“Συγραφέας” ρεκόρ ο Μαρκ
Διέλυσε τον ανταγωνισμό ο Marc Marquez στο Motul GP of Japan, κάνοντας τον αγώνα να φαίνεται εύκολος και διατηρώντας διαρκώς τον έλεγχο από την κορυφή. Με τη νίκη του στην Ιαπωνία, ο Μαρκ πέτυχε την 54η νίκη του με Honda και χάρισε στο ιαπωνικό εργοστάσιο τον τίτλο κατασκευαστών, που ήταν ο 25ος στην ιστορία του. Κείμενο: MotoGP Guru, Φωτογραφίες: Michelin, Honda, Yamaha, KTM, Suzuki, Aprilia, Ducati
* Δεν βιάζεται ο Fabio Quartararo να κλείσει συμβόλαιο με τη Yamaha … και γιατί να βιάζεται, εξάλλου, όταν τα πηγαίνει τόσο καλά μέχρι στιγμής; Στέφθηκε και Rookie of the Year κι αγώνα τον αγώνα παλεύει για την πρώτη του νίκη σε GP.
* Ο Fabio Quartararo είναι ο πιο επιθυμητός αναβάτης της κορυφαίας κατηγορίας στα paddock, έχοντας τερματίσει τρεις φορές δεύτερος στους τελευταίους τέσσερις αγώνες! Παράλληλα θεωρείται ο δεύτερος πιο σημαντικός ο αναβάτης αυτή τη στιγμή στα MotoGP και ο μόνος που μπορεί να δυσκολέψει τον Marc Marquez… ο οποίος βρίσκεται σε άλλον πλανήτη.
* Τόσο μακρινός είναι ο πλανήτης Marc Marquez, ώστε κάνει τους αγώνες βαρετούς …και τους τηλεοπτικούς σκηνοθέτες να τον “ξεχνούν” εκεί στην κορυφή, δείχνοντας συνήθως τους δεύτερους, τους τρίτους και τις μονομαχίες στις πίσω θέσεις.
* Ο Andrea Dovizioso, παρότι δεν ξεκίνησε καλά τον αγώνα στο Τwin Ring Motegi, οδήγησε συστηματικά, πέρασε κάμποσους αναβάτες και τερμάτισε τελικά σε μια αξιοπρεπή τρίτη θέση. Ήταν το 100ο βάθρο στην αγωνιστική του καριέρα.
* Φήμες λένε ότι του χρόνου ο Desmo Dovi δεν θα είναι στη Ducati και υπάρχει περίπτωση να τον δούμε σε άλλη ομάδα. Μάλιστα ένας “ισχυρός άνδρας” των αγώνων που είναι μέσα στα πράγματα, ανέφερε κάτι για την ομάδα της KTM. Από πλευράς μου εγώ, ως Γκουρού που είμαι, λέω ότι αποκλείεται η Ducati να τον αφήσει να φύγει από την ομάδα της. Για να δούμε…
* Τέλεια φαίνεται να πηγαίνει η σεζόν για τον Marc Marquez, αφού κέρδισε τέσσερις αγώνες στη σειρά, αποδεικνύοντας για πολλοστή φορά την κλάση του. Αλήθεια, αυτή του η ακατανίκητη επιθυμία για νίκες από πού προέρχεται; Μάλλον από τη λαχτάρα του για ρεκόρ, τα οποία καταρρίπτει το ένα πίσω από το άλλο. Θα πρέπει, βεβαίως, να υπενθυμίσω ότι για κάθε νίκη παίρνει και “μπόλικα” (πολλά μωρέ!) λεφτά σαν μπόνους.
* Ο Valentino Rossi στο μεταξύ πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο. Στην Ιαπωνία βρισκόταν ανάμεσα σε Espargaro της Aprilia και Kalio της ΚΤΜ (άκου αντίπαλους που είχε βρει) και τέσσερις γύρους πριν το τέλος έπεσε κιόλας, παρόλο που ήταν στη 12η θέση! Εφιάλτης.
* O αγώνας που γίνεται μεθαύριο στην Αυστραλία είναι ο 400ος του Valentino Rossi! Ένα απίστευτο ρεκόρ για τον αναβάτη που έχει να κερδίσει από το Assen το 2017. Μέσα από τις 400 συμμετοχές σε αγώνες του Παγκοσμίου, ο Rossi έχει πετύχει νίκες με δίχρονα 125άρια, 250άρια, 500άρια και τετράχρονα 990, 800 και 1000! Έχει κερδίσει με όλα δηλαδή, με “τα πάντα”. Αγωνίζεται στο παγκόσμιο 23 χρόνια. Ούτε εγώ δεν θα μπορούσα να το φανταστώ όταν τον πρωτοείδα σαν λιγνό, αστείο και πλακατζή πιτσιρικά, που έκανε τα paddock άνω-κάτω το 1996.
