The Greek Best Seller is back!
Έξι χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου Tracer 900, η Yamaha προχωρά σε μια ριζική αναβάθμιση τόσο της βασικής, όσο και της GT έκδοσης, που πλέον θα ονομάζονται Tracer 9 και Tracer 9 GT αντιστοίχως. Με βελτιώσεις παντού και την προσθήκη ενός πλήρους «οπλοστασίου» ηλεκτρονικών, τα Tracer ανανεώνονται σημαντικά και ταράζουν τα νερά της Street Adventure κατηγορίας.
Ο κινητήρας είναι νέος, μια CP3 μονάδα 889 κ.εκ., που πληροί τις Euro 5 προδιαγραφές. Η αύξηση της χωρητικότητας επιτεύχθηκε μεγαλώνοντας κατά 3 χιλιοστά τη διάμετρο των εμβόλων, τα οποία συνεχίζουν φυσικά να συνεργάζονται με έναν crossplane στρόφαλο.
Βασικό χαρακτηριστικό του νέου, μεγαλύτερου κινητήρα είναι η υψηλότερη ροπή των 9,5 kg-m που αποδίδεται στις 7.000 σ.α.λ., δηλαδή 1.500 σ.α.λ. χαμηλότερα από τη ροπή του προηγούμενου μοντέλου, καθώς και η κατά 4 ίππους αυξημένη ισχύς, σε σχέση με τον προηγούμενο κινητήρα, που φθάνει τους 119 ίππους στις 10.000 σ.α.λ.
Ο κινητήρας είναι επίσης κατά 1,7 κιλά ελαφρύτερος, χάρη στην επανασχεδίαση πολλών τμημάτων του, ενώ φέρει βελτιώσεις στην τροφοδοσία, με τα μπεκ του ψεκασμού να τοποθετούνται πλέον πιο κοντά στην πεταλούδα.
Αυτό, σύμφωνα με τη Yamaha, έχει θετικό αντίκτυπο στην διαχείριση του καυσίμου και κατ’ επέκταση στην κατανάλωση, που ανακοινώνεται βελτιωμένη.
Το πλαίσιο είναι επίσης επανασχεδιασμένο, φτιαγμένο από αλουμίνιο, διατηρώντας την Deltabox αρχιτεκτονική του, κερδίζοντας σε ακαμψία και χάνοντας βάρος, ενώ παρόμοιες βελτιώσεις έχουν γίνει και στο αλουμινένιο ψαλίδι, το οποίο είναι κατά 60 χιλιοστά πιο μακρύ, ευνοώντας την σταθερότητα δίχως να επηρεάζεται το μεταξόνιο, που παραμένει στα 1.500 χλστ.
Αυτό έγινε δυνατό εξοικονομώντας χώρο από το πλαίσιο, το οποίο είναι πιο μικρό σε μήκος, χάρη στην τοποθέτηση του κινητήρα σε πιο όρθια θέση, με τους κυλίνδρους του σε γωνία 52,3º, σε σύγκριση με τη γωνία 47,5º του προηγούμενου μοντέλου.
Το Yamaha Tracer 9 είναι επίσης εξοπλισμένo με μια νέα, 3 σε 2 εξάτμιση, με δύο τελικά. Μαζί με τους ανασχεδιασμένους σωλήνες από ανοξείδωτο χάλυβα, η εξάτμιση ζυγίζει συνολικά 1.400 γρ. λιγότερο από εκείνην του προηγούμενου μοντέλου, συμβάλλοντας σημαντικά στη συγκέντρωση των μαζών κοντά στο κέντρο βάρους της μοτοσυκλέτας, για ακόμα καλύτερο κράτημα και μεγαλύτερη ευελιξία.
