MotorBike.gr

ROYAL ENFIELD METEOR 350 2021: Έρχεται στην Ευρώπη

04/01/2021

Ο επαναπροσδιορισμός του οικονομικού κλασικού

Με τα Royal Enfield Bullet, τη μακροβιότερη οικογένεια μοτοσυκλετών στον κόσμο (ξεκίνησαν την καριέρα τους το 1952) να ανήκουν πια στο παρελθόν, η ινδική εταιρία έπρεπε να δημιουργήσει τη σειρά των μοντέλων που θα έπαιρναν τη θέση τους, και το ολοκαίνουργιο Royal Enfield Meteor 350 αποτελεί το πρώτο εξ αυτών. Τα Meteor θα έρθουν στην ευρωπαϊκή αγορά την Άνοιξη του 2021, με τιμή-έκπληξη.

Πρώτα απ΄όλα, όταν μιλάμε για μοτοσυκλέτες μικρομεσαίου κυβισμού που έχουν σαν στόχο –κυρίως- την ινδική αγορά, αναφερόμαστε σε δίτροχα με απίστευτη δυναμική και με αριθμούς  πωλήσεων που δεν μπορούν να φανταστούν ούτε στα πιο τρελά τους όνειρα οι υπόλοιποι κατασκευαστές στις ανεπτυγμένες αγορές. Η Royal Enfield έχει μηνιαία δυνατότητα παραγωγής 10.000 μονάδων, ενώ  μόλις τον πρώτο μήνα είχαν γίνει παραγγελίες 25.000 κομματιών.

Ως εκ τούτου, όσο “ταπεινό” κι αν φαντάζει ένα μοντέλο σαν το Royal Enfield Meteor, είναι ίσως η πιο σημαντική μοτοσυκλέτα στη γκάμα της Royal Enfield σήμερα, αφού σε αυτήν θα βασιστεί ο κύριος όγκος των πωλήσεων της εταιρίας στην Ινδία, έχοντας μάλιστα και την αποστολή να αποτελέσει το μεταβατικό στάδιο από τα Classic Bullet σε μια πιο σύγχρονη πραγματικότητα.



To ότι τα
Meteor θα λανσαριστούν και σε άλλες αγορές του κόσμου, συμπεριλαμβανομένης και της ευρωπαϊκής, είναι απλά ένα παράλληλο ευτυχές γεγονός, αλλά ας μην γελιόμαστε, η Ινδία ήταν εξαρχής ο στόχος.

Καθώς οι προδιαγραφές ρύπων γίνονται, λοιπόν, όλο και πιο αυστηρές (βλέπε BS VI), η Royal Enfield εγκατέλειψε, ύστερα από 5 (και βάλε) δεκαετίες, τον φύσει και θέσει κλασικό κινητήρα με τα ωστήρια και εξέλιξε έναν νέο, σαφώς πιο σύγχρονο κι ευπροσάρμοστο στις εκάστοτε νόρμες ώστε να αποτελέσει το μοτέρ που θα στελεχώσει μια νέα γκάμα στα 350 κ.εκ.


Aν πρέπει να ενταχθεί σε μια κατηγορία το Royal Enfield Meteor 350, θα λέγαμε ότι είναι, σίγουρα κλασικών γραμμών, ένα cruiser με στοιχεία roadster. Αυτό, βέβαια, είναι κάτι που απασχολεί κι ενδιαφέρει εμάς εδώ, στη Δύση – για τους Ινδούς, είναι μια καθημερινή γυμνή μοτοσυκλέτα και μάλιστα αρκετά πολυτελής για τα δεδομένα τους.

Πρόκειται για μια πολύ απλή κατασκευή, με δοκιμασμένη τεχνολογία. Ατσάλινο πλαίσιο μονής ραχοκοκαλιάς, τροχοί διαμέτρου 19 και 17 ιντσών με tubeless ελαστικά 100/90-19 και 140/70-17, μονοί δίσκοι διαμέτρου 300 και 270 χλστ. μπροστά και πίσω (της θυγατρικής της Brembo στην Ινδία, της Bybre) αντιστοίχως, με δικάναλο ABS, συμβατικό πιρούνι με καλάμια 41 χλστ. και διαδρομής 130 χλστ. και δύο μονά αμορτισέρ πίσω.

To ύψος σέλας είναι στα 765 χιλιοστά και το ρεζερβουάρ χωράει 15 λίτρα καυσίμου.

