Cruiser μεγάλου κυβισμού με μετάδοση σκούτερ
Το νέο κινεζικό Regal Raptor 1000 με τη χοντροκομμένη εμφάνιση που πλασάρεται σαν μοτοσυκλέτα Cruiser χρησιμοποιεί κινητήρα διάταξης V2 και αυτόματη μετάδοση CVT τύπου σκούτερ!
Το Regal Raptor 1000 καταχωρείται κατευθείαν στις “περίεργες” μοτοσυκλέτες της αγοράς, αν και παράλληλα μπορούμε να πούμε ότι είναι μέσα στη μόδα, μιας και ο ένας κατασκευαστής πίσω από τον άλλον, ζηλεύοντας τη Honda που το ξεκίνησε, παρουσιάζουν αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων.
Η Yamaha, η BMW και η Kawasaki έχουν ακολουθήσει το παράδειγμα της Honda (που έκανε την αρχή με τα αυτόματα/ημιαυτόματα κιβώτια DCT) κι όλα δείχνουν ότι έπεται συνέχεια.
Το Regal Raptor 1000 είναι ένα μοντέλο που ανακατεύει τους κόσμους των custom και των σκούτερ και έχει μια πολύ ιδιαίτερη μορφή μοτοσυκλέτας μεγάλου κυβισμού, αλλά προσφέρει συνάμα την ευκολία οδήγησης χωρίς αλλαγές ταχυτήτων, για λιγότερο έμπειρους χρήστες.
Υπεύθυνος για αυτό το προϊόν και αυτή τη μάρκα είναι ο κινεζικός επιχειρηματικός όμιλος Lifeng, ο οποίος έχει το εμπορικό σήμα Regal Raptor στην Κίνα και είναι διεθνής προμηθευτής σε άλλες εταιρίες όπως η ισπανική μπράντα Leonart.
Οι μοτοσυκλέτες της Lifeng είναι συνήθως απλές, οικονομικές, χαμηλού κυβισμού – από γυμνά μέχρι custom – ενώ αυτή η πρόταση που κάνει μέσω του Regal Raptor 1000 εκπλήσσει για αρκετούς λόγους.
Πρώτα από όλα, το μεγάλο του μέγεθος τραβάει την προσοχή, τόσο εξωτερικά όσο και ως μεγάλο cruiser, καθώς και ο κινητήρας του που είναι “χιλιάρης”.
Πρόκειται για ένα υδρόψυκτο V-twin που εξελίχθηκε από τον κατασκευαστή κινητήρων Gaokin (προμηθευτής της Brixton και της Morbidelli στην Ευρώπη) που έχει χωρητικότητα περίπου 1000 cc και αποδίδει ισχύ 75 ίππων στις 6.500 rpm και 85 Nm στις 5.500 rpm. Το πιο περίεργο ίσως είναι ότι διαθέτει σύστημα μετάδοσης CVT, δηλαδή το αυτόματο φυγοκεντρικό σύστημα μετάδοσης με το οποίο συνήθως λειτουργούν τα σκούτερ.
Επιπλέον, έχει μια τελική κίνηση με άξονα στη δεξιά πλευρά του πίσω τροχού (ανάποδα απ΄ό,τι συνήθως) ενώ σε εκείνη την πλευρά βλέπουμε επίσης ένα κεκλιμένο μονό αμορτισέρ. Είναι ενδιαφέρον πως στις πλατφόρμες/μαρσπιέ των ποδιών δεν υπάρχουν ποδοστήρια, αφού και το πίσω φρένο έχει μεταφερθεί στην αριστερή μανέτα του τιμονιού! Όπως ακριβώς σε ένα σκούτερ.
Ένα άλλο αξιοπερίεργο σχετικά με αυτό το μοντέλο είναι ότι θα έχει όπισθεν. Όσο για τα υπόλοιπα μέρη, υπάρχουν ενδιαφέροντα στοιχεία, όπως ανεστραμμένο πιρούνι, φρένα με δύο μπροστινούς δίσκους με ακτινικές δαγκάνες και υποβοηθούμενα από ABS με υπογραφή της Bosch.
Το μπροστινό μέρος διαθέτει ένα συγκρότημα δύο προβολέων LED, ενσωματωμένους σε μια μικρή μάσκα.
Οι μεγάλες διαστάσεις αυτής της μοτοσυκλέτας συνοδεύονται από άλλα στοιχεία όπως το κολοσσιαίο ρεζερβουάρ των 38 λίτρων (!) και τα μεγάλα ελαστικά: 220/55-17 πίσω και 140/80-17 μπροστά. Το μήκος είναι στα 2,43 μέτρα.
Το χαμηλωμένο κάθισμα (φαίνεται να διευκολύνει την πρόσβαση στο έδαφος) και το σχήμα του τιμονιού ακολουθούν τους κανόνες του κόσμου των cruiser.
Δεν πιστεύουμε ότι το Regal Raptor θα κυκλοφορήσει σύντομα στην ευρωπαϊκή αγορά, αν και δεν σας κρύβουμε πως έχουμε την περιέργεια να δοκιμάσουμε έναν V-2 κινητήρα με φυγοκεντρική μετάδοση. Έτσι για την πλάκα, στο κάτω-κάτω της γραφής…