MotorBike.gr

Honda Super Cub C125 2025: Επιστροφή στα θρυλικά χρώματα

29/01/2025

Πλήρης παρουσίαση του τελευταίου απογόνου-μοντέλου 2025 του θρύλου

Το θρυλικό Super Cub της Honda, που στην Ελλάδα έγινε γνωστό σαν το ορίτζιναλ “παπί”, αυτό που γεννήθηκε το 1958 και μέχρι σήμερα έχει κατασκευστεί σε περισσότερες από 100 εκατομμύρια μονάδες, συνεχίζει το ιστορικό ταξίδι του. Για το 2025 συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές Euro5+ και βάφεται στα χρώματα του πρώτου μοντέλου.

Όπως πάντα, τα εμβληματικά του στοιχεία παραμένουν, παραδείγματος χάρη το κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων, η κίνηση μέσω αυτόματου φυγοκεντρικού συμπλέκτη, η σχεδίαση με την ποδιά, οι μεγάλης διαμέτρου τροχοί.

Τώρα, όμως, για να ταιριάζει με την εποχή του, το Super Cub έχει λειτουργία Smart Key για ευκολία στη χρήση, ενώ ο νέος, αποκλειστικός χρωματικός συνδυασμός του μοντέλου 2025 επαναφέρει το μοντέλο στον προπάππου του παπιού.

 

 

Το πρώτο Honda Super Cub C100 παρουσιάστηκε το 1958, το δέκατο, δηλαδή, έτος ύπαρξης της Honda. Δημιουργήθηκε από τον Soichiro Honda και τον επί χρόνια συνεργάτη του Takeo Fujisawa, ενώ ο δεδηλωμένος στόχος του ήταν ξεκάθαρος: «να προσφέρει τη χαρά του να διαδραματίζει έναν χρήσιμο ρόλο στις ζωές των ανθρώπων». Σχεδόν 60 χρόνια αργότερα, το 2017, κατασκευαζόταν το 100ό εκατομμυριοστό Super Cub, παγιώνοντάς το σαν το πιο δημοφιλές μηχανοκίνητο όχημα που έχει δει ποτέ ο κόσμος!

Στην πορεία, τα απλά χαρακτηριστικά του Super Cub του μοναδικού στυλ, της αξιοπιστίας, της λιτότητας και της απόλυτης χρηστικότητας διατηρήθηκαν ανέπαφα και έχει επιτύχει αθόρυβα αυτό ακριβώς που ήθελαν ο Soichiro και ο Takeo: να είναι χρήσιμο στην καθημερινή μετακίνηση.

 

 

Η σειρά Super Cub ήταν από καιρό δημοφιλής στην Ιαπωνία – πέραν των απλών ανθρώπων, συμπεριλαμβανομένων των Ιαπωνικών Ταχυδρομείων, αλλά και εκατομμυρίων αναβατών στη Νοτιοανατολική Ασία, όπου διατηρεί σημαντικό ρόλο στην καθημερινή ζωή ως μέσο προσωπικής μετακίνησης.

Γνωρίζοντας την αξία αυτού του δίτροχου, η Honda έφερε την τελευταία έκδοση του εμβληματικού παπιού στην Ευρώπη το 2018, σηματοδοτώντας ένα καινούριο κεφάλαιο στη μακρά ιστορία του.

 

 

Το Super Cub C125 του 2022 δέχθηκε περαιτέρω αναβαθμίσεις, ειδικά για το ευρωπαϊκό κοινό του. Η διαχρονική εμφάνιση παρέμεινε αμετάβλητη, αλλά ένας ολοκαίνουργιος κινητήρας συμβατός με τις προδιαγραφές Euro5 και μια σειρά από βελτιώσεις το οδήγησαν να εκμοντερνιστεί, όπως ακριβώς θα ήθελαν ο Soichiro και ο Takeo.