* Πλάκα είχε που οι Petronas Yamaha βρίσκονταν μπροστά από τις εργοστασιακές Yamaha στην Ιαπωνία. Οι μοτοσυκλέτες του Μαλαισιανού δορυφορικού team είχαν κάνει το 2-3 στα χρονομετρημένα και είχαν ελπίδες ακόμα και για νίκη. Όμως ο pole man Marc Marquez είχε διαφορετική γνώμη κι έπαιξε ξανά την περσινή παράσταση με τίτλο “Catch me if you can”, μπροστά σε ένα κοινό 51.000 ατόμων.
* 54 νίκες είχε ο Mick Doohan, άλλες τόσες έχει πλέον και ο Marc Marquez. Ο Ισπανός ισοφαρίζει έτσι τις επιδόσεις του μεγάλου Αυστραλού, ο οποίος είχε σημειώσει όλες αυτές τις νίκες πάνω σε δίχρονα 500άρια από τον Σεπτέμβριο του 1990 μέχρι τον Οκτώβριο του 1998. Κανένας άλλος εκτός από αυτούς τους δυο δεν έχει πετύχει περισσότερες νίκες πάνω σε μοτοσυκλέτα της Honda.
* Ιδιοκτησία Honda είναι ως γνωστόν η πίστα του Twin Ring Motegi, η οποία φτιάχτηκε το 1998 σαν δώρο, από τη Honda προς τη Honda για τα πεντηκοστά της γενέθλια.
* Σύμφωνα με την Aprilia, το ιαπωνικό GP έληξε άδοξα με πτώση για τον αναβάτη της Iannone επειδή “υπήρξε είχε κάποιο πρόβλημα στον κινητήρα”. Ομοίως, ο αγώνας για τον Αleix Espargaro έληξε άδοξα στην 15η θέση επειδή … “υπήρξε είχε κάποιο πρόβλημα στον κινητήρα”. Μήπως τελικά οι Aprilia στην Ιαπωνία – για να το καταλάβουμε δηλαδή – είχαν κάποια προβλήματα με τους κινητήρες τους;
* Τη δεύτερη συνεχόμενη νίκη του (που ήταν η τρίτη συνολικά στην καριέρα του) πέτυχε μετά την Ταϊλάνδη στην Ιαπωνία ο ετεροθαλής αδελφός του αειθαλούς Valentino Rossi, ο Luca Marini. Η νίκη στην Ιαπωνία ήρθε μετά από σωστή διαχείριση των ελαστικών του και χωρίς να σπαταλάει πολλές δυνάμεις στη μονομαχία του με τον Tom Luthi, τον οποίο πέρασε σοφά στον προτελευταίο γύρο.
* Το πρώτο βάθρο ήρθε επιτέλους για τον Jorge Martin στην παρθενική του χρόνια στη Moto2. Έπρεπε να γίνουν 16 αγώνες “για να δει φως” ο ταλαντούχος Ισπανός πρωταθλητής της Moto3, αφού πρώτα ξεκίνησε από τη 14η θέση. Ο Alex Marquez τερμάτισε μόλις 5ος αλλά έφυγε από την Ιαπωνία με 234 βαθμούς, 36 παραπάνω από τον Luthi και 42 από τον Fernandez. Απ’ ό,τι φαίνεται, πάει κι αυτός για πρωτάθλημα όπως ο αδελφός του.
* Ένα επικό ανάποδο τιμόνι στο χώμα (!) έσωσε ο Brad Binder στους πρώτους γύρους του αγώνα της Moto2, καθώς ξέφυγε έξω από τα όρια της πίστας. Ναι, σχεδόν όλοι αυτοί οι αναβάτες κάνουν προπόνηση μοτοκρός.
