Το νέο σύστημα εξαλείφει το ραντάρ και βασίζεται μόνο σε μια κάμερα
Τα ραντάρ που επιτρέπουν την υιοθέτηση Adaptive Cruise Control και την προειδοποίηση σύγκρουσης, γίνονται όλο και πιο κοινά στις μεγάλες μοτοσυκλέτες, όμως τώρα η Yamaha δουλεύει πάνω σε ένα νέο σύστημα που θα πετυχαίνει τα ίδια αποτελέσματα χωρίς ραντάρ, μόνο με μια κάμερα στο μπροστινό μέρος!
Τα περισσότερα συστήματα μέχρι τώρα χρησιμοποιούν πάνω από μια κάμερες, ώστε να δημιουργήσουν ουσιαστικά μια εικόνα βάθους αντίστοιχη με αυτήν που λαμβάνουμε οι άνθρωποι από τα μάτια και έτσι ο εγκέφαλος της μοτοσυκλέτας μπορεί να υπολογίσει πράγματα όπως η απόσταση ενός αντικειμένου από τη μοτοσυκλέτα.
Το σύστημα της Yamaha – που αποκαλύφθηκε μέσω εγγράφων κατοχύρωσης ευρεσιτεχνίας (πατέντας) στην Ιαπωνία – δείχνουν ότι η εταιρία από την Iwata χρησιμοποιεί μόνο μια κάμερα και βασίζεται στο λογισμικό για τον υπολογισμό της απόστασης, της ταχύτητας και της πορείας των οχημάτων μπροστά από τη μοτοσυκλέτα.
Γιατί μια κάμερα; Για αρχή αυτό ρίχνει το κόστος (αν και οι κάμερες γίνονται όλο και πιο φθηνές όσο προχωράει η τεχνολογία), αλλά το πιο βασικό φαίνεται να είναι η οικονομία χώρου.
Ειδικά σε μια γυμνή ή ρετρό μοτοσυκλέτα (όπως αυτή που φαίνεται στο σχέδιο της Yamaha) απλά δεν υπάρχει αρκετός χώρος μπροστά ώστε να τοποθετηθούν πολλές κάμερες και σένσορες πριν το μπροστινό αρχίσει να μοιάζει κάπως… “εξωγήινο”.
Στο νέο, λοιπόν, σύστημα η μια κάμερα στέλνει δεδομένα στον εγκέφαλο της μοτοσυκλέτας, ο οποίος αναλύοντας την ταχύτητα και την πορεία του οχήματος – και συγκρίνοντας την εικόνα με τις προηγούμενες εικόνες που έστειλε η κάμερα – υπολογίζει την πορεία που θα ακολουθήσει η μοτοσυκλέτα αλλά και το προπορευόμενο όχημα στα επόμενα δευτερόλεπτα και στέλνει την ειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης αν η πορεία των δύο φαίνεται να συμπίπτει.
Ποιά είναι λοιπόν η ποιοτική διαφορά σε σχέση με το προηγούμενο σύστημα πέρα από την οικονομία χώρου;
Ουσιαστικά μιλάμε για σύστημα επόμενης γενιάς, γιατί δεν διαβάζει μόνο την τωρινή κατάσταση, αλλά προβλέπει επίσης τι θα γίνει στα επόμενα δευτερόλεπτα.
Για παράδειγμα, μια μοτοσυκλέτα που βρίσκεται πιο μπροστά από εσένα σε μια στροφή και κλείνει την γραμμή της.
Τα μέχρι τώρα συστήματα δεν θα την θεωρούσαν απειλή, καθώς δεν βρίσκεται ακριβώς μπροστά από τη μοτοσυκλέτα σου, όμως το νέο σύστημα της Yamaha προβλέπει ότι η γραμμή της κλείνει και στα επόμενα δευτερόλεπτα θα βρεθεί μπροστά σου και έτσι στέλνει στον αναβάτη την ειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης.
Ακόμη, στην αντίθετη περίπτωση (ένα όχημα μπροστά σου που όμως θα απομακρυνθεί στα επόμενα δευτερόλεπτα, π.χ. αλλάζει λωρίδα) δεν θα πυροδοτεί την ειδοποίηση, δίνοντας έτσι λιγότερους “λάθος συναγερμούς” και αυξάνοντας την αξιοπιστία του συστήματος.
Έτσι λοιπόν, η τεχνολογία συνεχίζει και εξελίσσεται, δημιουργώντας συνεχώς ασφαλέστερους δρόμους και ασφαλέστερα οχήματα για όλους μας.