Για το 2025 τίποτα δεν αλλάζει στα μηχανικά του μέρη – εκτός από τη συμμόρφωση με το Euro5+ – ενώ ένας νέος χρωματικός συνδυασμός δύο τόνων αντλεί έμπνευση από το πρωτότυπο και το ρετρό του στυλ.

 

 

Ο αερόψυκτος κινητήρας με τον έναν εκκεντροφόρο, με την προσθήκη αισθητήρα O2, αναβαθμισμένου καταλύτη και αναθεωρημένες ρυθμίσεις ECU, συμμορφώνεται με τις EURO5+. Είναι ένας κινητήρας που έχει σχεδιαστεί για να παράγει ομαλή, χρησιμοποιήσιμη ισχύ και πετυχαίνει εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου 1,5L/100km (λειτουργία WMTC).

Ένα κιβώτιο ταχυτήτων 4 ταχυτήτων κινείται μέσω ενός φυγοκεντρικού συμπλέκτη. Το στυλ Classic Cub – πρακτικό και εύκολο στη ζωή – παραμένει αμετάβλητο, ενώ οι σέλες είναι δύο και κόκκινες.

Η μπροστινή και η πίσω ανάρτηση έχουν ρυθμιστεί για να εξομαλύνουν τη βόλτα ακόμα και στους πιο κακούς δρόμους της πόλης. Τα νέα διαθέσιμα αξεσουάρ περιλαμβάνουν υποδοχή USB και θερμαινόμενα γκριπ.

Τα χρώματα του νέου Super Cub C125 2025 ονομάζονται Pearl Bosphorus Blue (Μπλε) και Pearl Sugarcane Beige (Μπεζ).

 

 

Αποτελεσματικός και ανθεκτικός, ο αερόψυκτος κινητήρας 124cc του Super Cub C125 συνδυάζει το κάτω τμήμα (με επανασχεδιασμένο στροφαλοθάλαμο) του τρέχοντος C110 της ιαπωνικής αγοράς με τη διβάλβιδη κυλινδροκεφαλή SOHC και το επάνω τμήμα του MSX Grom.

Η διάμετρος είναι στα 50 mm και η διαδρομή στα 63,1 mm με αναλογία συμπίεσης 10,0:1.

Η μέγιστη ισχύς των 9,64 ίππων (7,2 kW – αύξηση 0,1 kW) εμφανίζεται στις 7.500 rpm, με μέγιστη ροπή 10,4 Nm @ 6.250 rpm.

Η εξομάλυνση της ροής αέρα μέσω του συμπαγούς κουτιού φίλτρου (σχεδιασμένο γύρω από τον κινητήρα) συνδυάζεται με τη θέση του σωλήνα σύνδεσης/του ψεκασμού για καλύτερη απόκριση στο γκάζι.

Η εξωτερική εμφάνιση του σιγαστήρα (τελικού εξάτμισης) είναι ένα από τα πολλά στοιχεία που έρχεται από την προϊστορία του Super Cub και φιλοξενεί έναν ενιαίο, αναβαθμισμένο καταλύτη.

Οι νέες ρυθμίσεις ECU και η προσθήκη αισθητήρα O2 διασφαλίζουν τη συμμόρφωση με το EURO5+. Το κιβώτιο ταχυτήτων είναι 4 ταχυτήτων (με νεκρά κάτω) και – σύμφωνα με την παράδοση του Super Cub – λειτουργεί μέσω «αυτόματου» φυγοκεντρικού συμπλέκτη, χωρίς την ανάγκη λεβιέ συμπλέκτη.

Σε στάση, ο αναβάτης απλώς επιλέγει την ταχύτητα που απαιτείται με το λεβιέ ταχυτήτων και, καθώς ανοίγει το γκάζι, ο συμπλέκτης λειτουργεί αυτόματα όπως και σε κάθε αλλαγή σχέσης, πάνω ή κάτω μέσω φτέρνας ή μύτης.