Η τοποθέτηση μιας αδρανειακής μονάδας μέτρησης (IMU) 6 αξόνων ή οποία αναπτύχθηκε αρχικά για την R1 άνοιξε το δρόμο για την ενσωμάτωση πληθώρας ηλεκτρονικών βοηθημάτων, που περιλαμβάνουν τα εξής:
Σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (TCS / Τraction Control)
Εάν γίνει αντιληπτή οποιαδήποτε εν δυνάμει απώλεια πρόσφυσης του πίσω ελαστικού κατά την επιτάχυνση, η IMU στέλνει δεδομένα στην ECU, ώστε να ενεργοποιήσει το ευαίσθητο στην κλίση TCS και να περιορίσει προσωρινά την ισχύ του κινητήρα, μέχρι να αποκατασταθεί η πρόσφυση του πίσω ελαστικού. Αυτό το έξυπνο σύστημα επεμβαίνει σε τρία στάδια καθώς αυξάνεται η γωνία κλίσης, προσφέροντας μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στον οδηγό του Tracer 9, όταν επιταχύνει σε βρεγμένο ή ολισθηρό οδόστρωμα.
Σύστημα ελέγχου ολίσθησης (SCS / Slide Control)
Εάν τα δεδομένα από την IMU ανιχνεύσουν πλαγιολίσθηση του πίσω ελαστικού, η ECU θα ρυθμίσει ανάλογα τα επίπεδα ισχύος έως ότου διασφαλιστεί η πλήρης ευστάθεια της μοτοσυκλέτας. Το SCS μπορεί να ρυθμιστεί σε τρία επίπεδα παρέμβασης ή και να απενεργοποιηθεί, εάν απαιτείται.
Σύστημα ελέγχου σούζας (LIF / Wheelie Control)
Το σύστημα LIF ελέγχει και προσαρμόζει τον βαθμό ανύψωσης του μπροστινού τροχού μόλις τον ανιχνεύσει η μονάδα IMU. Όπως και το SCS, το σύστημα LIF διαθέτει τρία επιλέξιμα επίπεδα παρέμβασης και μπορεί επίσης να απενεργοποιηθεί από τον οδηγό.
Τρεις ρυθμίσεις λειτουργίας των συστημάτων TCS/SCS/LIF
Για να είναι καλύτερα κατανοητό και ευκολότερο στο χειρισμό για τον οδηγό, το σύστημα ελέγχου του Yamaha Tracer 9 προσφέρει τρεις τρόπους λειτουργίας. Στον τρόπο λειτουργίας 1, τα συστήματα TCS, SCS και LIF ρυθμίζονται από προεπιλογή στο επίπεδο 1, που είναι το χαμηλότερο επίπεδο παρέμβασης και έχει σχεδιαστεί για σπορ και επιθετική οδήγηση. Στον τρόπο λειτουργίας 2, τα συστήματα TCS, SCS και LIF ρυθμίζονται από προεπιλογή στο επίπεδο 2, που αντιστοιχεί σε μέτρια παρέμβαση και ταιριάζει σε πολλές διαφορετικές συνθήκες λειτουργίας.
Τέλος, ο τρόπος λειτουργίας 3 είναι η χειροκίνητη επιλογή που επιτρέπει στον οδηγό να επιλέξει οποιονδήποτε συνδυασμό από τις τρεις ρυθμίσεις του TCS, και τις τρεις ρυθμίσεις ή την απενεργοποίηση του SCS, καθώς και τις τρεις ρυθμίσεις ή την απενεργοποίηση του LIF, προσφέροντας συνολικά 48 διαφορετικούς συνδυασμούς.
Σύστημα ελέγχου πέδησης (BC/Cornering ABS)
Το Tracer 9 είναι επίσης εφοδιασμένο με σύστημα ελέγχου πέδησης (BC) με δύο τρόπους λειτουργίας, που παρέχει αυξημένη ευστάθεια σε περιπτώσεις φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης. Τα δεδομένα από την IMU αναλύονται διαρκώς. Όταν ασκηθεί υπερβολική πίεση στο εμπρός ή το πίσω φρένο από τον οδηγό, η πίεση διαμορφώνεται αυτόματα από το σύστημα BC στο κύκλωμα πέδησης, αποτρέποντας τα μπλοκαρίσματα των τροχών.
Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει έναν από δύο τρόπους λειτουργίας: BC1 είναι ο στάνταρ τρόπος λειτουργίας με ενεργό ABS, που αποτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών στη διάρκεια φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης σε ευθεία. Στη ρύθμιση BC2, το σύστημα παρέχει υψηλότερο βαθμό παρέμβασης ελέγχοντας την πίεση των φρένων όταν η IMU ανιχνεύει επικείμενη αστάθεια, σε περιπτώσεις όπως απότομο φρενάρισμα σε στροφή.
Yamaha D-Mode (Riding Modes)
Το σύστημα D-Mode της Yamaha προσφέρει στον αναβάτη του Tracer 9 συνολικά τέσσερις τρόπους απόδοσης του κινητήρα, δηλαδή έναν παραπάνω από το προηγούμενο μοντέλο. Αυτές οι λειτουργίες αντιστοιχούν στις πολλές διαφορετικές συνθήκες οδήγησης που καλείται να αντιμετωπίσει μια Sport Touring μοτοσυκλέτα. Ο τρόπος λειτουργίας 1 είναι ιδανικός για άμεση και πιο επιθετική απόκριση του κινητήρα.
Ο τρόπος λειτουργίας 2 είναι μια γενική ρύθμιση με δυναμικά χαρακτηριστικά. Ο τρόπος λειτουργίας 3 παρέχει ομαλότερα χαρακτηριστικά για πιο χαλαρή οδήγηση, ενώ ο νέος τρόπος λειτουργίας 4 είναι ιδανικός για οδήγηση σε συνθήκες βροχής.
Cruise Control
Το Yamaha Tracer 9 είναι πλέον εξοπλισμένο με σύστημα Cruise Control, παρόμοιο με αυτό που διέθετε το προηγούμενο μοντέλο GT, το οποίο κάνει τις μεγαλύτερες διαδρομές ακόμα πιο χαλαρωτικές και απολαυστικές. Το Cruise Control μπορεί να ενεργοποιηθεί κατά την οδήγηση με ταχύτητα 50 km/h όταν είναι επιλεγμένη στο κιβώτιο η 4η σχέση ή υψηλότερη.
Μόλις επιλεγεί η επιθυμητή ταχύτητα πορείας, μπορεί να αυξηθεί ή να μειωθεί σε στάδια των 2 χλμ./ώρα με ένα απλό πάτημα του διακόπτη ή με παρατεταμένο πάτημά του. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί αμέσως με χρήση των φρένων ή του συμπλέκτη ή με το κλείσιμο του γκαζιού.
Αλλαγές και βελτιώσεις έχουμε επίσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων, με αναβαθμισμένο συμπλέκτη A&S. Η υψηλότερη σχέση μετάδοσης στην 1η και 2η ταχύτητα, ταιριάζει με την υψηλότερη ροπή εξόδου στις χαμηλότερες σ.α.λ. του νέου κινητήρα, ενώ η φουρκέτα αλλαγής ταχυτήτων έχει ανασχεδιαστεί για ομαλότερες αλλαγές. Πραγματοποιήθηκαν επίσης τροποποιήσεις στο συμπλέκτη A&S, όπως η χρήση νέου υλικού στους δίσκους και η επανασχεδίαση στη γωνία έκκεντρου, για ελαφρύτερο τράβηγμα στη μανέτα.
Με εξ ολοκλήρου νέα εξωτερική σχεδίαση, το καινούργιο Tracer 9 εκφράζει άμεσα τον ανανεωμένο χαρακτήρα του. Ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στη διάταξη και το σχήμα του συστήματος τριών βαλιτσών, ενώ η συνολική εμφάνιση των δύο πλαϊνών και της κεντρικής βαλίτσας συμπληρώνει τον sport, δυναμικό χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας.
Οι νέοι διπλοί “κρυφοί” προβολείς LED μονής εστίασης φιλοξενούνται στην εσοχή του αεροδυναμικού φέρινγκ και σχεδιάστηκαν για να προσφέρουν εξαιρετικό φωτισμό με ομοιόμορφη εξάπλωση και ελαφρύ “σβήσιμο” στις άκρες, ώστε να μην κουράζονται τα μάτια του αναβάτη. Στο δυναμικό φέρινγκ περιλαμβάνονται και διπλά φώτα θέσης LED που ενισχύουν την επιβλητική παρουσία του Tracer 9.
