MotorBike.gr

MotoGP 2023, 14oς αγώνας Ιαπωνία: Θρίαμβος Jorge Martin (x2)

02/10/2023

Ο Martin, με δύο νίκες στην Ιαπωνία, έπιασε τον Bagnaia “στον πόντο” στη βαθμολογία

Η μάχη για την κορυφή της βαθμολογίας στα MotoGP κλιμακώνεται, μετά από έναν έντονο και “βρεγμένο” γιαπωνέζικο γύρο, που είδε τον Jorge Martin (Pramac-Ducati) να κερδίζει και τον αγώνα Sprint, αλλά και τον πλήρη-κανονικό. Έτσι έφτασε μόλις 3 βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο Francesco Bagnaia (Ducati) με έξι γύρους να απομένουν για την ολοκλήρωση του πρωταθλήματος! Κείμενο: ΜGP Guru

Από την πρώτη στιγμή που μπήκαν οι αναβάτες των MotoGP στην πίστα του Motegi, που ως γνωστόν ανήκει στη Honda, ο Jorge Martín έδειξε έτοιμος να επαναλάβει μια πολύ καλή εμφάνιση όπως στον προηγούμενο αγώνα της Ινδίας (νικητής στο Sprint, 2oς στον αγώνα).

H pole position ήταν δική του, όπως και η νίκη στον αγώνα Sprint, όπου με εμφατικό τρόπο έκοψε άλλους 5 βαθμούς (από τους 13 που τον χώριζαν πριν την Ιαπωνία) από τον Bagnaia.

Με μια υπέροχη εκκίνηση ο Jorge Martín παίρνει την πρώτη θέση και χάρη στα δυο KTM του Miller και του Binder, που προσπέρασαν τον Bagnaia, ο Μαδριλένος αναβάτης έβαλε δύο μοτοσυκλέτες ανάμεσα σε αυτόν και τον αντίπαλό του στο πρωτάθλημα. Πολύ καλά φεύγει και ο Marc Márquez (Honda).

Ο Martín οδηγεί πολύ σταθερά και δημιουργεί διαφορά μπροστά από τον Binder, αν και μερικές φορές ο Νοτιοαφρικανός καταφέρνει να κολλάει πάνω στον πίσω τροχό του. Αυτός που παραμονεύει είναι ο Bagnaia που όμως δεν μπορεί να περάσει τον Miller. Ο Bezzecchi ταλαιπωρείται λίγο πιο πίσω και ο Zarco τον περνάει και μένει έβδομος.

 

Τέσσερις γύρους πριν το τέλος του Sprint, έρχεται η πρώτη προσπάθεια του Bagnaia επί του Miller (ΚΤΜ), αν και ο Αυστραλός υπερασπίζεται το βάθρο με νύχια και με δόντια. Τελικά ο Ιταλός περσινός πρωταθλητής καταφέρνει να τον περάσει με έναν λαμπρό ελιγμό στην έξοδο του τούνελ, τρεις γύρους από το τέλος.

Brad Bindeer (KTM)

Ο Martín διασχίζει θριαμβευτικά τη γραμμή του τερματισμού, με τον Binder δεύτερο και τον Bagnaia τρίτο, ενώ ο Miller διατηρεί την τέταρτη θέση, μπροστά από τους Zarco, Bezzecchi και Márquez.

Την επόμενη μέρα, την Κυριακή, η βροχή παρεμβαίνει στο θέαμα, με αποτέλεσμα ο Martín να κερδίσει χωρίς να περάσει την – πραγματική – γραμμή του τερματισμού, αφού λόγω της καταιγίδας βγαίνουν κόκκινες σημαίες και διακόπτεται ο αγώνας που είχε ολοκληρώσει το 50% της διάρκειάς του.

Με τη βροχή να αποτελεί τη μεγαλύτερη απειλή από την πρώτη στιγμή, έγινε η εκκίνηση του αγώνα, κατά την οποία ο Johann Zarco (Ducati) και ο Maverick Viñales (Aprilia) ακούμπησαν ο ένας τον άλλον, γεγονός που οδήγησε τον αναβάτη της Aprilia στο έδαφος.

Δύο στροφές αργότερα, εμφανίστηκε η λευκή σημαία και στο τέλος του πρώτου γύρου οι περισσότεροι αναβάτες μπήκαν στα pits για να αλλάξουν μοτοσυκλέτα με πιο κατάλληλα λάστιχα.

 

Οι Michele Pirro (Ducati), Fabio Quartararo (Yamaha), Stefan Bradl (Honda), Franco Morbidelli (Yamaha) και Cal Crutchlow (Honda) αποφάσισαν να παραμείνουν στην πίστα με ακατάλληλα λάστιχα ελπίζοντας σε μια έκπληξη.

Οι Fabio Quartararo και ο Cal Crutchlow μετάνιωσαν για την απόφαση έναν γύρο αργότερα, ενώ μεταξύ των οδηγών που πέρασαν από τα pits, ο Jorge Martín επέστρεψε στην πίστα πρώτος μπροστά από τους Aleix Espargaró και Marc Márquez.

