Μελλοντικά πλάνα με τετρακύλινδρα σε σειρά
Η Suzuki έχει αναβαθμίσει για το 2025 ορισμένα μοντέλα, όπως το Hayabusa και το DR-Z4, ώστε να καλύψουν τις προδιαγραφές Euro5+, κάτι βεβαίως που θα μπορούσε να συμβεί και με την οικογένεια των GSX-R. Γιατί όχι;
Στις 27 Δεκεμβρίου 2024, πέθανε σε ηλικία 94 ετών ο Osamu Suzuki, ο χαρισματικός διευθύνων σύμβουλος της μάρκας και ο άνθρωπος που έκανε τη Suzuki μια παγκόσμια εταιρία. Τα ηνία έχει πλέον αναλάβει ο 66χρονος γιος του, Toshihiro Suzuki.
Σε μια πρόσφατη συνέντευξη στο διάσημο βρετανικό μέσο ενημέρωσης Motor Cycle News, ο Toshihiro Suzuki δήλωσε: «Δεν μπορώ να δώσω περισσότερες λεπτομέρειες, αλλά πιστεύουμε ότι είναι σημαντικό να έχουμε στη γκάμα μας μια σπορ μοτοσυκλέτα υψηλών επιδόσεων που να συμμορφώνεται με τις τρέχουσες προδιαγραφές».
Οι συνάδελφοί μας στο γιαπωνέζικο μέσο Young-machine.com, όχι μόνο επισημαίνουν ότι η Suzuki εργάζεται για μια νέα γενιά GSX-R, αλλά ότι αυτό θα συνοδευόταν από την επιστροφή της μάρκας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP!
Το 2022, όταν τα GSX-R άρχισαν να μπαίνουν στη διαδικασία συμμόρφωσης με τα ευρωπαϊκά και ιαπωνικά πρότυπα κατά της ρύπανσης, η Suzuki αποφάσισε να αποσυρθεί από τους αγώνες.
Ήταν μια είδηση που προκάλεσε πραγματικό σοκ στους φίλους των αγώνων, ενώ αξίζει να θυμηθούμε ότι ο Joan Mir, οδηγώντας το επίσημο Suzuki, κέρδισε το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα MotoGP το 2020 και ότι ο Alex Rins κέρδισε το GP της Βαλένθια, στην τελευταία μάλιστα συμμετοχή της Suzuki στα MotoGP! Μια ειρωνεία της τύχης…
Το 2027, όμως, τα MotoGP θα διέπονται από εντελώς νέους κανονισμούς, με τη μεγαλύτερη αλλαγή να είναι η χωρητικότητα του κινητήρα, που θα μειωθεί από τα 1000 στα 850 κ.εκ.
Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι κινητήρες έχουν “παγώσει” την εξέλιξή τους, αφού αυτό σημαίνει ότι ο ίδιος κινητήρας (1000 cc) θα χρησιμοποιηθεί το 2025 και το 2026.
Οι υπερδραστήριοι δημοσιογράφοι της ιαπωνικής ιστοσελίδας Young-machine.com πιστεύουν ότι τόσες πολλές αλλαγές δημιουργούν το τέλειο περιβάλλον για να επιστρέψει η Suzuki στα MotoGP.
Άρα αυξάνεται η πιθανότητα να παρουσιάσει η εταιρία ένα ολοκαίνουργιο GSX-R 850, το οποίο θα συνέχιζε να είναι τετρακύλινδρο, με 850 cc (εξού και το όνομα…) που θα ακολουθεί και τις σχεδιαστικές γραμμές μιας μελλοντικής αγωνιστικής μοτοσυκλέτας MotoGP της Suzuki του 2027.