MotorBike.gr

DUCATI, 2020: Panigale V4, εναντίον Panigale V2

31/10/2019

Με δυο ή με τέσσερις καλύτερα;

Γιατί άραγε η Ducati προσφέρει στη γκάμα του 2020 δυο παρόμοιες οπτικά Supersport μοτοσυκλέτες, που τις ονομάζει και τις δυο Panigale, και η μία φοράει τετρακύλινδρο V ενώ η άλλη δικύλινδρο V κινητήρα; Μήπως η εταιρία δεν μπορεί να αποφασίσει ποια διάταξη είναι η πιο “σωστή” και αποδοτική ή μήπως πρόκειται για στρατηγική κίνηση, με το κάθε μοντέλο να στοχεύει σε διαφορετικό κοινό; Η ζυγαριά γέρνει προς τη δεύτερη εκδοχή, ενώ στην ενδοοικογενειακή κόντρα των δυο Panigale, τα δυνατά σημεία του ενός και του άλλου δεν είναι ευκαταφρόνητα.

Όταν έχεις φτιάξει μια σπορ μοτοσυκλέτα σαν την Ducati Panigale V4 που χρησιμοποιεί την αιχμή της σημερινής τεχνολογίας, ποιος είναι άραγε ο λόγος να παρουσιάζεις μια “σχεδόν ίδια” – όσον αφορά την εμφάνιση τουλάχιστον – που έχει δυο κυλίνδρους λιγότερους; Οι διαφορές σε βάρη, ίππους, μέγεθος, ύφος, απόδοση, χαρακτήρα, ευκολία χρήσης, αλλά και στην τιμή είναι μεγάλες…

Για το 2020, ένα νέο μοντέλο θα είναι η Ducati Panigale V2 που διαθέτει εντελώς καινούρια εμφάνιση αλλά και εξεζητημένα ηλεκτρονικά. Η Ducati την προτείνει σαν “user-friendly”, φιλική, πιο εύχρηστη από τη “μεγάλη”, “αγωνιάρικη” V4. Επίσης, δεν διαθέτει χίλια εκατό και βάλε κυβικά εκατοστά, αλλά λιγότερα από 1.000, δυο κύλινδρους λιγότερους και “μαζεμένους” 155 ίππους … είπαμε, η Panigale V2 είναι μια φιλική μοτοσυκλέτα!

Ποιος είπε ότι τα V-2 της Ducati θα μαράζωναν και θα εξαφανίζονταν, άμα τη εμφανίσει του V-4; Aυτοί που τα λένε δεν ξέρουν από μοτοσυκλετιστική ιστορία, δεν ξέρουν τι σημαίνει κληρονομία της εταιρίας του Borgo Panigale κι ότι ποτέ η Ducati δεν πρόκειται να εγκαταλείψει αυτή την εμβληματική της διάταξη. Είναι σαν να λες ότι η Harley Davidson θα παρατήσει τα V-2 για να βγάλει τετρακύλινδρα σε σειρά, η Honda θα βγάλει δίχρονα, η Yamaha θα περάσει στους δικύλινδρους boxer…

Η Ducati Panigale V2 του 2020 φοράει τον δικύλινδρο κινητήρα Superquadro που είναι ένας V2 με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών και διαθέτει χωρητικότητα 955 cc. Πρόκειται για εξέλιξη της Panigale 959, που πληροί παράλληλα και τις νέες προδιαγραφές Euro 5. Κι αντί να χαθούν ίπποι, κερδήθηκαν και 5 ακόμα, κι έτσι έφτασαν στους 155 στις 10.750 rpm, ενώ έχει ανέβει λίγο και η ροπή στα 10.6 kgm στις 9.000 rpm.

Ducati Panigale V2

Η Panigale V2 διαθέτει μια αδρανειακή μονάδα ελέγχου 6 αξόνων, που ορίζει τη λειτουργία των – ουκ ολίγων – ηλεκτρονικών βοηθημάτων της μοτοσυκλέτας: ABS Cornering, Traction Control, Wheelie Control, Quick Shift up/down, Engine Brake Control. Παράλληλα, υπάρχουν τρία riding mode: Race, Sport και Street.

Ο κινητήρας της “περικυκλώνεται” από ένα αλουμινένιο περιμετρικό, μονοκό πλαίσιο και η εμφάνισή της είναι φρεσκαρισμένη, δημιουργώντας ένα compact σύνολο.

Μονόμπρατσο κι εντυπωσιακό είναι το ψαλίδι και η εξάτμιση κρύβεται καλά κάτω από τον κινητήρα (άριστο το “σκίσιμο” στην κοιλιά του φέρινγκ, για να βγουν οι σωλήνες) αφήνοντας τις τυπικές γραμμές της Ducati να αναπτυχθούν. Είναι βαμμένη και κατακόκκινη, για να μην ξεχνιόμαστε, κι οι ζάντες είναι μαύρες.