Νέα είναι και η διπλή οθόνη TFT πολλαπλών λειτουργιών, μεγέθους 3,5 ιντσών. Οι βασικές πληροφορίες λειτουργίας εμφανίζονται στην αριστερή οθόνη και περιλαμβάνουν έγχρωμο στροφόμετρο τύπου μπάρας, το χρώμα του οποίου αλλάζει ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, καθώς και ψηφιακό κοντέρ, δείκτη στάθμης καυσίμου, επιλεγμένη σχέση στο κιβώτιο και ενδεικτική λυχνία λειτουργίας του TCS.
Η αριστερή οθόνη μπορεί να λειτουργήσει ως οθόνη ενδείξεων και ρύθμισης του συστήματος TCS, όπου ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει το επιθυμητό επίπεδο παρέμβασης για τα ηλεκτρονικά βοηθήματα που έχει στη διάθεσή του. Η δεξιά οθόνη χωρίζεται σε τέσσερα τμήματα, με κάθε ένα από αυτά να εμφανίζει μια σειρά πληροφοριών όπως συνολικό χιλιομετρητή, μετρητές ταξιδιού 1 και 2, θερμοκρασία περιβάλλοντος και πολλά άλλα.
Αυξημένη ευελιξία και ελαφρύτερη αίσθηση στον χειρισμό της μοτοσυκλέτας, προσφέρουν οι νέοι τροχοί 10 ακτίνων SpinForged και οι μεγαλύτερης διαμέτρου άξονες που έχουν τοποθετηθεί στη νέα TRACER 9 με όφελος στο βάρος (-700 γραμμάρια) και στη στιβαρότητα.
Σε ό,τι αφορά στις αναρτήσεις, αυτές φέρουν νέες εργοστασιακές ρυθμίσεις, με το νέο πιρούνι 41 χλστ. ναι είναι κοντύτερο από του προηγούμενου μοντέλου κατά 30 χλστ., ώστε να ταιριάζει με την επίσης νέα γεωμετρία του πλαισίου. Το ρυθμιζόμενο πίσω αμορτισέρ, διαθέτει νέο μοχλικό που έχει ανασχεδιαστεί για μεγαλύτερη εξοικονόμηση χώρου και για να ταιριάξει με την αναθεωρημένη σχεδίαση του πλαισίου και του ψαλιδιού.
Αναβάθμιση και για τα φρένα, με την τρόμπα μπροστά να αποκτά ακτινικής έδρασης έμβολο, χαρίζοντας μια πιο γραμμική αίσθηση στο φρενάρισμα και καλύτερο έλεγχο.
Η νέα σέλα του οδηγού βρίσκεται 15 χιλ. χαμηλότερα από το προηγούμενο μοντέλο και ρυθμίζεται σε δύο θέσεις ως προς το ύψος, χωρίς τη χρήση εργαλείων. Περαιτέρω αλλαγές στα εργονομικά χαρακτηριστικά μπορούν να γίνουν με ρύθμιση των μαρσπιέ κατά 15 χιλ. επάνω ή κάτω, ενώ το τιμόνι μπορεί επίσης να μετακινηθεί προς τα εμπρός κατά 9 χιλ. και προς τα επάνω κατά 4 χιλ. με αναστροφή των καβαλέτων, προσφέροντας συνολικά 8 διαφορετικές θέσεις οδήγησης.
Το Yamaha Tracer 9 του 2021 είναι επίσης εξοπλισμένο με μεγάλη ζελατίνα που μπορεί να ρυθμιστεί κατά 50 χιλ. ως προς το ύψος, σε συνολικά 10 θέσεις με βήματα των 5 χιλιοστών.
