Απίθανη πατέντα από τους τύπους του Akashi
Η Kawasaki πατεντάρισε μια πραγματικά ριζοσπαστική μοτοσυκλέτα. Ποιος μας λέει ότι οι τροχοί μιας μοτοσυκλέτας πρέπει να παίρνουν ίδια κλίση στις στροφές με την υπόλοιπη μοτοσυκλέτα; Ε, ποιος; Διαβάστε παρακάτω τι σκέφτηκαν οι ευφυείς μηχανικοί της γιαπωνέζικης εταιρίας του Akashi.
Αυτό μας λένε λοιπόν τώρα από την Kawasaki: ότι οι τροχοί μιας μοτοσυκλέτας δεν πρέπει υποχρεωτικά να κλίνουν στην ίδια γωνία με αυτή της υπόλοιπης μοτοσυκλέτας. Η Kawasaki πατεντάρισε τις ευρεσιτεχνίες – που μπορεί να αντιληφθεί χονδρικά κανείς, αν ρίξει μια ματιά στα σκίτσα που παραθέτουμε – οι οποίες είναι πραγματικά ανατρεπτικές.
Κοιτάζοντας τις εικόνες του άρθρου, μπορεί να νομίσει κανείς ότι έχει σπάσει πάνω στη μοτοσυκλέτα, μιας και αυτή κλίνει προς τη μία πλευρά και οι τροχοί προς την άλλη! Στην πραγματικότητα, δεν υπάρχει κάποιο πρόβλημα, αφού η Ιαπωνική εταιρία μας λέει ότι οι τροχοί μπορούν να είναι κάθετοι και να απολαμβάνουν πλήρη, “χορταστική” πρόσφυση με την άσφαλτο, ενώ μοτοσυκλέτα και αναβάτης θα είναι “τάπα” κάτω, σέρνοντας και τα γόνατα και τους αγκώνες και τα αυτιά του… όπως έχουμε δει πρόσφατα σε βίντεο να κάνουν.
Σε αντίθεση με τις συμβατικές μοτοσυκλέτες, όπου το τιμόνι περιστρέφεται μέσα στο λαιμό του πλαισίου σε έναν επικλινή άξονα, στο πρωτότυπο της Kawasaki το τιμόνι έχει σχήμα “U” και είναι σταθερά στερεωμένο στο πλαίσιο της μοτοσυκλέτας! Δεν κινείται!
Η πρωτότυπη μοτοσυκλέτα χρησιμοποιεί ένα σύστημα το οποίο επιτρέπει στους τροχούς να κινούνται ανεξάρτητα από το ίδιο το πλαίσιο, κι έτσι επιτυγχάνονται εξωπραγματικές γωνίες κλίσης, με ασφάλεια και πρωτόγνωρη πρόσφυση.
Δυστυχώς για τους παραδοσιακούς μοτοσυκλετιστές, λάτρεις των κινητήρων εσωτερικής καύσης (για τους περισσότερους από εμάς δηλαδή…) η μοτοσυκλέτα, αν γίνει ποτέ πραγματικότητα, θα πρέπει να είναι ηλεκτρική.
Οι ηλεκτροκινητήρες θα τοποθετηθούν αναγκαστικά πάνω στα κέντρα των τροχών, αλλιώς δεν θα έχουν τη δυνατότητα να πάρουν κλίσεις σε διαφορετικές γωνίες από το υπόλοιπο σώμα της μοτοσυκλέτας. Κι αυτό γιατί αν υπήρχε αλυσίδα κίνησης ή άξονας ή ιμάντας, ο πίσω τροχός θα ήταν υποχρεωμένος να πάρει κλίση ίδια με αυτή της μοτοσυκλέτας. Με τους ηλεκτροκινητήρες μέσα στους τροχούς, το Kawasaki εξαλείφει αυτό το πρόβλημα!
Κατά πόσο άραγε μια τόσο ριζοσπαστική ιδέα θα μπορούσε να γίνει πραγματικότητα; Το πιθανότερο είναι ότι δεν θα τη δούμε να υλοποιείται στο άμεσο μέλλον, αλλά βγάζουμε το καπέλο μας στους μηχανικούς-μηχανολόγους της Kawasaki γι’ αυτή την εξαιρετική ιδέα, που μπορεί να αλλάξει για πάντα τη βασική δομή και τα περιθώρια ασφαλείας των μοτοσυκλετών.
*μη μπαίνετε σε προβληματισμούς του “τι και πώς και γιατί”, για το πού θα μπει το γκάζι [στα σχέδια φαίνονται δύο γκάζια!], πού τα φρένα, πώς θα ενεργοποιούνται, πώς θα δουλεύουν οι αναρτήσεις, το ένα και το άλλο… δείτε τη μεγάλη εικόνα, όλα τα άλλα είναι πρακτικές λεπτομέρειες, οι οποίες με τον έναν ή τον άλλο τρόπο λύνονται.