Ο Βινιάλες σπάει το ρόδι
Κοντεύαμε πια να ξεχάσουμε πόσο καιρό είχε να κερδίσει η Yamaha σε αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος στην κατηγορία των MotoGP. Να, όμως, που η αναμονή τελείωσε με τρόπο θριαμβευτικό και με μια πειστική νίκη από πλευράς Maverick Vinales, χαρίζοντας έτσι την πρώτη νίκη στα MotoGP του 2019 για τη Yamaha. O οποίος Vinales είναι ο πέμπτος διαφορετικός αναβάτης που κερδίζει την πρώτη θέση φέτος. Κείμενο: MotoGP Guru, Φωτογραφίες: Michelin, Honda, Yamaha, Ducati, Suzuki
* Γι’ άλλη μία φορά ο αγώνας του Αssen στην Ολλανδία πρόσφερε θέαμα, δίχως βέβαια να ξεπεράσει τα εξωπραγματικά επίπεδα του περσινού αγώνα, όπου σημειώθηκαν 150 προσπεράσεις στα MotoGP! Πέρσι τον αγώνα είχε κερδίσει Marc Μarquez, πρόπερσι ο Valentino Rossi και το 2016 ο Jack Miller.
* Φέτος κέρδισε ένας άλλος αναβάτης, ο Maverick Vinales, χάρη σ’ έναν μυαλωμένο αγώνα (παρότι υπέπεσε σε λάθη) με τακτική, ανεβάζοντας επιτέλους τη Yamaha στην κορυφή ύστερα από καιρό. Η τελευταία νίκη του Vinales και της Yamaha ήταν στο GP της Αυστραλίας τον Οκτώβριο του 2018. Oκτώ μήνες πριν… με τη διακοπή του Πρωταθλήματος μαζί…
* H νίκη του Vinales σπάει το κακό ξεκίνημα της αγωνιστικής σεζόν του Ισπανού, που είχε δυο πτώσεις από λάθη άλλων αναβατών και μια παράτυπη εκκίνηση στον αγώνα του Austin.
* Τα δύο Suzuki των Rins και Mir έκαναν την έκπληξη και “ξεκόλλησαν” πρώτα από την εκκίνηση. Δυο γύρους μετά συνέβη κάτι που σπάνια βλέπουμε: τον Rins να το παρακάνει στα φρένα και και να πέφτει από μπροστινό.
* Το Assen έφερε έναν πολύ καλό αγώνα για τον Juan Mir (Suzuki), αφού όχι μόνο πέτυχε την 5η θέση στις κατατακτήριες, αλλά σε κάποια στιγμή του αγώνα βρέθηκε ακόμα και στην 2η (στην αρχή) και έπειτα στην 4η θέση. Αργότερα, ένα λάθος τον υποχρέωσε να μείνει πίσω και να τερματίσει όγδοος, που ήταν έτσι κι αλλιώς η καλύτερη θέση που κατακτά μέχρι σήμερα, στην παρθενική του χρονιά στα MotoGP.
* Ο αντίστοιχος “τουμπάκιας- Sam Lowes” της κατηγορίας των MotoGP είναι ο Κarel Αbraham – “ο μπαμπάς μου είναι ιδιοκτήτης της πίστας του Brno” – τον οποίο έχουμε βαρεθεί να βλέπουμε μέσα στις αμμοπαγίδες. Ρε τι πληρώνει αυτός ο πατέρας…
* Ένα από τα ενδιαφέροντα σημεία του αγώνα ήταν ότι νικητής της pole position – για τρίτη φορά μέσα στο ’19 – ήταν ο 20χρονος Γάλλος Fabio Quartararo. Στον αγώνα του Assen έμεινε στην κορυφή κάτω από έντονες πιέσεις από Marquez και Vinales και κυρίως όση ώρα του επέτρεπαν οι τρομερές ταλαντώσεις που εμφάνιζε η μοτοσυκλέτα του σε σημεία της πίστας, κάτι που επιδεινωνόταν κι από τον δυνατό πλευρικό αέρα.
* Μετά από την προσπέραση του Marquez και του Vinales, ο Quartararo υποχώρησε στην 3η θέση και έμεινε εκεί μέχρι την καρώ σημαία, σημειώνοντας το δεύτερο φετινό του βάθρο. Αυτή η διάκριση έφερε ακόμα περισσότερη χαρά στη Yamaha που έκανε το 1-3 στον αγώνα, ενώ ο Quartararo είναι ένας αναβάτης που υπόσχεται πολλά για το μέλλον.