Ο κινητήρας πετυχαίνει μεγάλη οικονομία καυσίμου – 1,5 λίτρα/100 χλμ. (67,3 χλμ/λίτρο) (λειτουργία WMTC) – δίνοντας αυτονομία 250 χλμ περίπου, από το ρεζερβουάρ καυσίμου 3,7 λίτρων.

Το δοκιμασμένο στο χρόνο, εμβληματικό στυλ του Super Cub C125 – ορίζεται αμέσως από την ποδιά και τα πλήρως κλειστά μηχανικά μέρη.

Βασική στη σχεδίαση είναι η σιλουέτα σε σχήμα S, η οποία εκτείνεται από μπροστά μέχρι πίσω στο δίτροχο.

Το τιμόνι τοποθετείται σε μια φυσική, εύκολη θέση που συμπληρώνει μια όρθια, εύχρηστη θέση οδήγησης που προσφέρει εξαιρετική ορατότητα.

Βοηθώντας τον τομέα της άνεσης, η σέλα χρησιμοποιεί παχύ, υψηλής πυκνότητας αφρώδες, με κομμένα τα πλάγιά της, διευκολύνοντας έτσι τα πόδια του αναβάτη να φτάσουν το έδαφος.

Όλα τα φωτιστικά σώματα είναι LED, ενώ το όργανο αναδεικνύει τη συνολική σχεδίαση με δύο οθόνες που χωρίζονται από διπλούς δακτυλίους χρωμίου, οι οποίοι περικλείουν ένα αναλογικό ταχύμετρο και μια ψηφιακή οθόνη.

Μια σύγχρονη πινελιά έρχεται με το Honda Smart Key (χωρίς κλειδί), το οποίο εκτός από το κλείδωμα του τιμονιού είναι εξοπλισμένο με λειτουργία εύρεσης του παπιού με τα φλας να αναβοσβήνουν με το πάτημα ενός κουμπιού για να διευκολύνουν την εύρεση του οχήματος σε χώρους στάθμευσης.

Κλείνοντας το μάτι στους προγόνους του (και υπογραμμίζοντας τη θέση του στην ιστορία της Honda), ένα ιστορικό τρισδιάστατο λογότυπο του κλασικού φτερού της Honda επιστρέφει στο χειριστήριο του Smart Key.

Ο “ζωντανός”, εύκολος χειρισμός ήταν πάντα ένα από τα ισχυρά στοιχεία του παπιού, του Super Cub. Για το σκοπό αυτό, το σωληνωτό χαλύβδινο πλαίσιο χαμηλής ραχοκοκαλιάς έχει μια ισορροπία ακαμψίας γύρω από την περιοχή του λαιμού και μεταξύ των σημείων στερέωσης του κινητήρα.

Η γωνία κάστερ και το ίχνος ορίζονται σε 26,5°/71mm αντίστοιχα, με το μεταξόνιο στα 1.245mm. Το βάρος είναι 111 κιλά γεμάτο.

Το τηλεσκοπικό πιρούνι έχει διαδρομή 100 mm και τα διπλά πίσω αμορτισέρ (ταιριαστά με το χρώμα του παπιού) προσφέρουν ομαλή οδήγηση σε δρόμους με ανωμαλίες, ενώ οι χυτές, κομψές ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών προσθέτουν σταθερότητα και ακρίβεια διεύθυνσης.

Οι ζάντες πολλών μπράτσων ντύνονται με ελαστικά tubeless, διαστάσεων 70/90-17 εμπρός και 80/90-17 πίσω. Ένα μπροστινό δισκόφρενο 220 mm και μια δαγκάνα μονού εμβόλου συνεργάζονται παραδοσιακά με ένα ταμπούρο πίσω 110 mm.

Σύντομα θα ανακοινωθούν η ημερομηνία άφιξης του νέου Honda Super Cub C125 2025 στην ελληνική αγορά, καθώς και η τιμή του.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!