Ποιος φοβάται τον Κουαρταραρό;
Αναβάτης από τη Γαλλία με όνομα σιδηρόδρομο και πλήρως ιταλικό, που αποτελεί αυτή τη στιγμή τον μεγαλύτερο αντίπαλο του Marc Marquez – ποιος είναι; Είναι ο 20χρονος (μόλις) Fabio Quartararo κι ενώ οδηγεί μια υποδεέστερη Yamaha Μ1, σε κάνει να πιστεύεις ότι η μοτοσυκλέτα του είναι πιο δυνατή από τις δυο εργοστασιακές, σαφώς καλύτερες Μ1 του Maverick Vinalles και του Valentino Rossi! A, ναι, και παραλίγο να κερδίσει τον αγώνα στο Misano… Kείμενο: MotoGP Guru, Φωτογραφίες: Yamaha, Honda, Ducati, KTM, Suzuki, Triumph
* Τι έκανε το παλικάρι μέσα στην γλιστερή και δύσκολη πίστα του Μιζάνο; Τι άριστη οδήγηση επέδειξε, μένοντας σε όλο τον αγώνα πρώτος και χάνοντας την παρθενική του νίκη στον τελευταίο γύρο από έναν Marquez που τον “μελετούσε εντατικά” από τη δεύτερη θέση;
* Καταχαρούμενη ξεκίνησε η KTM τον αγώνα στην Ιταλία, με τον Pol Espargaro να έχει πετύχει την καλύτερη pole position στην ιστορία της φίρμας: τη δεύτερη!
* Προς μεγάλη απογοήτευση του “Λαού του Ρόσι” που παρακολουθούσε από τις κερκίδες, ο Valentino πάνω στην Μ1, την οποία είχε φέρει καβάλα από την Ταβούλια – για διαφημιστικούς λόγους βρε κουτοί… – κόλλησε πίσω από την πορτοκαλί μοτοσυκλέτα του Ρ. Espargaro για έξι ολόκληρους γύρους, μην μπορώντας να τον προσπεράσει… Πώς να κυνηγήσει μετά μια θέση στο βάθρο;
* Μα είναι αλήθεια αυτό που είδα; Ότι δηλαδή την ώρα που ο “ηττημένος” με μια μέτρια 4η θέση Valentino Rossi υποκλινόταν μετά τον αγώνα στους οπαδούς του, περνούσε πίσω του ο Marc Marquez πανηγυρίζοντας προκλητικά; Ή μήπως είναι φωτομοντάζ, τρολιά;. Όπως και να έχει, κάτι τέτοια καμώματα φέρνουν μετά και γιουχαϊσματα στην απονομή, κάτι που δεν διστάζουν να κάνουν οι Ιταλοί θεατές μέσα στην Ιταλία…
* Με τον πολύ καλό αγώνα που έκανε ο Γάλλος Fabio Quartararo στο Misano – έχει πετύχει φέτος τρεις pole position, τρία βάθρα, αλλά καμία πρώτη θέση στα MotoGP – έδειχνε να πηγαίνει για νίκη. Αν το κατάφερνε αυτό, θα γινόταν ο πρώτος Γάλλος αναβάτης μετά από 20 χρόνια, όταν ο Regis Laconi κέρδιζε και αυτός με Yamaha.
* Το κολπάκι (για να μην το πω αλλιώς) που έκανε ο Marc Marquez στον τελευταίο γύρο του αγώνα στην κλειστή στροφή Νο14, φρενάροντας έντονα πάνω στην αγωνιστική γραμμή και μπλοκάροντας τον Quartararo (ο οποίος θα μπορούσε να τον έχει εμβολίσει) ήταν στα όρια του αντιαθλητικού. Οι διοργανωτές και οι επιτροπές τους σφύριξαν αδιάφορα, κανένας δεν έδωσε σημασία, όλοι όμως το είδαν…
* Αυτό το οριακό μπλοκάρισμα ο Marc Marquez το έκανε για διάφορους λόγους, ένας εκ των οποίων ήταν για να βεβαιωθεί ότι δεν θα έχει κολλημένη στην ουρά του τη Yamaha του Quartararo στην τελευταία στροφή και δεν θα βρισκόταν μπροστά σε τίποτε “δυσάρεστες εκπλήξεις” τύπου Rins-Dovizioso, που του έχουν στερήσει στο παρελθόν νίκες πάνω στη γραμμή του τερματισμού.
* Το κατόρθωμα του Fabio Quartararo και της ομάδας της Yamaha Petronas γίνεται ακόμα πιο αξιοσημείωτο, αφού το πέτυχε μέσα σε μία πίστα που έβλεπε για πρώτη φορά στη ζωή του πάνω από τη σέλα μιας μοτοσυκλέτας MotoGP, και μάλιστα με μία Yamaha υποδεέστερη από αυτές των εργοστασιακών Maverick Vinalles και Valentino Rossi. Με αυτή του την επίδοση, ο Quartararo επιβεβαιώνει ότι είναι μία από τις μεγαλύτερες ελπίδες του μέλλοντος, και ο μοναδικός αναβάτης που δείχνει αυτή τη στιγμή ικανός να αντιμετωπίσει το τεράστιο ταλέντο του Marc Marquez.
