Η KTM θα κυκλοφορήσει σύντομα έναν κινητήρα V-2 με 1390 κυβικά
Ένας μεγαλύτερος κινητήρας LC8 της ΚΤΜ θα φιλοξενηθεί αρχικά στη σειρά Super Adventure του αυστριακού κατασκευαστή, με την παρουσίασή του να φημολογείται για την επόμενη ή μεθεπόμενη χρονιά, ενώ διάφορα πρωτότυπα μοντέλα “συλλαμβάνονται” φωτογραφικά κατά τις εκτενείς δοκιμές τους στους δρόμους της Ευρώπης.
Τι θα είναι το KTM 1390 Super Adventure του μέλλοντος; Ένα πανίσχυρο, σκληροπυρηνικό Adventure όπως η ΚΤΜ ξέρει να φτιάχνει, σε «μέγεθος XXL», που θα σταθεί απέναντι στον ανταγωνισμό και κυρίως απέναντι στην αναμενόμενη νέα μεγάλη μπόξερ BMW GS των 1300 κυβικών.
Ένα Super Adventure 1390 θα γίνει η αιχμή του δόρατος της ΚΤΜ και φυσικά ένας τέτοιος – θηριώδης για να μην ξεχνιόμαστε, με κυβισμό 700 περίπου κυβικών το κάθε πιστόνι! – κινητήρας θα χρησιμοποιηθεί και σε άλλα μοντέλα της εταιρίας, όπως για παράδειγμα σε ένα Super Duke.
Από την περασμένη εβδομάδα κυκλοφόρησαν φήμες ότι η KTM ετοιμάζεται να ανεβάσει τον πήχη, ως απάντηση στις πρόσφατες κινήσεις του ανταγωνισμού (η νέα BMW R 1300 GS και η 1250 Pan America), δουλεύοντας πάνω σε έναν νέο κινητήρα V2 1390cc.
Αυτό ήρθε στο φως της δημοσιότητας από την ιστοσελίδα BikeSocial του Ηνωμένου Βασιλείου, μέσα από έγγραφα που ανακαλύφθηκαν, με νέους διακριτούς κωδικούς ανταλλακτικών για τον επερχόμενο κινητήρα 1390cc.
Κι ενώ τα ανταλλακτικά αφορούν τη σειρά Super Duke, ο μεγαλύτερος κινητήρας αναμένεται να φτάσει τελικά και στη σειρά Super Adventure, όπως έχουμε δει να συμβαίνει και στο παρελθόν.
Ο κυβισμός του κινητήρα αναμένεται να είναι μεταξύ 1350cc και 1449cc, ενώ δεν είναι ακόμα σαφές εάν η αύξηση χωρητικότητας έχει έρθει από την αύξηση της διαμέτρου ή της διαδρομής ή ίσως του συνδυασμού των δύο.
Ωστόσο, το BikeSocial έχει ήδη παρουσιάσει κατασκοπευτικές φωτογραφίες της νέας γενιάς SuperDuke, οι οποίες δείχνουν τον κινητήρα να χρησιμοποιεί νέες κάσες καθώς και μια νέα τρόμπα νερού.
Οι λίστες ανταλλακτικών που ήρθαν στη δημοσιότητα αποκάλυψαν επίσης δύο διαφορετικούς αριθμούς ανταλλακτικών, συμπεριλαμβανομένου ενός κινητήρα “1390 Super Duke CN 2024”, ο οποίος θα είναι πιθανότατα πιστό αντίγραφο, κατασκευασμένο στην Κίνα από τον μακρόχρονο συνεργάτη της KTM, την CFMoto.
Γιατί όμως αυξάνονται οι κυβισμοί; Η χωρητικότητα των κινητήρων αυξάνεται καθώς οι κανονισμοί/περιορισμοί εκπομπών ρύπων που θεσπίζονται στην ευρωπαϊκή αγορά οδηγούν σε προσαρμογές των κατασκευαστών παγκοσμίως.
Αυτά τα ολοένα και πιο αυστηρά ευρωπαϊκά πρότυπα εκπομπών θα συνεχίσουν να βλάπτουν τις επιδόσεις των μοτοσυκλετών χρόνο με το χρόνο, “φιμώνοντας” τους κινητήρες, καθώς ο κόσμος οδηγείται προς ένα μέλλον μειωμένων εκπομπών άνθρακα, αναγκάζοντας τους κατασκευαστές να αναβαθμίσουν τους κινητήρες τους και να συμβαδίζει η παραγωγή με την εποχή και τις νομοθεσίες.
Ως εκ τούτου, έχει γίνει διαρκής αγώνας για τους μηχανικούς το να παραμείνουν ένα βήμα μπροστά από αυτούς τους κανονισμούς – χωρίς να χάνονται οι επιδόσεις – κι ένας μεγαλύτερος κινητήρας LC8 θα προσφέρει αυτό το ένα βήμα μπροστά στον τομέα των επιδόσεων.
Για πόσους ίππους μιλάμε για τον νέο κινητήρα; Πιθανά κοντά στους 200 ίππους!
Ένα εντυπωσιακό νούμερο όχι μόνο για Adventure μοτοσυκλέτα.
Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν διαρρεύσει σχετικά με την ελβετική έγκριση του επερχόμενου μεγάλου Adventure R1300GS της BMW, η ιπποδύναμή του θα είναι στους 143,5 ίππους, αφήνοντας τον πόλεμο των επιδόσεων και της ολοένα μεγαλύτερης δύναμης μεταξύ KTM και Ducati.
Σύντομα θα ξέρουμε τι θα συμβεί και πότε θα δούμε να παρουσιάζεται επίσημα ένα KTM Super Adventure με τον νέο, μεγαλύτερο στην ιστορία LC8 κινητήρα, με τις πληροφορίες να μιλούν ότι αυτό μπορεί να συμβεί ακόμα και μέσα στο 2025.