* Αξιέπαινη ήταν η προσπάθεια του Marc Marquez, ο οποίος παρότι δεν το χρειαζόταν απαραίτητα – αφού έφτασε στην Ολλανδία με βαθμολογική διαφορά ασφαλείας – πάλευε για πρώτη θέση. Όταν μιλάμε για πάθος…
* Δυστυχώς ο Valentino Rossi – παρόλο που δήλωνε ευχαριστημένος με τις αλλαγές στη Yamaha του – έκανε ένα λάθος και σημείωσε πτώση συμπαρασύροντας και τον Takaaki Νakagami. Αμέσως μετά, προς τιμήν του, έτρεξε πάνω από τον πεσμένο Ιάπωνα αναβάτη για να δει αν είναι καλά. Μετά τον αγώνα παραδέχτηκε το φταίξιμο του και ζήτησε συγνώμη, δείχνοντας το αθλητικό του ήθος. Τρεις συνεχόμενες πτώσεις σε τρεις αγώνες είχαν να συμβούν στο Rossi από την εποχή που ήταν αναβάτης της εργοστασιακής ομάδας της Ducati.
* Μετά τον όγδοο αγώνα της Ολλανδίας στη βαθμολογία προηγείται ο Marc Marquez με 160 βαθμούς, τον ακολουθεί ο Andrea Dovizioso με 44 λιγότερους, ο Danilo Petrucci με -52 και ο Alex Rins με –59.
* Σαν δίσκος που κόλλησε και δεν λέει να ξεκολλήσει. Ο σχολιαστής της Cosmote TV για πολλοστή φορά συνεχίζει να κάνει κάτι πολύ ενοχλητικό: λίγο πριν τους αγώνες της Moto3 και της Moto2 και κατά το γύρο της προθέρμανσης, αντί να προσφέρει πληροφορίες στους τηλεθεατές αναλώνεται σε ανούσια χαιρετίσματα προς όλους και όλες. Λες και πρόκειται για ερασιτεχνικό πειρατικό ραδιοσταθμό της δεκαετίας του ’80 -όπως θα θυμούνται οι παλαιότεροι – και όχι για σοβαρό επαγγελματικό τηλεοπτικό κανάλι.
* Και ξέρετε τι λέει ένα -εμπορικό- ρητό: “όταν ευτελίζεις την ποιότητα των τοπικών προϊόντων σου, στέλνεις τους πελάτες στην αγκαλιά των ξένων…”.
* Αντίθετα, οι Άγγλοι σχολιαστές (δύο σε κάθε αγώνα, πολύ καλά ενημερωμένοι και προετοιμασμένοι) στην ίδια χρονική στιγμή βομβαρδίζουν τους ακροατές με όσο το δυνατόν περισσότερες και ποιοτικότερες πληροφορίες μπορούν, κλιμακώνοντας παράλληλα την ένταση μέχρι να γίνει η εκκίνηση.
* Έναν πολύ καλό αγώνα είδαμε και στην κατηγορία Moto2, παρότι ο αέρας μαινόταν στην ολλανδική πίστα που είχε μαζέψει 105.000 θεατές! Ο είκοσι ενός ετών Remy Gardner από το Σίδνεϊ της Αυστραλίας (γιος του πρωταθλητή 500 Wayne Gardner) απέδειξε γι’ άλλη μία φορά το ταλέντο του παίρνοντας την pole position… αλλά έπεσε γι’ άλλη μία φορά από νεκρά στο κιβώτιο της Triumph (κάτι που παρατηρείται και σχολιάζεται τελευταία από τους αγωνιζόμενους) ευτυχώς χωρίς να τραυματιστεί.
* Στον ίδιο γύρο (14 πριν το τέλος) που έπεσε ο Gardner, το ίδιο έπαθε και – ποιος άλλος; – ο συνήθης ύποπτος Sam Lowes… Αυτή τη φορά πάντως δεν έφταιγε ο Βρετανός, μιας και τον χτύπησε ο Jorge Martin, ο περσινός πρωταθλητής της Moto3, ο οποίος φέτος τα έχει βρει σκούρα πάνω στη σέλα της KTM. To συμβάν ήταν “under investigation”, για να ερευνηθεί από τους αγωνοδίκες, κάτι όμως που δεν έγινε, μιας και ο Martin φρόντισε να πέσει μόνος του τέσσερις γύρους αργότερα.
* Πρώτη νίκη στήν κατηγορία Moto2 για τον ταλαντούχο αναβάτη Augusto Fernandez που είναι teamate του Lorenzo Baldassari. Πιστεύουμε ότι θα δούμε κι άλλες επιτυχίες από τον 22χρονο αναβάτη από τη Μαδρίτη.