Το πιρούνι είναι της Showa (Big Piston) με καλάμια διαμέτρου 43 mm, ενώ το μονό αμορτισέρ πίσω είναι της Sachs. Τα φρένα είναι τα Brembo M4.32 monobloc, ενώ το βάρος της ανακοινώθηκε στα 176 kg με την 995 άδεια και στα 200 kg γεμάτη.


Πάμε να δούμε τώρα πιο αναλυτικά τις Ducati Panigale V4 και Ducati Panigale V4S του 2020, που κάνουν το καλό καλύτερο, με το μοντέλο να έχει πάει πολύ καλά σε πωλήσεις παγκοσμίως από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε.

Ducati Panigale V4

Βελτιώσεις δέχεται η ναυαρχίδα των Ιταλών, με την οποία λαμβάνουν μέρος και στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike έχοντας αξιώσεις τίτλου, κάτι που είχε φανεί στο πρώτο μισό της φετινής σεζόν.

Η επιρροή από τους αγώνες στη αεροδυναμική φανερώνεται κυρίως από την ύπαρξη “φτερών” aerofoils στα πλάγια του φέρινγκ, δηλαδή των βοηθημάτων αυτών που έχουν αναπτυχθεί μέσα σε πίστες και σε αεροσήραγγες.

Το νέο φέρινγκ και η ζελατίνα προστατεύουν πλέον περισσότερο τον αναβάτη στις υψηλές ταχύτητες, ενώ έχει ενισχυθεί και η ζητούμενη σταθερότητα του συνόλου. Η εταιρία παραδέχεται ότι οι Panigale V4 και Panigale V4S έχουν κλέψει στοιχεία από την υπάρχουσα Panigale V4R.

Ενισχυμένο είναι το μπροστινό τμήμα του πλαισίου που συνδέει τον κινητήρα με το πιρούνι και στοχεύει στη βελτίωση της αίσθησης σε μεγάλες (υπερβολικές αναφέρουν οι Ιταλοί) κλίσεις στις στροφές. Χάρη σε έναν “προνοητικό έλεγχο της απόδοσης της μοτοσυκλέτας”, το νέο Traction Control βελτιώνει την ορθότερη οδική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας στις εξόδους των στροφών.

Παράλληλα, το νέο Quick Shifter (Ducati Quick Shift up/down) είναι πιο γρήγορο στη λειτουργία του, επιτρέποντας πιο σπορ αλλαγές ταχυτήτων στις υψηλές στροφές, άνω των 10.000 rpm.

Το ειδικά εξελιγμένο γκάζι Ride be Wire έχει νέες χαρτογραφήσεις με βελτίωση στην απόδοση της ροπής.

Κινητήρια δύναμη των Ducati Panigale V4 και Ducati Panigale V4S είναι ένας Desmosedici V4 Stradale των 1.103 κυβικών, με χρονισμό που προέρχεται από τα MotoGP και απόδοση 214 ίππων στις 13.000 rpm και στα 12,6 kg-m ροπής, στις 10.000 rpm.

Διαβάζοντας τα τεχνικά χαρακτηριστικά των τετρακύλινδρων Panigale V4 και των δικύλινδρων Panigale V2, μπορεί κανείς να αντιληφθεί το πόσο διαφορετικές είναι.

Η PanigaleV2 είναι η μοτοσυκλέτα για τον δρόμο και την πίστα. Συνεχίζει τη μακρά παράδοση των θρυλικών δικύλινδρων V της Μπολόνια, που ξεκίνησαν να γράφουν ιστορία από τη δεκαετία του ’70. Είναι η συνέχιση μιας λαμπρής σπορ πορείας στο μοτοσυκλετιστικό κόσμο για την ιταλική εταιρία. Και επίσης – όπως λένε οι δημιουργοί της – είναι φιλική… με 150+άλογα. Θα τους πιστέψουμε.

Από την άλλη, έχουμε το “τέρας” Panigale V4 των 214 ίππων, που προορίζεται να κάνει το αντίστροφο από την V2: κυρίως να κινείται σε πίστες, αλλά και να βγαίνει πού και πού και στο δρόμο… για να τη θαυμάζει ο κόσμος. Επίσης υπάρχει γιατί αποτελεί το εργαλείο της Ducati με το οποίο γράφει ιστορία και θριαμβεύει μέσα στις πίστες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Superbike.

Με μια πινελιά από τα MotoGP για περισσότερο χρώμα. Κόκκινο χρώμα πάντα.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!