Το βάρος του Meteor είναι 191 κιλά και για τις ευρωπαϊκές αγορές θα είναι εφοδιασμένο με λάστιχα Metzeler Roadtec.


Ο κινητήρας, που αξίζει να του δώσουμε σημασία καθότι αναμένεται να μείνει μαζί μας για πολλά χρόνια, είναι αερό(ελαιό)ψυκτ
oς, μονοκύλινδρος με κάθετα τοποθετημένη κύλινδρο, με κυβισμό 349cc, που αποδίδει – λίγους – 20,2 ίππους στις 6.100 σ.α.λ. και 2,7 kgm ροπής στις 4.000 σ.α.λ.

Φέρει δύο βαλβίδες, οι οποίες οδηγούνται από μονό εκκεντροφόρο τοποθετημένο στην κεφαλή, με την περιστροφή του να γίνεται μέσω καδένας. Η τροφοδοσία γίνεται με ψεκασμό, ενώ το κιβώτιο είναι πέντε σχέσεων.

Προφανώς και το μοτέρ εντάσσεται στη φιλοσοφία “δεν σπάω – δεν χαλάω και ζητάω λίγα”, βενζίνη στην προκειμένη περίπτωση, αν και δεν υπάρχουν ακόμα επίσημα νούμερα κατανάλωσης.

Όμως, παρά την απλότητά του, το Royal Enfield Meteοr 350 δεν στερείται ορισμένων σύγχρονων και τεχνολογικά προηγμένων στοιχείων, τα οποία συγκεντρώνονται στην ευρύτερη περιοχή του πίνακα οργάνων. Για αρχή, λίγο μπροστά και κάτω από αυτό το σημείο, βρίσκεται προβολέας LED με λειτουργία DRL παρακαλώ.

Τα όργανα αποτελούνται από ένα “ρολόι”, με αναλογική περιφέρεια – ταχύμετρο και ψηφιακή οθόνη στο κέντρο, με πληθώρα ενδείξεων, συμπεριλαμβανομένων της στάθμης καυσίμου και της επιλεγμένης σχέσης στο κιβώτιο, ενώ η εικόνα συμπληρώνεται από μια σειρά ενδεικτικών λυχνιών στο κάτω μέρος.


Αυτό που εντυπωσιάζει, όμως, είναι το όργανο-δορυφόρος σε αυτό το δεσπόζον ρολόι, που
αποτελεί ουσιαστικά ένα ψηφιακό απεικονιστικό σύστημα πλοήγησης! Μέσω της σχετικής εφαρμογής που έχει αναπτύξει η Royal Enfield και αντλώντας στοιχεία από το Google Maps, η μοτοσυκλέτα συνδέεται με το κινητό (Android προφανώς) του ιδιοκτήτη και προβάλλει στο όργανο αυτό με ευκρίνεια τις αλλαγές πορείας που υπαγορεύονται από την πλοήγηση στο κινητό.

Το Meteor θα διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: Fireball, Stellar και Supernova. Πέραν των μοναδικών χρωμάτων στην κάθε μια από αυτές τις εκδόσεις, αυτό που αλλάζει είναι το επίπεδο του εξοπλισμού: η Fireball είναι η βασική έκδοση, με μόνο διακοσμητικό στοιχείο τα σιρίτια στα στεφάνια των ζαντών, η Stellar προσφέρει χρωμιωμένη εξάτμιση, ανάγλυφο έμβλημα Royal Enfiled στο ρεζερβουάρ και πλάτη συνοδηγού (αλλά όχι σιρίτια στις ζάντες), ενώ η Supernova, ό,τι και η Stellar, συν ζελατίνα και διαφορετικές ζάντες με πιο περίτεχνα μπράτσα.

Για την Ευρώπη και πιο συγκεκριμένα για τη γερμανική αγορά, που θα παραλάβει τα πρώτα Meteor το πρώτο τρίμηνο του 2021, οι τιμές είναι στα 3.999 ευρώ για το Fireball, 4.100 για το Stellar και 4.200 ευρώ για το Supernova. Όλα με τριετή εργοστασιακή εγγύηση, ενώ αργότερα αναμένονται και τα αξεσουάρ που είναι ειδικά σχεδιασμένα για το μοντέλο.

Αναμένουμε πληροφορίες για τον ερχομό και την τιμή των Royal Enfield Meteοr 350 στην ελληνική αγορά.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!