MotorBike.gr

MotoGP 2023, 17oς Αγώνας, Tαϊλάνδη: Ο αγώνας της χρονιάς!

31/10/2023

Martinator κυρίαρχος!

Ένας απίθανος και άπιαστος Jorge Martín κέρδισε τον Pecco Bagnaia και τον Brad Binder στον αγώνα της χρονιάς, από πλευρά θεάματος και μονομαχιών, στην Ταϊλάνδη. Ο Ισπανός αναβάτης κερδίζοντας και το Sprint και τον κανονικό αγώνα, έκοψε πέντε ακόμα βαθμούς από τη βαθμολογική διαφορά που τον χωρίζει από τον Ιταλό Pecco Bagnaia, ο οποίος προηγείται στο πρωτάθλημα. Κείμενο: ΜGP Guru

Ο Jorge Martín, του οποίου το ψευδώνυμο είναι Martinator (από το Exterminator), κέρδισε έναν ακόμα αγώνα, αυτόν της Ταϊλάνδης μετά από μια πολύ όμορφη μάχη με τους Brad Binder και Pecco Bagnaia (Ducati) στον καλύτερο αγώνα MotoGP του 2023.

Μια μέρα πριν, το Σάββατο, ο Ισπανός αναβάτης (Pramac Ducati) κέρδισε το Sprint του Grand Prix της Ταϊλάνδης, παίρνοντας την πέμπτη συνεχόμενη νίκη του στους “σύντομους αγώνες”, αφού κυριάρχησε από την αρχή μέχρι το τέλος, για να κερδίσει μπροστά από τον Νοτιοαφρικανό Brad Binder και τον Ιταλό Luca Marini, με τον Marc Márquez τέταρτο, μετά από έναν φανταστικό αγώνα.

 

Ο Ιταλός Pecco Bagnaia, που αντιμετώπισε διάφορα προβλήματα, κατάφερε να τερματίσει μόλις έβδομος, πράγμα που μείωσε το πλεονέκτημά του στη γενική κατάταξη, κατεβάζοντας τη διαφορά του από τον δεύτερο, Martín, στους 18 βαθμούς.

Την επόμενη μέρα, την Κυριακή, στον αγώνα κανονικής διάρκειας, ο Jorge Martín πέτυχε την καλύτερη νίκη του στα MotoGP, κερδίζοντας μια θεαματική μονομαχία ενάντια στον Brad Binder (ΚΤΜ) και τον Pecco Bagnaia.

 

 

Ο Bagnaia όμως στάθηκε ιδιαίτερα τυχερός, αφού ανέβηκε μια θέση παραπάνω (δηλαδή στη δεύτερη) στο βάθρο, λόγω της ποινής που δέχθηκε ο Binder μετά τον τερματισμό, επειδή ‘ακούμπησε’ τα όρια της πίστας (την πράσινη περιοχή) στον τελευταίο γύρο!

Έτσι, ο Martin, κόβοντας άλλους πέντε πόντους από τον Bagnaia στην Ταϊλάνδη, μείωσε τη βαθμολογική διαφορά του από τον Ιταλό περσινό παγκόσμιο πρωταθλητή, στους 13 μόλις πόντους, με 111 πόντους να διακυβεύονται στα τρία εναπομείναντα Grand Prix.

 

 

Πάμε όμως να δούμε πώς εξελίχθηκε ο αγώνας:

Ο Jorge Martín ξεκίνησε για άλλη μια φορά χειρότερα από τον Luca Marini και, όπως έκανε και το Σάββατο, κατάφερε στο πρώτο φρενάρισμα να περάσει πρώτος με τον Aleix Espargaró (Aprilia) να πλασάρεται δεύτερος. Πίσω τους, ο Pecco Bagnaia έκανε μια φανταστική εκκίνηση και βρέθηκε ανάμεσα σε Álex Márquez (Gresini Ducati) και Brad Binder.

Ωστόσο, ο Binder χτύπησε τον Bagnaia σε κάποια φάση και τον ανάγκασε να σηκώσει τη μοτοσυκλέτα του, κάτι που έκανε τον Álex Márquez να τον περάσει, τον οποίο όμως o Iταλός προσπέρασε λίγο αργότερα για να ξαναπάρει την πέμπτη θέση. Ο Álex δεν πτοήθηκε, και πράγματι ο αδελφός του Marc Márquez (Honda) πρόλαβε τον νυν πρωταθλητή, με τον οποίο είχε μια ωραία μονομαχία λίγους γύρους αργότερα.

 

 

Μπροστά, ο Binder σημείωσε πρόοδο και πέρασε τους Marini και Espargaró για να περάσει δεύτερος πίσω από τον Martín. Και οι δύο τους κέρδισαν λίγα μέτρα, εκμεταλλευόμενοι τη μονομαχία μεταξύ Marini και Espargaró , όπου ο μεγάλος ωφελημένος ήταν τελικά ο Álex Márquez που ξεπέρασε και τους δύο για να ανέβει στις θέσεις του βάθρου.