Τέλος, τα ελαστικά πρώτης τοποθέτησης Battlax T32, αναπτύχθηκαν από τη Yamaha σε συνεργασία με την Bridgestone, ειδικά για το Tracer 9. Στόχος του σχεδιασμού ήταν η δημιουργία ενός νέου ελαστικού που θα μπορεί να προσφέρει άριστη πρόσφυση σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα. Oι διαστάσεις των ελαστικών είναι 120/70ZR17 εμπρός και 180/55ZR17 πίσω.
Το νέο Yamaha Tracer 9 θα είναι διαθέσιμο σε δύο νέα χρώματα, “Redline” (κόκκινο) και “Tech Kamo” (γκριζοπράσινο), με τις παραδόσεις στους Επίσημους Συνεργάτες της Yamaha στην Ευρώπη να ξεκινούν τον Μάρτιο του 2021.
Προχωρώντας στο Tracer 9 GT, αυτό φέρει όλες τις αλλαγές της απλής έκδοσης, προσφέροντας επίσης τα εξής:
- Σκληρές πλαϊνές βαλίτσες
- Ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση KYB.
- Η Yamaha και η KYB ανέπτυξαν από κοινού το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο, ημι-ενεργό σύστημα ανάρτησης του Tracer 9 GT, το οποίο μπορεί να ανταποκριθεί άμεσα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες οδήγησης. Η χρήση αυτού του ημι-ενεργού συστήματος ανάρτησης έγινε δυνατό χάρη στη νέα μονάδα IMU της μοτοσυκλέτας, που συνεργάζεται τόσο με την ECU, όσο και με την υδραυλική μονάδα (HU) και τη μονάδα ελέγχου ανάρτησης (SCU), υπολογίζοντας τις βέλτιστες ρυθμίσεις της ανάρτησης, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.
- Διαθέσιμες είναι δύο λειτουργίες: Η sport λειτουργία A-1 που προσφέρει πιο σκληρή και άμεση ρύθμιση της ανάρτησης, για γρήγορη οδήγηση σε στεγνούς δρόμους και η λειτουργία Α-2 που έχει σχεδιαστεί για καλύτερη προσαρμοστικότητα και άνεση όταν η μοτοσυκλέτα κινείται σε σκληρά και ανομοιόμορφα εδάφη.
- Quick Shift (QSS / Quickshifter)
Λειτουργεί τόσο στα ανεβάσματα όσο και στα κατεβάσματα σχέσεων - LED Cornering Lights
- Το Tracer 9 GT είναι εξοπλισμένο με ένα “smart”σύστημα φώτων στροφής, που είναι προγραμματισμένο για να φωτίζει μπροστά στο δρόμο όταν η μονάδα IMU ανιχνεύσει κλίση της μοτοσυκλέτας άνω του 7º, με την ταχύτητα να είναι τουλάχιστον 5 χλμ./ώρα.
- Ένα βασικό χαρακτηριστικό αυτής της σχεδίασης φώτων στροφής LED είναι ότι η υψηλή υπολογιστική ταχύτητα και επεξεργαστική ισχύς της IMU επιτρέπουν στο σύστημα να αυξάνει τη φωτεινότητα των φώτων στροφής όσο αυξάνεται η γωνία κλίσης, προσφέροντας στον αναβάτη ένα ευκρινές οπτικό πεδίο όταν οδηγεί τη νύχτα. Το Tracer 9 GT είναι μόλις η δεύτερη μοτοσυκλέτα της Yamaha με φώτα στροφής μετά την FJR1300AE, αλλά, σε αντίθεση με το σύστημα της FJR που περιλάμβανε τρία φώτα LED σε κάθε πλευρά του φέρινγκ, ο σχεδιασμός του Tracer 9 GT περιλαμβάνει μόνο ένα λαμπτήρα LED που έχει τοποθετηθεί πάνω από κάθε φως θέσης.
- Θερμαινόμενα γκριπ
Το Tracer 9 GT προσφέρεται στα χρώματα του βασικού μοντέλου, αλλά και στο αποκλειστικό χρώμα Icon Performance της Yamaha που είναι εμπνευσμένο από την R1M.
Οι παραδόσεις στους Επίσημους Συνεργάτες της Yamaha στην Ευρώπη θα ξεκινήσουν επίσης, τον Μάρτιο του 2021.