* Ο οποίος Baldassari ενεπλάκη σε σύγκρουση με τον Alex Μarquez, χωρίς να είναι 100% δικό του το σφάλμα. Καθώς σύρθηκαν και οι δυο έξω από την ασφάλτινη διαδρομή και καθώς ο Baldassari βρισκόταν μαγκωμένος κάτω από τη μοτοσυκλέτα του, ο Μarquez έκανε κάτι απαράδεκτο: πήγε από πάνω του κι άρχισε να τον βρίζει και να τον σπρώχνει! Αντιαθλητικό, αν μη τι άλλο.
* Απ’ ό,τι φαίνεται τα παυσίπονα κάνουν τους αναβάτες να οδηγούν καλύτερα. Δεν εξηγείται αλλιώς η πολύ καλή απόδοση του Luca Marini (που δήλωσε και αυτός ότι έβρισκε νεκρές κατά τη διάρκεια του αγώνα) στη Μοto2, ο οποίος τερμάτισε 3ος, πετυχαίνοντας το καλύτερο αποτέλεσμά του στη φετινή αγωνιστική χρονιά.
* Μετά τον αγώνα της Ολλανδίας στην Moto2 πρωτοπόρος είναι ο Thomas Luthi με 117 βαθμούς που άφησε πίσω του τον Alex Marquez για έξι μόλις βαθμούς (111). Τρίτος… ο Augusto Fernantez σχετικά μακριά τους, όμως, με 92 βαθμούς.
* Πόση πλάκα έχει ο Ιταλός που τρέχει στην Μoto3 και λέγεται Rossi. Τι σταυρό θα κουβαλάει αυτό το παιδί λόγω της συνωνυμίας του με τον μεγάλο Valentino.
* O αχαρακτήριστος Νοτιοαφρικανός Darryn Binder ξαναχτύπησε στη Moto3: με άτσαλες επιθετικές και επικίνδυνες προσπεράσεις προς τους συναθλητές του. Πραγματικά απορώ για ποιο λόγο δεν έχει τιμωρηθεί αυστηρά από την επιτροπή ασφαλείας μέχρι σήμερα. Το ενοχλητικό ήταν ότι οι Άγγλοι σχολιαστές (για να τους βρίσουμε κι αυτούς λιγάκι), παρ’ όλες τις άθλιες μανούβρες του, έδειχναν να το διασκεδάζουν. Ίσως επειδή η Νότιος Αφρική ήταν κάποτε Βρετανική αποικία. Αυτοκρατορικά υπολείμματα…
* Οπως συμβαίνει πολύ συχνά, οι Ιάπωνες αναβάτες, αν κι εντυπωσιακοί οδηγοί, είδαν για άλλη μία φορά από κοντά την άσφαλτο: οι Suzuki και Toba σημείωσαν πτώσεις.
* Ο Tony – Tiger – Arbolino μετά τη νίκη του στην Ολλανδία έγινε ο πρώτος που έχει κερδίσει δύο GP μέσα στη χρονιά στην κατηγορία Μoto3
* Μετά τον 8ο αγώνα του παγκοσμίου στη βαθμολογία της μικρότερης κατηγορίας του Παγκοσμίου προηγείται ο Aaron Canet, με 7 μόλις βαθμούς παραπάνω από τον Lorenzo Dalla Porta, ο οποίος μαζεύει βαθμούς σε κάθε αγώνα. O Dalla Porta έχει τερματίσει δεύτερος στα 7 από τα τελευταία 13 μότο GP!
* Ο επόμενος αγώνας – ο ένατος της χρονιάς – θα γίνει σε λίγες μέρες, στη Γερμανία και το Sachsenring στις 7 Ιουλίου.
Πληροφορίες για τον αγώνα:
Χώρα: Γερμανία
Όνομα πίστας: Sachsenring
Ταχύτερος γύρος: Marquez (Honda), 1:20.270 (164.6 km/h) – 2018
Ρεκόρ πίστας: Folger (Yamaha), 1:21.442 (162.2 km/h) – 2017
Μέγιστη τελική ταχύτητα: Dovizioso (Ducati), 298.2 km/h – 2015
Μήκος πίστας: 3.700 m
Απόσταση αγώνα: 30 γύροι (110.1 km)
Στροφές: 13 (10 αριστερές, 3 δεξιές)
Αποτελέσματα MotoGP 2018
Βάθρο: 1ος Marquez (Honda); 2ος Rossi (Yamaha), 3ος Viñales (Yamaha)
Pole Position: Marquez (Honda), 1:20.270 (164.6 km/h)
Ταχύτερος γύρος: Marquez (Honda), 1:21.643 (161.8 km/h)