Φορτωμένο τεχνολογία και με σούπερ τιμή
Η κινεζική Zongshen-Zonsen που φτιάχνει τις μοτοσυκλέτες Cyclone, παρουσίασε πρόσφατα στην Κίνα το Cyclone RX 650 Adventure με δικύλινδρο κινητήρα Norton. Πρόκειται για ένα Adventure διπλής χρήσης για ταξίδια και για χώμα, του οποίου η παραγωγή είχε εξαγγελθεί ήδη από το 2021.
Η Zongshen είναι μία από τις παλαιότερες και μεγαλύτερες κινεζικές εταιρίες, περισσότερο γνωστή λόγω της συνεργασίας που έχει συνάψει με την Piaggio για την κατασκευή σκούτερ και κινητήρων που διατίθενται και στην ευρωπαϊκή αγορά.
Επόμενό της βήμα είναι να διαθέσει και τα “δικά” της προϊόντα στην Ευρώπη και αυτά είναι οι μοτοσυκλέτες με το όνομα Cyclone. H καινούργια έκδοση του Crossover adventure της Cyclone έχει τον κωδικό RX 650 και φοράει έναν μοντέρνο δικύλινδρο κινητήρα που έχει σχεδιαστεί από την Norton, και συγκεκριμένα για το Atlas, ένα μοντέλο που υποτίθεται πως θα έβγαινε με το λογότυπο της βρετανικής φίρμας.
Στην πραγματικότητα η Zongshen είχε εξασφαλίσει τα σχέδια και τα δικαιώματα για την κατασκευή αυτού του κινητήρα, πριν από τη χρεωκοπία της πάλαι ποτέ φημισμένης εγγλέζικης εταιρίας και πριν την αγορά της από την ινδική TVS.
H κινητήρια μονάδα είναι δικύλινδρη, υγρόψυκτη σε σειρά, έχει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, τέσσερις βαλβίδες σε κάθε κύλινδρο, ενισχυμένα πιστόνια, ηλεκτρονικό ψεκασμό, ιπποδύναμη 71 ίππων στις 8.500 rpm και ροπή 6,2 kgm στις 7.000 rpm.
Η Cyclone RX 650 που θυμίζει και σαν κατασκευή και σαν εμφάνιση κάτι ανάμεσα σε Kawasaki Versys 650 και Triumph Tiger Sport 660, διαθέτει σωληνωτό πλαίσιο, ανεστραμμένο πιρούνι και αμορτισέρ της Kayaba, αλουμινένιο ψαλίδι, φρένα της J.Juan-Brembo, αλλά και cornering ABS!
Αξιόλογα είναι και τα περιφερειακά της 650, με λάστιχα Pirelli Angel GT τοποθετημένα πάνω σε τροχούς 17 ιντσών. Το ρεζερβουάρ είναι χωρητικότητας 20 λίτρων και το βάρος κοντά στα 240 κιλά (πλήρης υγρών).
Τεχνολογία υπάρχει και στα υπόλοιπα περιφερειακά: ψηφιακό όργανο με έγχρωμη οθόνη, αισθητήρας για τα λάστιχα, φωτιστικά σώματα full led, 4 modes λειτουργίας του κινητήρα και traction control.
Ο συμπλέκτης είναι μερικής ολίσθησης και το κιβώτιο ταχυτήτων των έξι σχέσεων διαθέτει και quickshifter!
Ο εξοπλισμός όμως δεν τελειώνει εδώ: το Cyclone RX 650 έχει cruise control, σύστημα keyless και ραντάρ για ανίχνευση αντικειμένων-τυφλών σημείων στους καθρέφτες!
Επίσης, μπροστά υπάρχει ενσωματωμένη πάνω στο φέρινγκ Dashcam/κάμερα καταγραφής, αλλά και σύστημα αναγνώρισης φωνής με χρήση της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης.
Το Cyclone RX 650 πωλείται στην Κίνα στην τιμή των 42.000 γιουάν, το αντίστοιχο των 6.200 ευρώ και δεν είναι ακόμα σίγουρο αν η μοτοσυκλέτα θα έρθει στην Ευρώπη.
Πάντως δείχνει να είναι έτοιμη να περάσει τις προδιαγραφές Εuro5 και να κάνει το βήμα, όπως πολύ θα ήθελε και η μητρική εταιρία, αλλά και οι Ευρωπαίοι μοτοσυκλετιστές.