Dirty Cubs
Η ιστορία των παπιών Trail Cub της Honda, που προορίζονταν για χρήση και στο χώμα, ξεκινάει μόλις δυο χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου παπιού της εταιρίας που έγινε το 1959. Πολύ σύντομα το ελαφρύ δίτροχο με το τριάρι ημιαυτόματο σαζμάν πάτησε στο χώμα και άρχισε να γράφει και εκεί ιστορία, κυρίως λόγω του εύκολου χαρακτήρα και του χαμηλού βάρους.
Trail Cub, όπου “Trail” σημαίνει αργή, τουριστική, εξερευνητική οδήγηση στο χώμα. Τα μοντέλα διαχωρίζονταν σε “Τ” που ήταν Trail και σε “Η” να σημαίνει “Hunter”, για χρήση από κυνηγούς.
Τα Trail Cub βγήκαν στην αγορά το 1960 με μοναδικά χαρακτηριστικά: όπως την έλλειψη της πλαστικής ποδιάς με την κεντρική ραχοκοκκαλιά εκτεθειμένη.
Τα μηχανάκια είχαν τρακτερωτά λάστιχα και το μεγάλο μπροστινό φτερό του παπιού είχε αντικατασταθεί από ένα μικρότερο για να μην μπουκώνει από λάσπη. Ή έβγαινε τελείως, όπως θα δείτε στις φωτογραφίες.
Τα πρωτα Trail Cub που ήταν τα C100H/C100T/CA100T (1960-1962) είχαν μονόσελο και χρωμιωμένη, μεγάλη σχάρα πίσω, όπου μπορούσε να τοποθετηθεί δεύτερο σελάκι για τον συνεπιβάτη.
Επίσης φορούσαν προστατευτική ποδιά κάτω από τον κινητήρα για να μην τραυματίζεται από πέτρες και βράχους.
Η μπροστινή ανάρτηση παρέμεινε κλασική, με βραχίονες και η εξάτμιση – τύπου σωλήνας – πέρναγε κάτω από το μοτέρ.
Επίσης στον πίσω τροχό η γραναζιέρα είχε δύο γρανάζια, ένα μικρότερης διαμέτρου για οδήγηση στην άσφαλτο και μεγαλύτερη τελική και ένα μεγαλύτερης για οδήγηση στο χώμα και κοντύτερη τελική σχέση μετάδοσης.
Το 1962 ήρθαν στην αγορά τα εξελιγμένα C105H/C105T/CA105T “Trail 55” που έμειναν στην παραγωγή μέχρι το 1965 και διαφοροποιούνταν στην εξάτμιση που ανέβαινε ψηλά και δεξιά για να προστατεύεται και να αυξάνεται η απόσταση του παπιού από το έδαφος.
Χαρακτηριστική ήταν η προστατευτική χρωμιωμένη “σχάρα” της. Επίσης ο κυβισμός του κινητήρα είχε ανέβει στα 55 cc.
Tα C100 και C105 που ήταν οι παππούδες των χωμάτινων παπιών της Honda που αργότερα, το 1964, ονομάστηκαν CT και παραμένουν στη γκάμα της εταιρίας μέχρι τις μέρες μας.