MotorBike.gr

COLOVE 800 ADV: Με κινητήρα ΚΤΜ κινεζικής κατασκευής;

20/04/2021

Ασιατικά μαγειρέματα στο μεγάλο χορό των Adventure!

H Colove, μια νέα κινεζική εταιρία, παρουσίασε πρόσφατα σχέδια που απεικονίζουν τρεις εκδόσεις ενός Adventure μοντέλου στα 800 cc, το οποίο χρησιμοποιεί έναν γνώριμο δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα, που αποτελεί έκπληξη, αφού είναι πιθανότατα του ΚΤΜ 790, ο οποίος κατασκευάζεται στην Κίνα!

Η Colove ανήκει στον όμιλο Τibet New Everest Industrial Group. Πρόκειται για νεοσύστατη εταιρία, συγκριτικά με άλλες κινέζικες αντίστοιχες που μετρούν δεκαετίες, αλλά διευθύνεται από τον ενθουσιώδη Ζhang Xue, ο οποίος δηλώνει ότι έχει διατελέσει μηχανικός, οδηγός αγώνων αλλά και διοικητικό στέλεχος στη μοτοβιομηχανία.

Αρχικά η Colove σχεδίαζε να χρησιμοποιήσει έναν V-2 κινητήρα όπως στο σκίτσο του Oberdan Bezzi. Μετά βρήκε την CFMoto-KTM κι άλλαξε σχέδια

Η Colove διαθέτει στη γκάμα της προς το παρόν τρία μοντέλα, τα Adventure 500X και 400Χ, με δικύλινδρους σε σειρά κινητήρες και το Neo Scrambler, με τον κινητήρα του 500X, που προφανώς ανήκει στην Scrambler κατηγορία και διατίθεται σε τρεις εκδόσεις.

Στην ιστοσελίδα της εταιρίας εμφανίζονται ως… “προσεχώς” η Naked 320R, ένα streetfighter γυμνό μοντέλο, με δικύλινδρο σε σειρά κινητήρα στα 320 cc, αλλά και το Rally 450, που είναι αυτό που καταλαβαίνετε όλοι, ένα μονοκύλινδρο μοντέλο 130 κιλών, με ρεζερβουάρ 30 λίτρων και διαδρομές αναρτήσεων στα 300 mm, προορισμένο για “μαραθώνιους” εκτός δρόμου αγώνες (σε συνεργασία με την CFMoto-KTM κι αυτό άραγε;).

Colove Neo Scrambler 500. Ένα από τα ήδη υπάρχοντα μοντέλα της εταιρίας

Μάλιστα η Colove αναφέρει, με όχι και τόσο καλά αγγλικά είναι η αλήθεια, ότι υπάρχουν “international options” για τη μοτοσυκλέτα, δηλαδή προοπτικές για “διεθνή καριέρα”, και μιας και πρόκειται για καθαρόαιμη κατά πως φαίνεται κατασκευή, καταλαβαίνετε ότι το Dakar και άλλοι διάσημοι Rally αγώνες είναι ο στόχος.

Μεγάλες προσδοκίες; Θα δείξει.

Ας επικεντρωθούμε όμως τώρα στην πιο πρόσφατη διαδικτυακή παρουσίαση που έκανε ο Zhang Xue, η οποία και αφορούσε  ένα πολιτικό, αλλά μεγάλου κυβισμού Αdvneture μοντέλο.

Για να είμαστε ακριβείς και σε αυτή την περίπτωση έχουμε να κάνουμε με μια πρόθεση και όχι με κάτι χειροπιαστό, αφού αυτό που παρουσιάστηκε ήταν κάποια σχέδια κι ένας νέος κινητήρας – όμως,  όλο το θέμα είναι ακριβώς ο κινητήρας αυτός!

Εμφανισιακά, μοιάζει πάρα πολύ με τον LC8, που κινούσε τα KTM 790 Adventure και 790 Duke, κι έτσι άρχισαν να δημιουργούνται σενάρια. H διάμετρος επί διαδρομή είναι ακριβώς η ίδια στα δύο μοτέρ (88x65,7 mm), ενώ τόσο τα πιστόνια όσο και ο στρόφαλος με τα κατά 75 μοίρες διαφοράς τοποθετημένα κομβία, μοιάζουν εκπληκτικά. Σαν πολλές δεν έγιναν οι συμπτώσεις;

Συνεργασία KTMColove δεν υφίσταται επίσημα, αυτό που είναι γνωστό όμως είναι ότι οι Αυστριακοί έχουν συμφωνήσει με την CFMoto για την παραχώρηση των σχεδίων του LC8 μοτέρ των 799 cc, το οποίο αποτελεί την κινητήρια μονάδα της Αdventure μοτοσυκλέτας που παρουσίασε πριν από λίγες μέρες η CFMoto.

Ο κινητήρας αυτός κατασκευάζεται στην Κίνα και αν ισχύσει η συνεργασία με την Colove – παρέχοντάς της κινητήρες – υπάρχει περίπτωση να αρχίσει να μοιράζεται και σε άλλες τοπικές εταιρίες.

Κάπως έτσι έγινε λοιπόν και άλλη μια κινεζική εταιρία έχει στη διάθεσή της έναν κινητήρα, που μπορεί άνετα να τοποθετηθεί σε μια ολόκληρη νέα γκάμα μοντέλων, ιδιαίτερα ανταγωνιστικών στις δυτικές αγορές. Στην προκειμένη περίπτωση, οι αρχικές βλέψεις της Colove αφορούν ένα Advneture μοντέλο το οποίο και παρουσιάστηκε ως σχέδιο σε τρεις εκδόσεις.

Μια βασική, μια πιο καλώς εξοπλισμένη και μια με έναν έκδηλο offroad προσανατολισμό, όπως μαρτυρούν τα τρακτερωτά ελαστικά της αλλά και η Rally σχεδίασή της. Δεν είναι πάντως σίγουρο ότι θα παραχθούν και οι τρεις εκδόσεις και ίσως αυτό που βλέπουμε απλά να είναι οι πιθανές παραλλαγές μεταξύ των οποίων και θα επιλεγεί μια, για το μοντέλο παραγωγής.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, ο εξοπλισμός αποκαλύφθηκε ότι θα είναι πλούσιος και θα περιλαμβάνει Riding Modes, Cornering ABS, Traction Control και έγχρωμη TFT οθόνη με δυνατότητα προβολής δεδομένων πλοήγησης. Στα στοιχεία που παρουσιάστηκαν επίσης, γίνεται λόγος για βάρος 180 κιλών και ρεζερβουάρ 23 λίτρων.

Η Colove, αναμένεται να παρουσιάσει επισήμως τη μοτοσυκλέτα (ή τις μοτοσυκλέτες), μέχρι το τέλος της χρονιάς.

Τα σκίτσα CGD είναι του γνωστού και πάντα εμπνευσμένου βιομηχανικού σχεδιαστή Oberdan Bezzi.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!