MotorBike.gr

ΥΑΜΑΗΑ XSR700 Xτribute: Τιμή και δόξα στο ΧΤ 500

20/12/2018

Στα χνάρια ενός διαχρονικού design

Θέλοντας να τιμήσει το θρυλικό Yamaha XT 500 της δεκαετίας του ΄70 η γιαπωνέζικη εταιρία παρουσιάζει μια σπέσιαλ μοτοσυκλέτα, την Yamaha XSR700 XΤribute… η οποία βεβαίως ουδεμία σχέση έχει με την 500, εκτός από κάποια κοινά χρώματα.

Yamaha XT 500, η εμβληματική μονοκύλινδρη on-off του ’70, (εδώ στην έκδοση του ’81)

Μια ειδική έκδοση που να αποτίει φόρο τιμής στο εμβληματικό Yamaha ΧΤ500”. Αυτή ήταν η αρχική ιδέα, μέχρι εδώ καλά, έλα όμως που στη γκάμα της Yamaha δεν υπάρχει μοτοσυκλέτα που έστω να μοιάζει με το 500.

Για την ακρίβεια δεν υπάρχει μοτοσυκλέτα με μονοκύλινδρο κινητήρα μεσαίου κυβισμού 500-650cc ούτε στη γκάμα της Yamaha, ούτε στη γκάμα κάποιας άλλης εταιρίας,

Yamaha XSR 750 XTribute του σήμερα, δικύλινδρη και βασικά δρόμου

Πρόκειται για μια κατηγορία που – για λόγους που γνωρίζουν οι κατασκευαστές μοτοσυκλετών και τα τμήματα μάρκετινγκ – έχει εξαφανιστεί απο προσώπου… αγοράς. Άρα ξεχάστε τις οικονομικές μονοκύλινδρες on-off ή δρόμου μεσαίου κυβισμού, υποχρεωτικά θα πρέπει να ανέβετε σε κυβικά και σε κυλίνδρους, άρα…

Ιδού το Yamaha XSR 700, που κατά μία έννοια είναι το πιο κοντινό στο ΧΤ 500; Ας πούμε πως ναι, μιας και είναι ένα μοντέλο το οποίο η Yamaha προωθεί με επιτυχία σαν “βάση για customising”, σαν Sport Heritage με δεκάδες προτάσεις-παραλλαγές να έχουν παρουσιαστεί μέσω του προγράμματος Faster Sons της Yamaha, όσα χρόνια βρίσκεται το ΧSR 700 στην παραγωγή.

Εδώ η Yamaha XSR 750 XTribute φοράει την σπέσιαλ εξάτμιση της Akrapovic

Από την άλλη το Yamaha XT 500, που παρουσιάστηκε το 1976 έχει γράψει τη δική του ιστορία με επιτυχίες όχι μόνο εμπορικές αλλά και αγωνιστικές, αφού είχε νικήσει τον υπερμαραθώνιο ερήμου Paris Dakar. Εντυπωσιακό είναι επίσης ότι παρέμεινε στην αγορά για 13 ολόκληρα χρόνια, σχεδόν αναλλοίωτο.

Προς τιμή του ΧΤ 500 η εταιρία παρουσίασε το Yamaha XSR700 XΤribute (αντί για XΤ Τribute που θα λεγόταν αλλιώς), με το ιδιαίτερο, ψηλά τοποθετημένο ντεπόζιτο στο σωληνωτό πλαίσιο, που είναι βαμμένο ασημένιο- μαύρο με κόκκινο σιρίτι και λευκό λογότυπο.

Οι χρωματικές επιλογές που ακολουθούνται αντιγράφουν το ΧΤ 500 μοντέλο του 1981. Λευκά είναι και τα φτερά μπροστα και πίσω, ενώ οι ζάντες είναι ανοδιωμένες χρυσές. Τα λάστιχα είναι διπλής χρήσης σε μια προσπάθεια να μοιάσει το Yamaha XSR700 Xτribute με scrambler… έτσι όπως το αντιλαμβάνεται η πρόσφατη “μοτο-χιπστεράδικη” γενιά τουλάχιστον.

Η επίπεδη σέλα και τα λαστιχένια προστατευτικά των καλαμιών του πιρουνιού θέλουν θα θυμίσουν λίγο flat track λίγο κατασκευή για χώμα, αλλά δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι οι ζάντες δεν είναι με ακτίνες, αλλά στρητάδικες, χυτές αλουμινένιες.

Μέσα στα εξτρά αξεσουάρ του Yamaha XSR700 XΤribute υπάρχει και μια ενδιαφέρουσας σχεδίασης εξάτμιση “2 σε 1” της Akrapovic που ανασηκώνεται στο τέλος της, θυμίζοντας και αυτή ρετρό κατασκευή για άσφαλτο και χώμα.

Σε αγορές που λάτρεψαν την Yamaha XT 500, όπως η Γερμανία και η Γαλλία για παράδειγμα, η Yamaha XSR700 XΤribute λογικά θα έχει απήχηση, ενώ η διάθεσή της στην αγορά έχει προγραμματιστεί για τον Απρίλιο του 2019.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!