Η επιστροφή των πραγματικών ψευδοεντούρο
Μια προσιτής τιμής, χαμηλού βάρους και λογικής ιπποδύναμης μοτοσυκλέτα δεν θα πέρναγε ποτέ απαρατήρητη από την ελληνική αγορά, η οποία πρόσφατα έχει αρχίσει να δείχνει τη δύναμή της στις κατηγορίες 300 κυβικών, επανερχόμενη σε άλλες, παλιές, καλές εποχές. Μια μοτοσυκλέτα σαν το Voge 300 GY Rally, που παρουσιάστηκε επίσημα από την εταιρία στο σαλόνι του Μιλάνου, δεν θα αφήσει ασυγκίνητο αυτό το κοινό.
Θα θυμούνται οι παλαιότεροι αναγνώστες μας το γεγονός ότι η ελληνική αγορά τις δεκαετίες του ’80 και του ’90 έδειχνε μια ιδιαίτερη προτίμηση στα μονοκύλινδρα ψευδοεντούρο 200, 250 κυβικών και φυσικά θυμόμαστε όλοι πώς … ξαφνικά εξαφανίστηκαν ως δια μαγείας από προσώπου γης.
Οι εταιρίες, ο κόσμος, οι μαρκετίστες, οι έρευνες αγοράς και ό,τι άλλο μπορεί να φανταστεί κανείς, αποφάσισαν ότι η αγορά έπρεπε να μετατοπιστεί σε άλλες καταστάσεις και η δημοφιλής στην Ελλάδα κατηγορία να εκλείψει.
Με τη μόνη διαφορά ότι τα μικρο-μεσαία μονοκύλινδρα δεν έπαψαν ποτέ να αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή που “έκανε τα πάντα” και συνέφερε.
Κι ενώ στην κατηγορία των “καθαρόαιμων” ψευδοεντούρο – και όχι των Adventure – επικρατεί ένδεια, αφού μόνο η Honda με το CRF300L επιμένει, τώρα έρχεται και η Voge να βάλει την υπογραφή της με ένα κανονικότατο μοντέλο Rally, με μοντέρνο και δυναμικό σχεδιασμό και αξιόλογα περιφερειακά και χαρακτηριστικά.
To μοντέλο αυτό (με τον κωδικό LX 300DS2), το είχαμε παρουσιάσει στις αρχές του 2020 (διαβάστε εδώ), μιας και διατίθετο ήδη σε κάποιες επιλεγμένες αγορές του κόσμου. Τώρα λοιπόν ήρθε και η σειρά της Ευρώπης, γι’ αυτό και είχαμε την επίσημη παρουσίασή του στο Μιλάνο.
Αυτό που ξεχωρίζει με την πρώτη ματιά στο Voge 300 GY Rally είναι το “έντονο” κουστούμι του, αλλά και οι μεγάλες δοκοί του πλαισίου που περικλείουν τον κινητήρα του.
Ο οποίος κινητήρας είναι ο γνωστός μας μονοκύλινδρος 292cc (της Loncin, στην οποία ανήκει και η Voge εξ’ άλλου) που φορούν το 300DS, το 300AC και το 300R και αποδίδει 29 ίππους στις 8.500 rpm, 2,7kg/m ροπής στις 7.000 rpm, έχει ψεκασμό της Bosch και εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων.
Υγρόψυκτος, με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής με τέσσερις βαλβίδες, επανειλημμένα στις δοκιμές του Motorbike.gr μας έχει εκπλήξει ευχάριστα (διαβάστε εδώ).
Το περιμετρικό πλαίσιο των μεγάλων δοκών δεν είναι αλουμινένιο, αλλά ατσάλινο, οι τροχοί είναι διαμέτρου 21” εμπρός και 18” πίσω (με τρακτερωτά ελαστικά 3.00/21 και 120/90×18) και οι διαδρομές αναρτήσεων είναι μεγάλες.
Παρότι δεν αναφέρονται οι διαδρομές του 300 στο δελτίο τύπου, υπολογίστε τις γύρω στα 250 χιλιοστά μπροστά και πίσω.
Το ύψος από το έδαφος βρίσκεται στα 280mm, το ύψος της σέλας στα 850mm.
Τα φώτα είναι LED, με τους δυο προβολείς μπροστά να έχουν εξάγωνο, πρωτότυπο σχήμα. Το όργανο είναι ψηφιακό και όπως αρμόζει σε μια μοτοσυκλέτα Rally (βλ. ας πούμε τη Yamaha Tenere) η μικρή, στενή ζελατίνα είναι κάθετα τοποθετημένη πάνω στο μικρό φέρινγκ και το μπροστινό φτερό ψηλά, μακριά από τον αντίστοιχο τροχό.
Τα φρένα είναι κυματιστά δισκόφρενα μπροστά και πίσω, με δαγκάνα δύο εμβόλων μπροστά και ενός εμβόλου πίσω, αμφότερα με ABS.
Το μπροστινό πιρούνι είναι ανεστραμμένο και πίσω υπάρχει μονό αμορτισέρ που συνδέεται μέσω συνδέσμων με το αλουμινένιο ψαλίδι. Το ντεπόζιτο είναι αρκετά μεγάλο στα 12,5 λίτρα, ενώ το βάρος είναι στα 139 κιλά άδειο και 160 γεμάτο!
Στον εξοπλισμό υπάρχουν σχάρα στην ουρά, ποδιά προστασίας του κινητήρα, αφαιρούμενο υποπλαίσιο και προστατευτικά κάγκελα.
Αναμένουμε με ενδιαφέρον πληροφορίες για τον ερχομό και την τιμή του Voge 300 GY Rally στην Ελλάδα.