Στην Ελλάδα η κυβέρνηση… “πέρα βρέχει”
Τελικά μόνο οι αντιπροσωπείες στην Ελλάδα κάνουν προσπάθεια να τονώσουν και να επανεκκινήσουν την αγορά των δύο τροχών και να προσφέρουν στον κόσμο το ασφαλέστερο μέσον μετακίνησης σε καιρό πανδημίας που αφαιρεί ζωές με ταχύτατους ρυθμούς. Κι ενώ στην Ευρώπη οι κυβερνήσεις βοηθούν οικονομικά τον κόσμο που θέλει να αποκτήσει μοτοσυκλέτα, στην Ελλάδα… πέρα βρέχει.
Με την αγορά των δύο τροχών να μπαίνει σε μια νέα δυναμική προτείνοντας τις μοτοσυκλέτες και τα σκούτερ σαν τον ασφαλέστερο – πέρα από την πρακτικότητα – τρόπο μετακίνησης, οι κυβερνήσεις στην Ευρώπη βοηθούν με ευνοϊκά μέτρα.
Στην Ελλάδα τι γίνεται; Τίποτα, παρά μόνο κάτι ισχνές επιδοτήσεις στην περίπτωση των ηλεκτρικών σκούτερ.
Μετά τη μείωση του ΦΠΑ από τη γερμανική κυβέρνηση και τα κίνητρα που δίνουν στον κόσμο άλλες ευρωπαϊκές χώρες για την τόνωση της αγοράς, πέντε εκατομμύρια θα διατεθούν από την ισπανική κυβέρνηση για να βοηθήσουν στην αγορά νέων μοτοσυκλετών και σκούτερ, τόσο ηλεκτρικών (επιδότηση έως 750 ευρώ) όσο και συμβατικών κινητήρων (έως και 400 ευρώ).
Σαφέστατα είναι ευρωπαϊκή γραμμή και απόφαση να τονωθεί η αγορά των ηλεκτρικών δίτροχων – είτε συμφωνούμε, είτε όχι, γιατί το θέμα επιδέχεται μεγάλη συζήτηση – με τις κυβερνήσεις της Ε.Ε να τα προωθούν με χρηματοδοτήσεις, από την άλλη όμως χρηματοδοτείται και η αγορά των δίτροχων με συμβατικούς κινητήρες, έστω και με σαφώς μικρότερο ποσό.
Το ποσό των 5 εκατομμυρίων της Ισπανίας μπορεί να είναι μικρό, αλλά απ’ ό,τι φαίνεται είναι η αρχή ενός σχεδίου που ονομάζεται RENOVE 2020 και θα συμβάλει στην ανάκαμψη του τομέα της μοτοσυκλέτας, μετά το τεράστιο πλήγμα που δέχθηκε από την πανδημία του κορονοϊού.
Για να πάρει κάποιος τις παραπάνω “εκπτώσεις” πρέπει να πληροί προϋποθέσεις, όπως για παράδειγμα η φορολογική του δήλωση δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 10.000 (για ηλεκτρικό δίτροχο) και 8.000 ευρώ για ένα με συμβατικό κινητήρα. Τι να πεις; Από το τίποτα καλά είναι και τα 400 ευρώ…
Στο μεταξύ στην Ελλάδα τον Ιούνιο που μας πέρασε πουλήθηκαν 4.889 δίτροχα άνω των 50 κυβικών σημειώνοντας μικρή μείωση (-4,0%) σε σχέση με τον περσινό Ιούνιο που είχαν πουληθεί 5.097 μονάδες!
Σημαντικό είναι ότι στο πρώτο εξάμηνο του 2020 η πτώση των πωλήσεων προσδιορίζεται στο -18,5%, “μαζεύοντας” τη ζημιά που έγινε στην αγορά τους μήνες που τα μαγαζιά παρέμεναν κλειστά και απαγορευόταν η κίνηση λόγω πανδημίας.
Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Ιούνιο του 2020 πουλήθηκαν 15.552 μονάδες, ενώ το αντίστοιχο διάστημα πέρσι είχαν πουληθεί 19.080 μονάδες.
Αντίστοιχα – για να έχουμε ένα μέτρο σύγκρισης – η αγορά αυτοκινήτου έχει μειωθεί κατά 44,2% από πέρσι!