* “Κοκομπλόκο Japanese” πρέπει να παθαίνουν οι Ιάπωνες αναβάτες όταν οδηγούν στην πατρίδα τους. Ο Nagashima στη Μoto2 τα έκανε κυριολεκτικά σαλάτα. Ξεκίνησε – τιμωρημένος – τελευταίος τον αγώνα και μετά έπεσε στην πρώτη κιόλας στροφή…
* Στη Μοto3 είδαμε για πρώτη φορά στις μπροστινές σειρές εκκίνησης (στην τέταρτη θέση) αναβάτη από το Καζακστάν! Μιλάμε για τον Yurchenko και η επίδοσή του αυτή ήρθε σε δοκιμαστικά που έγιναν στο βρεγμένο. Bρέχει συχνά στο Καζακστάν; Ε, μάλλον. Άντε του χρόνου να δούμε και Μογγόλους στα GP…
* Επιτέλους δικαιώθηκα. Στο στόχαστρο έχουν βάλει πλέον οι αγωνοδίκες και οι άνθρωποι των αγώνων τον Darryn Binder της Moto3, ενώ εγώ ήμουν ξεκάθαρος από την αρχή. Έχω πει εδώ και πολύ καιρό ότι είναι επικίνδυνος προς τους συναθλητές του. Έπρεπε να εμβολίσει τρεις αναβάτες στον προηγούμενο αγώνα και να ρίξει κάτω τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Aron Canet, για να ξεχειλίσει το ποτήρι και “να τον πάρουν είδηση”. Παρ’ όλα αύτα, οι Άγγλοι σχολιαστές του MotoGP στην τηλεόραση εξακολουθούν να τον παινεύουν και να τον βρίσκουν συμπαθητικούλη. Για όνομα… άντε μη σας περιλάβω κι εσάς κι έχουμε άλλα…
* Στην εκκίνηση του αγώνα της Μoto3, ένας Ιάπωνας αναβάτης ο Suzuki με το ψευδώνυμο (Callaghan, χωρίς πλάκα) πετάχτηκε μπροστά και οδήγησε την κούρσα. Από πότε άραγε έχει να κερδίσει Ιάπωνας αναβάτης μέσα στην πατρίδα του στη μικρή κατηγορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος; Ρε ούτε τα βιβλία τής ιστορίας των αγώνων δεν θα το θυμούνται…
* Dalla Porta και Canet σκοτώνονταν στις μπροστινές θέσεις, ενώ από την 11η μέχρι την 21η θέση πήγαιναν μαζί 10 αναβάτες. Τα Moto3 ήταν και πάλι μακράν ο πιο ενδιαφέρων αγώνας της ημέρας.
* H ατυχία του Αron Canet (KTM) συνεχίστηκε και στην Ιαπωνία, αφού πρώτα έμεινε πίσω και μετά έπεσε μόνος του από μπροστινό. Θυμηθείτε: μηχανική βλάβη στον προπροηγούμενο αγώνα, και πτώση από χτύπημα του Binder στον προηγούμενο. Όταν ο Aron έφτασε στα pits στην Ιαπωνία, άρχισε να χειρονομεί εκνευρισμένος στους μηχανικούς του, εξηγώντας βουβά αλλά περιγραφικότατα τι ακριβώς είχε συμβεί με τη μοτοσυκλέτα του. Κουνούσε το μπροστινό του σύστημα και έπεσε…
* Ο Dalla Porta, παρόλο που ο Canet είχε βγει εκτός αγώνα, βλακωδώς – ρισκάροντας μια πτώση – έπαιζε τα ρέστα του για τη νίκη. Συνέχισε να μάχεται με τον Suzuki στις τελευταίες στροφές, έστω κι αν ήταν σίγουρο πως ο Ιάπωνας θα έκανε ό,τι ήξερε και δεν ήξερε για να κερδίσει μέσα στην πατρίδα του. Τελικά, βέβαια, ο καημένος ο Κάλαχαν (το ψευδώνυμο του Suzuki), έφαγε μπλοκάρισμα στην τελευταία στροφή και ήρθε τέταρτος. Το ‘Κοκομπλόκο Japanese‘, που λέγαμε πιο πάνω.
* Ποιος ήταν ο τελευταίος Ιάπωνας αναβάτης που έχει κερδίσει αγώνα στην Ιαπωνία; Ο Hiroshi Aoyama το 2009. Δέκα χρόνια έχει να επαναλάβει κάτι παρόμοιο ντόπιος αναβάτης. Πολύς καιρός – μια αιωνιότητα – για τους παντοδύναμους στη μοτοσυκλέτα Ιάπωνες.
Επόμενος αγώνας το Grand Prix της Αυστραλίας, στο Philip Island, την Κυριακή 27 Οκτωβρίου.