Ο Aleix Espargaró χάνοντας θέσεις ενεπλάκη με τον 8 φορές Παγκ. Πρωταθλητή Marc Márquez, κι έτσι έχασαν πολύ χρόνο, αφήνοντας τους πέντε μπροστινούς τους αναβάτες Martín, Binder, Álex Márquez, Marini και Bagnaia να ξεφύγουν.

Αφού τον μελέτησε για μερικούς γύρους, ο Bagnaia ξεκίνησε την επίθεση στον Marini και την ολοκλήρωσε με μια φανταστική προσπέραση για να πάρει την τέταρτη θέση. Πιο πίσω, αυτός που έκανε πρόοδο ήταν ο Marco Bezzecchi, ο οποίος ξεφορτώθηκε τον Marc και τον Aleix για να ξεκολλήσει από την ομάδα που κυνηγούσε και να βάλει στο στόχαστρο τον ομόσταυλό του Marini.

Στο μεταξύ, ο Marc Márquez και ο Fabio Quartararo μας θύμισαν για λίγο άλλες εποχές, τότε που ο ένας κυριαρχούσε στην κατηγορία με πυγμή και ο άλλος ήταν πρωτάρης με δορυφορική ομάδα.

 

 

Με 14 γύρους να απομένουν, σημειώθηκε η πρώτη πτώση του αγώνα, με μεγάλη επίδραση στην εξέλιξή του: ήταν ο Álex Márquez που έχασε τον έλεγχο του Desmosedici του με έναν κάπως περίεργο τρόπο, αφήνοντας τον Bagnaia στην τρίτη θέση, που βρισκόταν πίσω από την ΚΤΜ του Binder και τη Ducati του Martin, με τους τρεις τους να ανοίγουν μια απόσταση έναντι του Marini και του Bezzecchi.

Με τους Marini και Bezzecchi να κάνουν έναν υπέροχο αγώνα για μερικούς γύρους – μέχρι να επικρατήσει ο Bezzecchi και να φύγει μπροστά – έφτασε η επίθεση του Binder στον Martín. Ο Νοτιοαφρικανός δοκίμασε αρκετές φορές να περάσει πρώτος, πιέζοντας σκληρά για να αντιμετωπίσει το καθυστερημένο φρενάρισμα του Ισπανού, γλιστρώντας ξανά και ξανά με τη μοτοσυκλέτα του. Τελικά το πέτυχε πέντε γύρους από το τέλος.

Η τελική επίθεση του Martín στον Binder ήταν πετυχημένη, μετά από ένα ωραίο προσπέρασμα για να ανακτήσει την πρώτη θέση και να βάλει τον Νοτιοαφρικανό ανάμεσα σε αυτόν και τον Bagnaia.

Μια αδύναμη και κάπως παρακινδυνευμένη προσπάθεια του Bagnaia, που δοκίμασε διπλή προσπέραση από την εξωτερική, κόπηκε από μια αριστοτεχνική κίνηση-μπλοκάρισμα του Martín στην εξωτερική της στροφής.

Ο τελευταίος γύρος δεν άφησε τις προσπάθειες προσπεράσεων να ολοκληρωθούν, μεταξύ άλλων επειδή ο Jorge Martín κάλυπτε αμυντικά όλα τα κενά, όλες τις πιθανές γραμμές προσπέρασης, κερδίζοντας έτσι την τέταρτη νίκη του στη φετινή σεζόν και τους τελευταίους έξι αγώνες!

Ο Νοτιοαφρικανός τερμάτισε δεύτερος, αλλά είχε αγγίξει το πράσινο όριο της πίστας στην τελική στροφή και αυτό τον έκανε να χάσει μια θέση που πήγε στον Pecco Bagnaia, ο οποίος ελαχιστοποίησε έτσι τη βαθμολογική ζημιά.

Ο Marco Bezzecchi ήταν στην τέταρτη θέση, με τον Fabio Quartararo να συμπληρώνει το Τop 5.

Ο Marc Márquez τερμάτισε έκτος, μπροστά από τους Luca Marini, Fabio Di Giannantonio και Johann Zarco που συμπλήρωσαν ένα Τop 10 με έξι Ducati.

Ο Aleix Espargaró τιμωρήθηκε με τρία δευτερόλεπτα επειδή δεν είχε συμμορφωθεί επανειλημμένα με την ελάχιστη πίεση των ελαστικών του, πέφτοντας στην όγδοη θέση.

Ο επόμενος αγώνας γίνεται 10 με 12 Νοεμβρίου στη Μαλαισία, στην πίστα Sepang International Circuit.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!