώλειας του μπροστινού 

 

Στις αρχές του μήνα η Yamaha κατέθεσε αίτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας (πατέντα) που αφορά την τρίκυκλη μοτοσυκλέτα της, Niken, και όλα δείχνουν ότι η εταιρία από την Iwata ετοιμάζεται να προσθέσει δύο ηλεκτροκινητήρες στους μπροστινούς τροχούς του μοντέλου της.  

Όπως αναφέρει η πατέντα ο στόχος είναι αυτοί οι ηλεκτροκινητήρες (που θα μπορούν να ενεργοποιηθούν ανεξάρτητα ο ένας από τον άλλον) να βοηθήσουν στην περαιτέρω σταθερότητα της μοτοσυκλέτας, ειδικά σε γρήγορες εισόδους στις στροφές, ελέγχοντας την γωνία κλίσης και βελτιστοποιώντας το κράτημα, σε συνεργασία με την ανάλυση δεδομένων που έρχεται από τον εγκέφαλο. 

 

 

Ενδεικτικά, οι σένσορες που εμφανίζονται στην πατέντα τσεκάρουν και αναλύουν την γωνία κλίσης, την ταχύτητα του οχήματος και την επιτάχυνση υπό κλίση.  

Πέραν αυτών των πολύ βασικών χαρακτηριστικών που θα δώσουν ακόμα μεγαλύτερη σταθερότητα και καλύτερη αίσθηση από το μπροστινό (ήδη οι δύο τροχοί μπροστά ανεβάζουν την πρόσφυση σε σχέση με τον έναν), η πατέντα αναφέρεται και σε “ανίχνευση σύγκρουσης”.  

 

 

Πρακτικά λοιπόν φαίνεται ότι το σύστημα με τις κάμερες και τα ραντάρ που υπάρχει αυτή τη στιγμή στο Tracer 9 GT+ θα περάσει και στο νέο Niken GT, με το σύστημα να σκανάρει τον δρόμο και να ειδοποιεί τον αναβάτη όταν πλησιάσει κοντά σε προπορευόμενο όχημα ή σε εμπόδιο.  

Ακόμα δεν υπάρχουν περισσότερες λεπτομέρειες για το πως οι δύο ηλεκτροκινητήρες θα επιδρούν στο σύστημα των μπροστινών τροχών και η αλήθεια είναι πως περιμένουμε με ανυπομονησία να δούμε στην πράξη την λειτουργεία αυτού του συστήματος, καθώς είτε με δύο είτε με τρεις είτε με δεκαπέντε τροχούς, αυτό που θέλουμε πάντα από τα οχήματά μας είναι η αυξημένη πρόσφυση, ειδικά όταν κινούμαστε σε γρήγορους ρυθμούς.  

 

 

Οπότε η υιοθέτηση τέτοιων τεχνολογιών, που μας επιτρέπουν να κινούμαστε γρηγορότερα και με περισσότερη ασφάλεια, είναι πάντα κάτι το ευπρόσδεκτο. 

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!