MotorBike.gr

YAMAHA XSR 700: Ένα Yard Built – Χωματερό “Καπέλωμα”!

01/06/2020

Φόρος τιμής στα εντούρο του ’80

Η σειρά μετασκευασμένων, “πειραγμένων”, custom-αρισμένων, “πείτε-τις-όπως-θέλετε” μοτοσυκλετών Yard Built της Yamaha, μας έχει δώσει μέχρι σήμερα πολύ σπουδαία έργα και αυτό συνεχίζει να κάνει. Το σημερινό “χωματερό” Yamaha XSR 700 που παρουσιάζουμε είναι φτιαγμένο από ένα πορτογαλικό συνεργείο-εργαστήριο, το Capelo’s Garage. Εξού και το “καπέλο” στον τίτλο…

Η Yamaha έχει κάνει μια πολύ έξυπνη κίνηση τα τελευταία χρόνια, δημιουργώντας ένα μικρό κίνημα μετασκευασμένων μοτοσυκλετών που το ονομάζει Yard Built (υπαινίσσεται ότι είναι “φτιαγμένο από ερασιτέχνη στην αυλή του” ), οι οποίες έχουν σαν βάση τα “κλασικά” μοντέλα της σειράς Sport Heritage, τα XSR 700/900 και το XV950R.

Θρυλικοί μηχανικοί-κατασκευαστές από όλο τον κόσμο έχουν χρησιμοποιήσει τις δεξιότητες και την τεχνογνωσία τους για να δείξουν πώς μπορούν να μετατρέψουν τις μοντέρνες μοτοσυκλέτες της Yamaha σε ρετρό.

Με επιρροές που έρχονται από τα αφρικανικά Ράλι της δεκαετίας του ’70 και του ’80, η συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα έχει στηριχτεί πάνω σε ένα XSR700 που μπαίνει κάτω από το κεφάλαιο “Back to the Dirt”, με έμφαση σε βελτιώσεις που κάνουν ευκολότερη την οδήγηση εκτός δρόμου, διατηρώντας παράλληλα τον χαρακτήρα του XSR.

Πέρσι, το 2019, ήταν η χρονιά που παρουσιάστηκαν μοτοσυκλέτες του Yard Built εμπνευσμένες από τη θρυλική Yamaha XT 500 και πάνω σε αυτή τη φιλοσοφία δούλεψαν οι Capelo’s Garage & Elemental Rides από την Πορτογαλία.

Ο Nuno Capelo, είναι αρχιτέκτονας-σχεδιαστής που φημίζεται για την απλουστευμένη προσέγγισή του και τον σχολαστικό ψηφιακό σχεδιασμό, ενώ ο Ricardo Santos του Elemental Rides είναι διάσημος για τις ανακατασκευές του. Μαζί δημιούργησαν μια νέα έκδοση του XSR700, παρουσιάζοντας μια νεο-ρετρό μοτοσυκλέτα για χρήση στο χώμα, εισάγοντας vintage πινελιές στο σύνολο.

Αφήνοντας ανέπαφο το ατσάλινο πλαίσιο, οι Capelo’s Garage & Elemental Rides προσάρμοσαν τη γεωμετρία της μοτοσυκλέτας για να βελτιωθεί στην οδήγηση στο χώμα, βάζοντας νέες -μεγαλύτερων διαδρομών- αναρτήσεις. Το μήκος και η διαδρομή του πιρουνιού και του πίσω ελατηρίου αυξήθηκαν, όπως και η απόσταση από το έδαφος.

Ο μπροστινός τροχός άφησε τους αρχικούς δύο δίσκους υπέρ του ενός, με σημαντική μείωση βάρους στο μπροστινό μέρος, χωρίς να θυσιάζεται η απόδοση του φρεναρίσματος.

Το πίσω φρένο είναι ίδιο με διαφορετική δισκόπλακα. Οι τροχοί έγιναν 18 μπροστά και 19 ιντσών πίσω, ενώ ο δικύλινδρος κινητήρας 689cc του XSR700 έμεινε απείραχτος.

Προστέθηκε ένα μεγαλύτερο οπίσθιο γρανάζι μαζί με μια αλυσίδα βαρέως τύπου, ενώ όλο το σύστημα των εξατμίσεων κατασκευάστηκε από την αρχή από ανοξείδωτο ατσάλι και διάταξη 2-1.

Το σύστημα ABS αφαιρέθηκε για τις ανάγκες της οδήγησης εκτός δρόμου.

Ο προβολέας – παρότι προέρχεται από τη δεκαετία του 1980 – είναι full LED. Στα βίντεο που ακολουθούν, δείτε το “έξυπνο στοπ” που διαθέτει το 700.

To ντεπόζιτο αποτίει φόρο τιμής στις κλασικές μοτοσυκλέτες enduro της δεκαετίας του 1970 και του 1980, αλλά με πιο ογκώδεις-μυώδεις γραμμές. Και το σύνολο είναι μοναδικό και εντυπωσιακό αν μη τι άλλο…

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!