Ποιο ηλεκτρικό; Το υδρογόνο είναι το μέλλον
Κοσμογονία συμβαίνει στην Ιαπωνία, αφού οι 4 μεγάλοι κατασκευαστές της χώρας θα συνεργαστούν για τη δημιουργία κινητήρων υδρογόνου! Μαζί τους και δυο τρεις ακόμα σημαντικές αυτοκινητοβιομηχανίες της Ιαπωνίας.
Στόχος της παραπάνω συνεργασίας των 4 γιαπωνέζικων εταιριών είναι να σχεδιαστούν και θα εξελιχθούν τεχνολογικά εξελιγμένοι κινητήρες υδρογόνου για χρήση από σκούτερ και μοτοσυκλέτες.
Μαζί με τις Kawasaki, Yamaha, Honda και Suzuki θα είναι και η Toyota, αλλά και οι αυτοκινητοβιομηχανίες Mazda και Subaru και θα εξελίξουν από κοινού κινητήρες εσωτερικής καύσης υδρογόνου – στο πλαίσιο της αναζήτησης εναλλακτικών λύσεων για τα ορυκτά καύσιμα.
Η συνεργασία της σύμπραξης ονομάζεται HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology) και η εναλλακτική έρευνα για φιλικά προς το περιβάλλον καύσιμα για συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης είναι μέρος της προσπάθειας στο δρόμο προς τους μηδενικούς ρύπους διοξειδίου του άνθρακα CO₂.
Για τους κατασκευαστές μοτοσικλετών Kawasaki και Yamaha, που συμμετέχουν στη συνεργασία από την αρχή, προτεραιότητα είναι η δημιουργία κινητήρων καύσης υδρογόνου, ενώ οι κατασκευαστές αυτοκινήτων τείνουν να εστιάζουν περισσότερο στα συνθετικά καύσιμα και τα καύσιμα που παράγονται από βιομάζα.
Εκτός από την τεχνολογία κινητήρων, διερευνώνται οι δυνατότητες παραγωγής, μεταφοράς και χρήσης συνθετικών καυσίμων με βάση το υδρογόνο.
Η ανακοίνωση για την σύμπραξη συμπίπτει με τη δημιουργία ενός διευρυμένου δικτύου ανάπτυξης τεχνολογίας υδρογόνου στην Ιαπωνία, ενώ πρόσφατα δημοσιεύτηκε από τη Yamaha η εικόνα ενός νέου κινητήρα.
Είναι ένας τρικύλινδρος σε σειρά που βασίζεται στον γνωστό μας CP3 – ο οποίος χρησιμοποιείται στα μοντέλα Tracer 9, MT-09, XSR 900 και Νiken – και έχει μετατραπεί έτσι ώστε να χρησιμοποιεί υδρογόνο σαν καύσιμο.
Οι πρώτοι κινητήρες που σχεδιάστηκαν για να κινούνται αποτελεσματικά με υδρογόνο αντί για βενζίνη είχαν παρουσιαστεί από την Kawasaki και ήταν τετρακύλινδροι σε σειρά, βασισμένοι στο στο H2 με υπερσυμπιεστή. Επίσης η Kawasaki είχε παρουσιάσει κι ένα τετράτροχο όχημα παντός εδάφους (ATV) που κινείτο με υδρογόνο.
Η Yamaha Motor επίσης εξέλιξε έναν V8 με κυβισμό 5 λίτρων για την Toyota – επίσης σχεδιασμένο για την καύση υδρογόνου – ενώ δεν ήταν η πρώτη φορά που η Yamaha Motor εξελίσσει κινητήρα αυτοκινήτου για την Toyota, αφού το ίδιο έχει κάνει και για τις Ford και Volvo στο παρελθόν.
Η Toyota, από την άλλη, ερευνά τη χρήση υδρογόνου σε υγρή μορφή αντί σε αέρια μορφή, κάτι που θα σήμαινε σημαντικά οφέλη στη μεταφορά και την αποθήκευση του υδρογόνου.
Η Kawasaki Heavy Industries εργάζεται όσον αφορά το υδρογόνο ως πηγή ενέργειας της επόμενης γενιάς ήδη από το 2010, αναπτύσσοντας τεχνολογίες για την παραγωγή, μεταφορά και χρήση υδρογόνου σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού, με το όνομα HySTR (Hydrogen Energy Supply-chain Technology Research Association).
Οι πρώτες δοκιμές βρίσκονται σε εξέλιξη για μεγάλης κλίμακας μεταφοράς υδρογόνου που παράγεται στην Αυστραλία, προς την Ιαπωνία.
Επιπλέον, η Kawasaki έχει ήδη δημιουργήσει υδρογονοκίνητους κινητήρες για αεροπλάνα, πλοία, με τα δίτροχα να ακολουθούν στον προγραμματισμό.
Το μέλλον προβλέπεται… γεμάτο υδρογόνο και προφανώς οι παραπάνω εταιρίες θεωρούν την πρόσφατη τάση της ηλεκτροκίνησης μεταβατικό στάδιο.