MotorBike.gr

Gilera: Ετοιμάζεται η επιστροφή της θρυλικής εταιρίας με V-2 1000cc;

29/03/2022

Comeback μέσω Κίνας

Επιστρέφει η Gilera στο προσκήνιο; Επανέρχεται στην αγορά μέσω Κίνας; Ή μήπως το Piaggio Group μας ετοιμάζει μια ακόμα απογοήτευση χρησιμοποιώντας το ιστορικό όνομα της Gilera; Ένας V-2 κινητήρας με το λογότυπό της εμφανίστηκε στο διαδίκτυο από συνεργάτιδα της Piaggio στην Κίνα και τα υποθετικά σενάρια πήραν φωτιά.

Οι φίλοι των Gilera, οι Gileristi όπως ονομάζονται, ανατριχιάζουν κάθε φορά που ακούγεται το όνομα της ιστορικής ιταλικής μάρκας, της οποίας την πορεία ανέκοψε βίαια η ιδιοκτήτρια του ονόματος Piaggio, ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του ’90. Μέσα σε μια νύχτα μετέτρεψε την Gilera από γνωστή κατασκευάστρια μοτοσυκλετών σε εταιρία μικρών σκούτερ.

Σημαντικές μοτοσυκλέτες, σπουδαίες επιτυχίες, ιταλικό πάθος και σχεδίαση, καινοτόμος τεχνολογία πριν από όλους τους άλλους κατασκευαστές και κάμποσα Παγκόσμια Πρωταθλήματα Ταχύτητας θάφτηκαν κάτω από σχέδια των μάνατζερ, του μάρκετινγκ και των λογιστών.

Πάμε τώρα να δούμε τι ιστορία παίζει στην Κίνα. Κατ’ αρχάς ο V-2 κινητήρας μοιάζει διαβολικά με αυτόν της Aprilia των 900 cc που έχει αποσυρθεί από την παραγωγή και έχει παρουσιαστεί πρόσφατα πάνω σε μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα της Cyclone, την RA 9.

Η εταιρία που ακούει στο όνομα Cyclone είναι θυγατρική της Zongshen, μιας από τις μεγαλύτερες και παλαιότερες στην Κίνα, στενή συνεργάτιδα της Piaggio στη χώρα.

Η Zongshen γενικά δείχνει μεγάλη κινητικότητα τον τελευταίο καιρό και το εντυπωσιακό πρωτότυπο Cyclone RA 9 που παρουσίασε βασίζεται στα Aprilia Shiver 900 και Dorsoduro 900. Σύμφωνα με την Zongshen, το RA 9 θα έχει βγει στην παραγωγή μέχρι το τέλος του 2022.

Τα σχέδια, λοιπόν,  που κατατέθηκαν στο γραφείο διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας δείχνουν το γνωστό δικύλινδρο V κινητήρα του ομίλου Piaggio, με πλαϊνά καπάκια που φέρουν το όνομα της Gilera – τα δικαιώματα του ονόματος ανήκουν στην Piaggio από το 1969.

Ο κινητήρας είναι 1000 κυβικών εκατοστών (987 cc, ανεβασμένος από τα 900 του Shiver/Dorsoduro) και αποδίδει 112 ίππους στις 9.500 rpm. Η ροπή είναι 98 Nm στις 7.500 rpm σύμφωνα με ανακοινώσεις.

Στην πραγματικότητα, η Cyclone παίρνει το πλαίσιο και τον κινητήρα αυτούσιο από την Aprilia, μιας και τα Shiver 900 και Dorsoduro 900 αφαιρέθηκαν πέρσι από τη γκάμα της εταιρίας, όχι τόσο γιατί δεν μπορούσαν να κάνουν το πέρασμα από τις προδιαγραφές Euro4 στις Euro5, αλλά λόγω των χαμηλών πωλήσεών τους.

Έτσι βλέπουμε το μικτό πλαίσιο χωροδικτύωμα με στοιχεία από χυτό αλουμίνιο να φωνάζει για την καταγωγή του: Ιταλία και Noale, έδρα της Aprilia.

Το RA 9, φοράει ένα ευμεγέθες μονόμπρατσο ψαλίδι με το αμορτισέρ να είναι τοποθετημένο παράκεντρα, δύο δισκόφρενα της JJuan που φτιάχνονται στο κινέζικο εργοστάσιο – ενώ οι αναρτήσεις διαθέτουν μπροστά και πίσω ρυθμίσεις.

Ο συνδυασμός ενός “γεροδεμένου, μυώδους” design, της κοντής ουράς και του φαρδιού πίσω τροχού, μαζί με την σπορ θέση οδήγησης κάνουν το Cyclone ένα ελκυστικό muscle bike.

Πιθανώς να υπάρξει και δεύτερο μοντέλο με διαφορετική εμφάνιση, ενώ υπάρχουν φήμες ότι μπορεί να διατεθεί το ίδιο μοντέλο στην Ευρώπη με το λογότυπο της Gilera!

Gilera Supersport 600, ένα από τα μοντέλα της εταιρίας που δεν είδαν ποτέ την παραγωγή

Mε αυτόν τον τρόπο και με μια μεγαλειώδη επιστροφή του θρυλικού ονόματος στην Ευρώπη, η Piaggio θα μπορούσε να πάρει “άφεση αμαρτιών” για την αδράνειά της, όσον αφορά την Gilera και επίσης να αποκτήσει άμεσα ένα ανταγωνιστικό brand name.

Οι υπόλοιποι, και ειδικά οι Κινέζοι κατασκευαστές με τα “μη-εύηχα” ονόματα, παλεύουν με μπόλικο χρήμα να αγοράσουν έστω και ελάχιστα γνωστά ονόματα του παρελθόντος για να μπουν στην αγορά. Η Piaggio, από την άλλη, το έχει έτοιμο.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!