Καταστροφή το Κατάρ για τον Martín
Ο Fabio Di Giannantonio κερδίζει τον αγώνα του Κατάρ και ο Pecco Bagnaia αυξάνει σε μεγάλο βαθμό τις πιθανότητες να ξαναπάρει τον τίτλο των MotoGP, όπως έκανε το 2022, αφού ο κύριος ανταγωνιστής του, Jorge Martín, είχε μια καταστροφική απόδοση στην πίστα του Lusail, λόγω ελαττωματικού πίσω ελαστικού.
Ο Ισπανός αναβάτης της Pramac Ducati, Martín, ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο το Σαββατοκύριακο στο Κατάρ, κερδίζοντας το Sprint του Σαββάτου μετά από έναν τέλειο αγώνα, μπροστά από τους Ιταλούς Fabio Di Giannantonio και Luca Marini.
Η θέση αυτή μαζί με την πέμπτη θέση του πρωτοπόρου στη βαθμολογία Ιταλού Pecco Bagnaia, μείωσε τη διαφορά που είχαν στους επτά μόλις βαθμούς.
Έτσι μέχρι την έναρξη του αγώνα της Κυριακής, όλος ο κόσμος των MotoGP πίστευε πως θα δει μια ακόμα επική μάχη μεταξύ Martín και Bagnaia και φυσικά ότι ο τίτλος του MotoGP του 2023 θα κρινόταν στήθος με στήθος, στον τελικό αγώνα της Βαλένθια την άλλη βδομάδα. Πού να ξέραμε…
Μετά από έναν στρατηγικά παιγμένο αγώνα ο Fabio Di Giannantonio (Gresini Ducati) που ακόμα δεν έχει βρει ομάδα για του χρόνου (!) πέτυχε την πρώτη στην καριέρα του νίκη σε αγώνα MotoGP στο Grand Prix του Κατάρ κερδίζοντας τον συμπατριώτη του Pecco Bagnaia, με τον Luca Marini να ολοκληρώνει ένα τριπλό βάθρο με Ducati: είναι το πρώτο στην ιστορία των MotoGP, που είχε τρεις αναβάτες (Ιταλοί) και τρεις μοτοσυκλέτες (Ιταλικές) ίδιας εθνικότητας!
Ήταν ένας αγώνας που θα ήθελε να ξεχάσει ο Jorge Martín, μιας και δεν κατάφερε παρά να πάρει την δέκατη (!) θέση και να πηγαίνει στη Βαλένθια (από 7 που ήταν πριν τον αγώνα) 21 ολόκληρους βαθμούς πίσω από τον Bagnaia!
Το γεγονός πως η Prima Pramac Racing έγινε η πρώτη ανεξάρτητη ομάδα που κέρδισε τον παγκόσμιο τίτλο ομάδων στα MotoGP, είναι από μόνο του μια τεράστια τιμή και επίτευγμα, το οποίο όμως ελάχιστα παρηγορητικά λειτούργησε.
Ας δούμε όμως τι έγινε στον αγώνα.
Ο Pecco Bagnaia έκανε μια καταπληκτική εκκίνηση για να μπει πρώτος μπροστά από τον Luca Marini και τις Gresini Ducati των Fabio Di Giannantonio και Álex Márquez, ενώ ο Jorge Martín ξεκίνησε με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, αφού το πίσω του λάστιχο γλίστρησε στην εκκίνηση, φέρνοντάς τον στην όγδοη θέση μετά την πρώτη στροφή!
Ο Marc Márquez είχε επίσης ξεκινήσει καλά για να κατακτήσει την πέμπτη θέση, αν και στον δεύτερο γύρο τον πέρασε ο Brad Binder.
Μπροστά, ο Álex Márquez ξεπέρασε τον Di Giannantonio και τον έβγαλε από τις θέσεις βάθρου, ενώ λίγο αργότερα, ένα λάθος του Zarco επέτρεψε στον Martín να κερδίσει θέση.
Ο Bagnaia από την κορυφή του αγώνα, επέβαλε έναν γρήγορο ρυθμό, ακολουθούμενος από τους Marini, Álex Márquez, Di Giannantonio και Binder, με τον Marc Márquez να αρχίζει να αποκόπτεται από το γκρούπ μετά από ένα λάθος του, που επέτρεψε στον Martín και τον Viñales να κολλήσουν στον πίσω του τροχό.
Ο Martín εκμεταλλεύτηκε την ευθεία για να περάσει τον οκτώ φορές Παγκόσμιο Πρωταθλητή Márquez. Μπροστά, ο Di Giannantonio πήρε θάρρος και ξεπέρασε τους Α. Márquez πρώτα και μετά τον Luca Marini. Ο Marini υποχώρησε στις πιο πίσω θέσεις, αφού τον πέρασαν Α.Márquez και Binder, που ξέμειναν πίσω από τους δυο πρωτοπόρους Bagnaia και Di Giannantonio.