* Ελπίζω η Yamaha να μην κάνει το μεγάλο λάθος και τον χάσει μέσα από τα χέρια της (και τα συμβόλαιά της), αλλά αντίθετα να τον καπαρώσει άμεσα για το 2020 και ει δυνατόν και για την επόμενη διετία. Θυμάμαι πριν από 3-4 χρόνια πόσο μου τον εκθείαζε ένας Γάλλος συνάδελφος δημοσιογράφος, λέγοντας: “θυμήσου αυτό που σου λέω, δες τον Fabio μετά από λίγα χρόνια, αρκεί να του δοθεί η ευκαιρία”. Είχε δίκιο…
* Μια από τις ομάδες που καλοβλέπει τον Quartararo και θα ήθελε να τον έχει του χρόνου στις γραμμές της είναι φυσικά η Honda, αφού πρώτα ξεφορτωθεί το “βαρίδι” στην παρούσα φάση, που λέγεται Jorge Lorenzo και που έχει τη μια ατυχία πίσω από την άλλη. Λογικό είναι να θέλουν έναν φέρελπι πιτσιρικά που θα αποτελεί την καλύτερη υποστήριξη για τον Marquez ο οποίος έχει από ό,τι φαίνεται μπόλικα χρόνια μπροστά του και πολλά πρωταθλήματα ακόμη να κατακτήσει.
* Χωρίς λόγο και βεβιασμένα κατά την άποψή μου έγινε πολύς σαματάς για το συμβάν στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά μεταξύ Rossi και Marquez, δύο αναβατών οι οποίοι έχουν παλιότερα επιδείξει έντονο ανταγωνισμό μέσα στην πίστα, αλλά κυρίως έξω από αυτήν, με δηλώσεις, καρφιά και προσβολές, προβάλλοντας μια μικρόψυχη και στείρα αντιπαλότητα μεταξύ τους. Μπορεί να έχουν καταλάβει τι έπαιζε στο παρελθόν κι αυτή τη φορά δεν θέλησαν να δώσουν συνέχεια.
* Ο “χοντρούλης” ο Petrucci δεν τα πήγε καθόλου καλά στη γλιστερή πίστα του Μιζάνο, απογοητεύοντας τους συμπατριώτες του που πολύ θα ήθελαν να τον ξαναδούν να θριαμβεύει όπως και στο Mugello τον Ιούνιο, όταν κέρδιζε τον πρώτο αγώνα MotoGP της καριέρας του.
* Με μία μάλλον αιφνίδια ανακοίνωση, η KTM αποδέσμευσε τον αναβάτη της Johann Zarco, λέγοντας ότι τη θέση του παίρνει ο πάντα σταθερός Mika Kallio και όλοι τώρα περιμένουμε να δούμε πού θα βρει στέγη ο 30χρονος Γάλλος πρώην πρωταθλητής Μοτο2. Ο Zarco με κείνα και με τ’ άλλα κατάφερε να δημιουργήσει αντιπάθειες και μέσα στην τελευταία του ομάδα, κι έτσι μέχρι το τέλος της χρονιάς θα μείνει εκτός αγώνων. Για το 2020 όμως;
* Ήταν η έβδομη νίκη του 2019 για τον Marc Marquez, την οποία πανηγύρισε για άλλη μία φορά λες και είχε κερδίσει το παγκόσμιο πρωτάθλημα… κάτι που όντως μπορεί να έχει ήδη συμβεί, αν σκεφτεί κανείς την τεράστια διαφορά που έχει δημιουργήσει στη βαθμολογία. Μικρή σύμπτωση: μετά από τον αγώνα του Misano, ο Marc έχει πλεονέκτημα 93 βαθμών έναντι του δεύτερου αναβάτη (του Andrea Dovizioso) και το “93” είναι το νούμερο-σήμα κατατεθέν που χρησιμοποιεί.
* Επίσης, η νίκη στο Misano ήταν η 77η νίκη του Marquez, με την οποία γίνεται ο 4ος σε νίκες αναβάτης αγώνων του Παγκοσμίου όλων των εποχών.
* Ο αγώνας της Moto2 μπορεί να περιγραφεί με δυο-άντε τρεις λέξεις: “το μεγάλο χασμουρητό”.
* Φεύγει ο Fabio Di Giannantonio μπροστά και τρεις στροφές πριν τον τερματισμό εμφανίζεται ο Αugusto Fernandez, τον κοπανάει, τον μπλοκάρει και κερδίζει τον αγώνα. Μούγκα πάλι η επιτροπή ασφαλείας, που το χαρακτήρισε κι αυτό “αγωνιστικό συμβάν”. Έχω τις αντιρρήσεις μου, αλλά από την άλλη με αυτό το αποτέλεσμα ο Fernandez δείχνει ότι μπορεί να διεκδικήσει ακόμα και το πρωτάθλημα, αφού στη βαθμολογία βρίσκεται δεύτερος πίσω από τον Alex Marquez.