Marc Márquez (Honda)

Marc Márquez (Honda)

Ακόμα κι έτσι, τα πράγματα δεν πήγαιναν καλά για τον Martín που έπεσε στην ένατη θέση αφού έκανε ένα λάθος σε μια στροφή και βγήκε εκτός γραμμής.

Σε εκείνη τη φάση ο Aleix Espargaró (Aprilia) ήταν επικεφαλής της ομάδας οδηγών με τα βρόχινα ελαστικά, μπροστά από τον Marc Márquez.

 

Γνωρίζοντας ότι ίσως είχε μπροστά του τη μοναδική ευκαιρία  να κερδίσει έναν αγώνα φέτος, ο Marc Márquez ξεκίνησε την επίθεση και για μια στιγμή προσπέρασε τον Aleix Espargaró, αλλά το #93 δεν κατάφερε να εδραιώσει την υπέρβαση. Πίσω από τον Ισπανό βρισκόταν η τριάδα των οδηγών που παίζουν για τον τίτλο: ο Pecco Bagnaia μπροστά από τους Marco Bezzecchi και Jorge Martín.

Marco Bezzecchi (Ducati)

 

Pecco Bagnaia και ο Jorge Martín κατάφεραν να προσπεράσουν τον Márquez, αφήνοντας πίσω τον Marco Bezzecchi. Ο Ιταλός μπόρεσε να κερδίσει τον Marc έναν γύρο αργότερα, την ίδια στιγμή που ο Brad Binder (KTM) έπεφτε από φρένα στο τέλος μιας ευθείας.

Ο Martín εκμεταλλεύτηκε τη στιγμή για να ξεπεράσει τους Bagnaia και Aleix εν ριπή οφθαλμού. Ο Pecco Bagnaia έχασε μερικά δέκατα όταν ήρθε κι αυτός να προσπεράσει τον Aleix Espargaró. Το ίδιο ακριβώς έπαθε κι ο Marco Bezzecchi, πράγμα που λειτούργησε υπέρ του Martín.

Λίγο πιο πίσω, ο Miguel Oliveira, ο “outsider”, προσπέρασε τον Marc Márquez και άρχισε να κυνηγά τους ηγέτες του αγώνα. Ο Marc Márquez που ήθελε πάση θυσία να δείξει κάτι καλό μέσα στο “σπίτι της Honda” προσπέρασε τον Marco Bezzecchi και έφτασε στην τρίτη θέση.

Κάπου εκεί ο αγώνας διακόπηκε (κόκκινη σημαία) καθώς η βροχή δυνάμωσε, με αποτέλεσμα να υπάρχει υπερβολικός κίνδυνος υδρολίσθησης για τις μοτοσυκλέτες.

Αν και έγιναν προσπάθειες για επανεκκίνηση του αγώνα, τελικά αποφασίστηκε να δοθεί ένα τέλος και να δοθούν κανονικά οι βαθμοί στους αναβάτες, αφού είχε ξεπεραστεί το όριο του 50% των γύρων.

Έτσι ο Jorge Martín κέρδισε χωρίς να περάσει τη γραμμή του τερματισμού, αφού στην πραγματικότητα δεν είδε την καρό σημαία!

Σε κάθε περίπτωση, θα θεωρήσουμε πως ήταν ηρωική η προσπάθεια όλων των αναβατών, κυρίως του Martín, αλλά και του Pecco Bagnaia που δεν έχει ανέβει ποτέ ξανά στην καριέρα του σε βάθρο σε αγώνα με βροχή!

Συγχρόνως εξίσου χαρούμενος θα πρέπει να είναι και ο Marc Márquez που είχε να δει βάθρο ένα σχεδόν ολόκληρο χρόνο, από τον αγώνα της Αυστραλίας το 2022.

Πίσω τους οι Marco Bezzecchi και Aleix Espargaró. Ο Jack Miller ήταν τελικά έκτος, ακολουθούμενος από τον Augusto Fernández (GasGas) και τον Fabio Di Giannantonio (Gresini-Ducati).

 

Mε τρεις βαθμούς να χωρίζουν στη βαθμολογία τον Francesco Bagnaia και τον Jorge Martín, αμφότερους με Ducati ο ένας σε εργοστασιακή και άλλος σε δορυφορική ομάδα και τον τρίτο στην κατάταξη Marco Bezzecchi να βλέπει τις ελπίδες του για τίτλο να απομακρύνονται, με 51 βαθμούς διαφορά, οι επόμενοι αγώνες σίγουρα θα έχουν μεγάλο ενδιαφέρον.

Ο 15ος αγώνας της χρονιάς θα γίνει στην Ινδονησία σε δυο βδομάδες (13-15 Οκτωβρίου) και μετά ακολουθούν: η Αυστραλία, η Ταϊλάνδη και η Μαλαισία που κλείνουν τους ασιατικούς γύρους, για να ολοκληρωθεί η φιέστα του Παγκοσμίου MotoGP, με τους αγώνες του Κατάρ και της Βαλένθια στις 24-26 Νοεμβρίου.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!