MotorBike.gr

Kawasaki Ninja H2 SX Hydrogen: Η επανάσταση του υδρογόνου πλησιάζει – Επίσημη παρουσίαση της πρωτότυπης μοτοσυκλέτας

24/07/2024

Γυρίζει σελίδα η Kawasaki

Το είπε και το έκανε η Kawasaki, παρουσιάζοντας πριν από λίγες μέρες, σε μια ιστορική παγκόσμια πρεμιέρα, την πρώτη μοτοσυκλέτα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που καίει υδρογόνο!

Η ευκαιρία δόθηκε στον ιδιαίτερα σημαντικό (για τους Ιάπωνες) και φημισμένο σε όλο τον κόσμο, αγώνα Αντοχής 8 ωρών της Suzuka για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής.

Εκεί  – μέσα στην πίστα αγώνων – αποφάσισε να επιδείξει η Kawasaki μια ογκώδη και άκομψη ίσως μοτοσυκλέτα, που όμως γράφει ιστορία.

Ακόμα και επίτηδες να έφτιαξαν τόσο χοντροκομμένη την Ninja H2 SX Hydrogen… χαλάλι τους, μιας και το σημαντικό και ελπιδοφόρο εδώ είναι πως γυρίζει σελίδα η μοτοσυκλέτα και μπορεί κάποτε να μιλάμε για τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα σαν τον προπομπό… των πάντων.

Η μοτοσυκλέτα υδρογόνου σχεδιάστηκε, δημιουργήθηκε και εξελίχθηκε από την Kawasaki με βάθος χρόνου τουλάχιστον τριών ετών (και μέσα από μεγάλη τεχνογνωσία στο υδρογόνο, από άλλες εφαρμογές), παρότι η εταιρία ισχυρίζεται ότι η εργασία για την SX Hydrogen ξεκίνησε μόλις τον Μάρτιο του 2023!

Η Kawasaki Ninja H2 SX Hydrogen είναι μια πρωτότυπη μοτοσυκλέτα που κινείται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης (τον υπερτροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα 998 cc, που συναντάμε στο Ninja H2), ο οποίος χρησιμοποιεί σαν καύσιμο υδρογόνο.

Αυτές οι “διαστημικές” (γεμάτες γωνίες, ογκώδεις) “μπαγκαζιέρες” που βλέπετε στην ουρά της μονόσελης Η2, είναι τα ρεζερβουάρ που μεταφέρουν το υδρογόνο, κι αν εξαιρέσουμε την εμφάνιση, σαν λειτουργία σχεδόν καθόλου δεν διαφέρει από έναν συμβατικό κινητήρα, ενώ το σημαντικότερο είναι πως όσον αφορά τις εκπομπές ρύπων, αυτό που μένει στο τέλος, είναι… νερό.

Οι κινητήρες υδρογόνου – τους οποίους εδώ στο Motorbike υποστηρίζουμε ανοικτά και επανειλλημένα – είναι προτιμότεροι από τους ηλεκτροκινητήρες για πολλούς λόγους, εξελίσσονται διαρκώς και θεωρούνται οι κινητήρες του μέλλοντος.

Ως μέρος της πρωτοβουλίας της για ουδέτερο άνθρακα, η Kawasaki Motors διεξάγει επί του παρόντος έρευνα και εξέλιξη με στόχο να υλοποιήσει μια λειτουργική μοτοσυκλέτα υδρογόνου παραγωγής μέχρι τις αρχές της δεκαετίας του 2030!

Η Kawasaki Motors είναι πλήρες μέλος της HySE (Hydrogen Small mobility & Engine technology), μιας ερευνητικής ένωσης που επικεντρώνεται στην τεχνολογία υδρογόνου, που διεξάγει ενεργά έρευνα σε κινητήρες υδρογόνου, συστήματα πλήρωσης υδρογόνου και συστήματα παροχής καυσίμου για την παραγωγή υδρογόνου- μηχανοκίνητα μικρά οχήματα κινητικότητας, συμπεριλαμβανομένων των μοτοσυκλετών.

Η Kawasaki δηλώνει επί του θέματος:

Προκειμένου να ενισχυθεί περαιτέρω η επωνυμία Kawasaki, η Kawasaki Motors θα παρέχει προϊόντα και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πελατών και της κοινωνίας μας, συμπεριλαμβανομένων των προσπαθειών για την επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα, καθώς προκαλούμε τους εαυτούς μας να εξετάσουμε όλες τις δυνατότητες, επιδιώκοντας την ευτυχία και τη χαρά όλων αυτών που η Kawasaki αγγίζει τη ζωή τους”.

Το μόνο που έχουμε να πούμε για την πρωτοβουλία της γιαπωνέζικης εταιρίας είναι μπράβο και πολλά συγχαρητήρια!

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!