Ο Binder είδε ότι οι δύο πρώτοι απομακρύνονται και προσπέρασε τον Álex Márquez για να πάρει την τρίτη θέση και να προσπαθήσει να ακολουθήσει τον ρυθμό των Bagnaia – Di Giannantonio.
Οι τέσσερις αναβάτες της κεφαλής του αγώνα άρχισαν να δημιουργούν απόσταση από τους πίσω αναβάτες, με τον Martín να μην μπορεί να ξεφορτωθεί τους Márquez, Viñales και Zarco, και τον Fabio Quartararo που τον καταδίωκαν.
Ο Viñales μελετούσε τον Μ. Márquez για κάμποση ώρα και τελικά τον προσπέρασε, και μερικούς γύρους αργότερα προσπέρασε τους Martín και Márquez. Πίσω του, ο Quartararo πέρασε τον Zarco.
Τουλάχιστον, ο Martín κέρδισε μια θέση όταν ένα λάθος του Marc Márquez του κόστισε αρκετές θέσεις. Μπροστά, μόνο ο Di Giannantonio μπορούσε να ακολουθήσει τον ρυθμό του Bagnaia, αφήνοντας πίσω του την τελευταία θέση του βάθρου για έναν από τους Binder, Álex Márquez και Marini, με τον Viñales να προσπαθεί να μαζέψει την απόσταση που είχε δημιουργηθεί από τους μπροστινούς αναβάτες.
Πιο πίσω, αν και ο Zarco έμενε από τον Martín προσπαθώντας να ενεργήσει ως “σωματοφύλακας”, δεν μπόρεσε να εμποδίσει τον Jack Miller να τους φτάσει και να τους προσπεράσει και τους δύο για να πάρει την όγδοη θέση.
Μετά ήρθε και ο Enea Bastianini που πέρασε και αυτός τον Martín – που αντιμετώπιζε τεράστιο πρόβλημα με διαλυμένο το πίσω του ελαστικό – και τον υποβίβασε στη δέκατη θέση.
Ο Binder είχε αρχίσει να κόβει το ρυθμό του, κι έτσι τον ξεπέρασαν οι Marini, Márquez και Viñales.
Με τέσσερις γύρους να απομένουν ο Di Giannantonio εξαπέλυσε την επίθεση στον Bagnaia, ο οποίος προσπάθησε να απαντήσει φρενάροντας οριακά στο τέλος της μεγάλης ευθείας και παραλίγο να συγκρουστεί με τον Fabio Di Giannantonio.
Για να αποτρέψει κάτι τέτοιο χρειάστηκε να βγει εκτός πίστας, χάνοντας τρία δευτερόλεπτα, αν και για καλή του τύχη όταν ξαναμπήκε στην πίστα είχε ακόμα περισσότερα από δύο δευτερόλεπτα προβάδισμα από τον Marini που βρισκόταν στην τρίτη θέση.
Εκεί τελείωσε ο αγώνας του Κατάρ: ο Fabio Di Giannantonio κατευθυνόταν προς την πρώτη του νίκη και ο Pecco Bagnaia εξασφάλισε 20 χρυσούς πόντους, με τον Luca Marini να ολοκληρώνει μια ιστορική τριάδα αφού άφησε τον Maverick Viñales στα πρόθυρα του βάθρου κατά μόλις 80 χιλιοστά.
Ο Brad Binder τερμάτισε τον αγώνα στην πέμπτη θέση με τους Álex Márquez, Fabio Quartararo και Enea Bastianini πίσω του, με τον Jack Miller ένατο και τον Jorge Martín τελικά δέκατο, μπροστά από τον Marc Márquez, ο οποίος ήταν έτοιμος να χάσει τη θέση του από τον Johann Zarco στον τελευταίο γύρο.
Με 21 βαθμούς μπροστά στη βαθμολογία ο Pecco Bagnaia πηγαίνει στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στη Βαλένθια το επόμενο Σαββατοκύριακο με τον αέρα του πρωταθλητή. Πολύ δύσκολο είναι να χάσει τον δεύτερο συνεχόμενό του τίτλο, εκτός κι αν… συμβεί το ανήκουστο: να πέσει ο Bagnaia σε έναν από τους δυο αγώνες που απομένουν, είτε στο Sprint, είτε στον πλήρη αγώνα της Κυριακής, στον άλλον να σημειώσει κακό τερματισμό, ενώ παράλληλα ο Jorge Martín πρέπει να στοχεύσει σε δυο νίκες ή καλούς τερματισμούς.