* Οι δύο Fabio που βγήκαν δεύτεροι: Fabio o Quartararo που βγήκε δεύτερος στα MotoGP, Fabio και ο Di Giannantonio που βγήκε δεύτερος στην Moto2.
* Aυτοί οι αγώνες με τις ηλεκτρικές μοτοσυκλέτες τελικά έχουν πλάκα. Αγώνας πανηγύρι και μάλιστα δυο μέρες, και το Σάββατο και την Κυριακή (τόσο πολύ τους άρεσε που το έκαναν δυο φορές). Τα προβλήματα δημιουργούνται όταν αρχίζουν να πέφτουν, γιατί είναι τόσο βαριές οι μοτοσυκλέτες που κάνουν τρύπες στην άσφαλτο. Επιδόσεις μοτοσυκλέτας Moto3 και βάρος τουριστικού πλοίου.
* Δυο ακόμα ενδιαφέροντα στοιχεία για την κατηγορία ηλεκτρικών MotoE: η Maria Herrera πήγαινε τάπα και ντρόπιαζε τα τσαμπιόνια που έτρεχαν πίσω της να την προλάβουν και επίσης είδαμε με τεράστιο ενδιαφέρον και το πρώτο highsiding με ηλεκτρική μοτοσυκλέτα. Αναβάτης της ήταν ο “φιλέλληνας” όπως ενημερωθήκαμε από τον σχολιαστή της TV. Το όνομα του: Χαβιέ… εεε Τσάβι,… Ξαβιέ (αποφάσισε πως τον λένε, μωρέ!) Simeon.
* Πάμε στον πιο ωραίο αγώνα της ημέρας, τα αγαπημένα μας Moto3. Ενάντια σε όλους και σε όλα, ενάντια στον κονφορμισμό που θέλει πανέμορφα μοντέλα να κρατούν τις ομπρέλες στην εκκίνηση, ο Andrea Migno έβαλε τη γιαγιά του (!) να του κρατάει την ομπρέλα. Είναι αυτό που λέμε Umbrella Grandma! Mπράβο, έγραψε ιστορία η οικογένεια Μigno!
* Ένας ακόμα Ιάπωνας εμφανίστηκε στα Μoto3. Λέγεται Kawakami, ζει στη Βραζιλία και κατάφερε να κάνει έξι γύρους πριν τον υποδεχθεί η καυτή άσφαλτος της πίστας.
* Ατυχία για το “παλιόπαιδο” τον Fenati, που μόλις νίκησε αγώνα και άρχισε να διακρίνεται έσπασε το σκαφοειδές του στα δοκιμαστικά. Το μεγάλο γέλιο είναι ότι ο Fenati θα δουλέψει το ’20 με τον “lifestyle-playboy” κάργα ψωνισμένο (δείτε τα social media του για να καταλάβετε) Andrea Iannone, με στόχο να βελτιώσει την αποτελεσματικότητά του. Στα πάρτι, τα γκαλά και τα πανηγύρια θα πω εγώ…
* Εγκατέλειψε με μηχανικό πρόβλημα ο Aaron Canet, έξαλλος από θυμό αφού αυτή η αναποδιά μπορεί να του στοιχίσει το πρωτάθλημα. Παρά το δώρο που του έκανε ο Canet, ο διεκδικητής του τίτλου Lorenzo Dalla Porta κατάφερε να φάει ποινή, οδηγώντας εκτός πίστας κι έτσι να φύγει από την Ιταλία με μόλις 22 βαθμούς διαφορά. Όλα παίζονται στη μικρή κατηγορία.
* Ήδη από τον αγώνα της Μoto3 είχαν αρχίσει να πέφτουν οι αναβάτες ο ένας πίσω από τον άλλον με αποτέλεσμα στο medical center της πίστας να έχει δημιουργηθεί συνωστισμός. Σφαγή στις ακτές της Αδριατικής.
* Γεμάτος ανταγωνισμό και μονομαχίες ήταν γι’ άλλη μια φορά ο αγώνας της Μoto3, όπου πέντε γύρους πριν τον τερματισμό επτά αναβάτες πήγαιναν αγκαλιά, διεκδικώντας την πρώτη θέση. Ο αγώνας έφερε μια μεγάλη νίκη για την ομάδα του Paolo Simoncelli, αφού κέρδισε τελικά ο αναβάτης του Tatsuki Suzuki (ή Kάλαχαν όπως είναι το ψευδώνυμό του), μέσα στην πίστα που φέρει το όνομα του αδικοχαμένου Marco Simoncelli.
* Μετά τον αγώνα του Misano, μεταφερόμαστε το ερχόμενο Σαββατοκύριακο (22 Σεπτεμβρίου) στην Αραγόν της Ισπανίας για τον 14ο γύρο – από τους 19 αγώνες – της χρονιάς.