Μοτοσυκλετιστικός “γυμνός” τοπικισμός
Τη σαφή προτίμηση των Γερμανών (και λοιπών Ευρωπαΐων) για τις γυμνές-naked μοτοσυκλέτες τη γνωρίζουμε εδώ και χρόνια, όπως ξέρουμε και την προτίμηση τους για τις BMW και γενικά ό,τι κατασκευάζεται “κοντά” τους. Η τάση αυτή λοιπόν, φαίνεται ότι συνεχίζεται αμείωτη.
Η πρόσφατη μόδα των γυμνών μοτοσυκλετών – όσο κι αν μας αρέσει – ποτέ δεν στέριωσε στην Ελλάδα. Δεκάδες μοντέλα, τα περισσότερα αξιόλογα που είχαν να πουν πράγματα σχεδιαστικά και τεχνολογικά, ήρθαν-είδαν-και απήλθαν χωρίς να αφήσουν το στίγμα τους στη δική μας αγορά.
Το ίδιο συνέβη και με τις ρετρό μοτοσυκλέτες, κάτι που τελικά αποδεικνύει ότι δεν έχουν απήχηση σ’ αυτή τη γωνιά της Βαλκανικής χερσονήσου … κι αυτό μάλλον οφείλεται στη ρηχή μοτοσυκλετιστική κουλτούρα της περιοχής.
Αντίθετα, ευρωπαϊκές χώρες με πλούσια μοτο-κουλτούρα “τιμούν” μοτοσυκλέτες ρετρό, νεο-ρετρό και γυμνές, αφού τους θυμίζουν τις “παλιές καλές εποχές”.
Στην Ελλάδα, τα CB 750, τα Z 900, και όλα αυτά τα θρυλικά μοντέλα που έγραφαν ιστορία τη δεκαετία του ’70 ανά τον κόσμο, ήταν υπόθεση για ελάχιστους εκλεκτούς μετρημένους στα δάκτυλα, οι τιμές τους ήταν στα ύψη, η πιθανότητα να αποκτήσει κάποιος τέτοιες μοτοσυκλέτες σχεδόν μηδενική. Πώς, λοιπόν, να δημιουργηθεί ιστορία και θρύλος γύρω από μοτοσυκλέτες που ήταν άγνωστες και εμφανίζονταν ελάχιστα στους δρόμους;
Πάμε τώρα να δούμε τι έγινε στη Γερμανία το μήνα που πέρασε, τον Ιούνιο του ’20, με την αγορά να ανακάμπτει δυναμικά και τον κόσμο να επιστρέφει στους δυο τροχούς.
Πρώτη και καλύτερη ήταν φυσικά η “αιώνια πρώτη” και πολύ αγαπημένη των Γερμανών μοτοσυκλετιστών, η BMW R 1250GS, που ξεπέρασε τις 610 μονάδες!
Κοντά πίσω της βρέθηκε η γυμνή – αυτά που λέγαμε – Kawasaki Z 900 με σχεδόν 600 κομμάτια, μια μοτοσυκλέτα η οποία στην Ελλάδα, παρ όλες τις προσπάθειες της αντιπροσωπείας, παραμένει “απούσα” στις πωλήσεις.
Στην τρίτη θέση φιγουράρει το Yamaha ΜΤ-07, το οποίο παρεμπιπτόντως είναι το πιο δημοφιλές γυμνό στην Ελλάδα, αφού πέρσι έκλεισε τη χρονιά στην 11η θέση της κατάταξης πίσω από μοτοσυκλέτες που ήταν όλες Adventure!
To ίδιο καλά δείχνει να πηγαίνει το ΜΤ-07 και το 2020, με τη μόνη διαφορά ότι το έχει προσπεράσει σε πωλήσεις το ΜΤ-03. Το “300αράκι” της οικογένειας και στυλ διαθέτει και φθηνότερο-ελαφρύτερο είναι, άρα γιατί να μην προχωρήσει εμπορικά;
Μέσα στα best seller της γερμανικής αγοράς δεν λείπουν τα “αδελφά”, αυστριακά μοντέλα της ΚΤΜ, μιας εταιρίας που θεωρείται “σχεδόν Γερμανική” γι’ αυτό και οι Γερμανοί μοτοσυκλετιστές την τιμούν με ανάλογες πωλήσεις. Όχι ένα αλλά δυο streetfighter Duke βρίσκονται μέσα στο Top Ten και ένα ακόμα supermotard 690.
Η οικονομική επιφάνεια των Γερμανών αποκαλύπτεται περίτρανα από τα 194 κομμάτια Ducati Streetfighter V4 που έχουν ταξινομηθεί μέσα στον Ιούνιο. Αυτή η μοτοσυκλέτα που κοστίζει από 20 μέχρι 25.000 ευρώ.
Ενδιαφέρον έχει επίσης ότι – ακόμα δεν πρόλαβε να βγει στην αγορά – το BMW F 900 R κατάφερε να πιάσει σχεδόν 200 ταξινομήσεις! Είναι BMW είναι και γυμνό, άρα ό,τι πρέπει για το γερμανικό κοινό.
Το επόμενο στοιχείο που σημειώνουμε για τη γερμανική αγορά είναι – σε αντίθεση με την ελληνική – το πόσο μικρή είναι η διείσδυση των Adventure σε αυτήν, αφού μέσα στην πρώτη εικοσάδα υπάρχουν μόλις τρία μοντέλα!
Αντίστοιχα στην ελληνική αγορά και την πρώτη εικοσάδα συναντάμε 16 μοντέλα Adventure! Ε, υπάρχει μια διαφορά, πώς να το κάνουμε;
Γερμανική αγορά, ταξινομήσεις Ιουνίου 2020
1. | BMW R 1250 GS | 617 |
---|---|---|
2. | Kawasaki Z 900 | 597 |
3. | Yamaha MT-07 | 463 |
4. | Kawasaki Z 650 | 360 |
5. | Honda CMX 500 Rebel | 341 |
6. | KTM 390 Duke | 326 |
7. | KTM 790 Duke | 275 |
8. | BMW S 1000 XR | 246 |
9. | KTM 690 SMC | 232 |
10. | Honda CB 650 R | 225 |
11. | BMW F 900 R | 198 |
12. | Kawasaki Vulcan S | 196 |
13. | Ducati Streetfighter V4 | 194 |
14. | Yamaha MT-09 | 190 |
15. | Yamaha Ténéré 700 | 189 |
16. | Honda NC 750 X | 186 |
17. | Suzuki SV 650 | 183 |
18. | Suzuki GSX-S 750 | 176 |
19. | Honda CB 500 F | 170 |
19. | Husqvarna 701 Supermoto | 170 |