MotorBike.gr

Ισπανία: Θέλουν να απαγορεύσουν τα ανοικτά κράνη

10/01/2024

Για λόγους ασφαλείας… τα κράνη Jet πιθανά να απαγορευτούν!

Μια σειρά μέτρων προτίθεται να πάρει η ισπανική κυβέρνηση μετά την αύξηση των θανάτων μοτοσυκλετιστών το 2023. Μέσα σε αυτά προτείνεται και η απαγόρευση της χρήσης των κρανών jet –  τα “μισά” ή “ανοικτά”, όπως τα λέμε στην Ελλάδα.

Πέρα από τα ανοικτά κράνη, η χρήση γαντιών θα είναι στο μέλλον υποχρεωτική για τους Ισπανούς μοτοσυκλετιστές, ενώ στα σκαριά είναι νόμος που θα επιβάλλει την πιο εντατική εκπαίδευση των αυτοκινητιστών πάνω σε δύο τροχούς, κατόχων άδειας οδήγησης Β, για να μπορούν να οδηγήσουν 125άρια.

Πριν από λίγες ημέρες, ο ισπανικός φορέας για την οδική ασφάλεια, παρουσίασε στη Μαδρίτη την έκθεση τροχαίων ατυχημάτων της για το έτος 2023.

Σε διάστημα ενός έτους σημειώθηκαν 1.145 θάνατοι σε 1.048 ατυχήματα και 4.495 άτομα τραυματίστηκαν. Ιδιαίτερα οι μοτοσυκλετιστές είδαν τη θνησιμότητά τους να αυξάνεται κατά 19%.

Αντιμέτωπος με αυτήν την κατάσταση, ο Υπουργός Εσωτερικών ανακοίνωσε την επικείμενη εφαρμογή μιας σειράς μέτρων που θα έχουν ως στόχο την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας και ειδικότερα για τους χρήστες μηχανοκίνητων δίκυκλων.

Όπως και η Γαλλία, η Ισπανία προτείνει να κάνει αυστηρότερη την πρόσβαση σε μοτοσυκλέτες και σκούτερ 125 κυβικών εκατοστών, για τους οδηγούς που κατέχουν άδεια Β (αυτοκινήτου), το οποίο ισχύει και στην Ελλάδα.

Αφού προσπάθησε, χωρίς επιτυχία, να επιβάλει τη χρήση αερόσακων στα δίτροχα (βλ. ειδικά μπουφάν) πριν από μερικά χρόνια, το υπουργείο Εσωτερικών εξακολουθεί να σκοπεύει να ενισχύσει τον εξοπλισμό των μοτοσυκλετιστών/σκουτεριστών.

Η χρήση εγκεκριμένων γαντιών θα είναι επίσης υποχρεωτική όταν οδηγεί κάποιος δίτροχο, κι ενώ αυτό το μέτρο δεν είχε πολύ άσχημη υποδοχή από τους μοτοσυκλετιστές και σκουτερίστες, δεν ισχύει το ίδιο για την ανακοίνωση που αφορά τα κράνη.

Πράγματι, η ισπανική κυβέρνηση σκοπεύει να επιβάλει τη χρήση κράνους φουλφέις (full-face ή “κλειστό”) ή ανοιγόμενων κρανών (flip up), ενώ τα ανοικτά κράνη τύπου jet, ακόμη και τα εγκεκριμένα σύμφωνα με τις τελευταίες προδιαγραφές, δεν θα επιτρέπονται πλέον στους δρόμους.

Εδώ σημειώστε πως, σε αντίθεση με την Ελλάδα, στην Ισπανία και την Ιταλία τα ανοικτά κράνη είναι πολύ διαδεδομένα λόγω της ευκολίας της χρήσης τους και του χαμηλού τους βάρους.

Ομοίως, τα ανοιγόμενα κράνη πρέπει να είναι κλειστά κατά την οδήγηση.

Σύμφωνα με διάφορες μελέτες που έγιναν στη χώρα, το 40% των κρανιοεγκεφαλικών κακώσεων σε περίπτωση ατυχήματος με μοτοσυκλέτα εστιάζονται στην μπροστινή πλευρά του κεφαλιού.

Εάν το μέτρο των γαντιών, το οποίο συζητείται εδώ και καιρό, φαίνεται τελειωμένη υπόθεση, η απαγόρευση των ανοικτών κρανών βρίσκεται ακόμη στο στάδιο της πρότασης.

Δώστε προσοχή στις παραπάνω προτάσεις της ισπανικής κυβέρνησης (γάντια, κράνη, διπλώματα τύπου Β), γιατί πολλές φορές τέτοιες πρωτοβουλίες έχουν ανταπόκριση και αλλού στην Ευρώπη (και όχι μόνο) και αν το μέτρο εφαρμοστεί στην Ισπανία, θα ακολουθήσουν κι άλλες χώρες.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!