MotorBike.gr

Ιαπωνία 2023: … και τα 50άρια θα γίνουν 125άρια!

15/09/2023

Άνοιγμα προς τα μικρά σκούτερ και μοτοσυκλέτες

Επιτέλους μια κυβέρνηση που τοποθετείται πιο φιλικά απέναντι στους δύο τροχούς! Μετά από χρόνια άρνησης και εμποδίων, η Ιαπωνία ερευνά νομοσχέδιο που θα βοηθήσει τα μικρού κυβισμού σκούτερ και μοτοσυκλέτες για να τονώσει την τοπική αγορά. Από την άλλη, το νομοσχέδιο που ερευνάται έχει και αρνητικά σημεία, ενώ ίσως επηρεάσει και άλλες αγορές του κόσμου.

Η Ιαπωνία θέλει να ταρακουνήσει τον κλάδο σκούτερ και μοτοσυκλετών με την ενίσχυση της κατηγορίας των 125 κ.εκ.

Οι ιαπωνικές αρχές εξετάζουν το άνοιγμα του κοινού προς τα δίτροχα, ειδικά αυτών που έχουν δίπλωμα αυτοκινήτου, ταξινομώντας τα 125άρια σαν “μηχανοκίνητα ποδήλατα”, δηλαδή σαν “μοτοποδήλατα”.

Στην πραγματικότητα, οι Ιάπωνες σκέφτονται να διευρύνουν την κατηγορία 50cc AM, μέχρι τα 125 κυβικά, αλλά με συγκεκριμένες περιοριστικές προϋποθέσεις. Αν συμβεί κάτι τέτοιο, η διεύρυνση αυτή πιθανόν να υιοθετηθεί και από άλλες χώρες του κόσμου.

Η κίνηση συζητείται με την Εθνική Αστυνομική Υπηρεσία της Ιαπωνίας, η οποία συνεργάζεται με ενδιαφερόμενα μέρη του κλάδου, ώστε να ερευνηθεί και να επιβεβαιωθεί η βιωσιμότητα της κίνησης.

Δεν είναι τόσο απλό το να επιτρέψουμε σε όλους τους κατόχους διπλώματος αυτοκινήτου να οδηγήσουν οποιοδήποτε σκούτερ ή μοτοσυκλέτα 125cc” λένε οι εκεί νομοθέτες, μιας και πολλά 125άρια μπορούν να αποδώσουν έως και 15bhp, άρα το επιτελείο της κυβέρνησης σκοπεύει να προτείνει σκούτερ και μοτοσυκλέτες 125cc που αποδίδουν (εδώ είναι το αρνητικό…) “λιγότερα από 4kW ή 5 bhp”!

Σε περίπτωση που εφαρμοστεί ο νόμος, όλοι οι Ιάπωνες οδηγοί αυτοκινήτων θα μπορούν να οδηγούν νόμιμα 50άρια και 125άρια.

Το να προσπαθείς να βρεις μια μοτοσυκλέτα στην ιαπωνική αγορά που να είναι πάνω από 50cc, με ιπποδύναμη κάτω από το προτεινόμενο όριο των 4kW, είναι πολύ δύσκολο φυσικά, άρα αν περάσει ο νόμος, δεν αποκλείεται καθόλου να δούμε στην Ιαπωνία 125άρια με “κομμένη”, περιορισμένη ιπποδύναμη, όπως γίνεται και στην ευρωπαϊκή κατηγορία Α2.

Υπάρχουν μοντέλα στην Ευρώπη που ενώ στην κανονική τους έκδοση αποδίδουν περισσότερους από 48 ίππους, με το κατάλληλο “φίμωμα” (μείωση της ιπποδύναμης) εμπίπτουν στην κατηγορία διπλωμάτων Α2.

Κάτι τέτοιο μπορεί να συμβεί και στην ιαπωνική αγορά.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!