Πιο κλασικό, με ακτίνες στους τροχούς
Το Daytona by Zontes G155 ήταν μια από τις ευχάριστες εκπλήξεις της περσινής χρονιάς φέρνοντας στους μικρούς κυβισμούς ένα πρωτόγνωρο, “προχωρημένο” design.“Ρετρο-μοντέρνο scrambler με πινελιές cafe racer” έλεγε η συνταγή, και αυτοί που αρέσκονται σε τέτοιες μοτοσυκλέτες τίμησαν το μοντέλο δεόντως.
Όση επιτυχία και να έχουν οι κατηγορίες των ρετρό, κλασικών γυμνών, cafe racer και scrambler στις ευρωπαϊκές αγορές, είναι σαφές ότι οι Έλληνες μοτοσυκλετιστές τραβούν άλλο δρόμο και τις αντιμετωπίζουν με διαφορετικό τρόπο, αφού παρατηρείται το εξής φαινόμενο: μπορεί οι παραπάνω μοτοσυκλέτες να αρέσουν στους περισσότερους, αλλά είναι λίγοι τελικά εκείνοι που θα πάρουν την απόφαση και θα τις προτιμήσουν.
Από την άλλη, η κατηγορία των ρετρό-μοντέρνων μοτοσυκλετών μικρού κυβισμού δείχνει να έχει και τη μεγαλύτερη προοπτική όλων των υπολοίπων, γιατί πέρα από την εμφάνιση αυτές διαθέτουν και το αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα της προσιτής τιμής.
Αυτό ισχύει και στην περίπτωση του Daytona by Zontes G155 – του πρώτου μοντέλου που παρουσιάστηκε πέρσι στην αγορά – και του G155 SR που έρχεται τώρα, αφού αμφότερα έχουν τιμή που δεν ξεπερνάει τις 3.000 ευρώ, βρίσκονται δηλαδή κοντά στα επίπεδα των παπιών.
“Αντί για παπί μπορείς να αποκτήσεις ‘μοτοσυκλετάρα’” είναι σαν να ψιθυρίζει στο αυτί του μελλοντικού αγοραστή το Daytona by Zontes G155 SR, το οποίο του κλείνει με τρόπο το μάτι, αφού μοιάζει με μεγαλύτερου κυβισμού μοτοσυκλέτα.
Το G155 SR είναι η δεύτερη έκδοση του μοντέλου, με τη διαφορά του από το απλό G155 (που φοράει χυτές ζάντες) να περιορίζεται στους τροχούς οι οποίοι τώρα φορούν ακτίνες. Οι οποίες είναι πιο όμορφες και πιο ταιριαστές για μια τέτοιου είδους μοτοσυκλέτα.
Ο κινητήρας του Daytona by Zontes G155 SR είναι 155 cc, μονοκύλινδρος, υγρόψυκτος, 4βάλβιδος με ιπποδύναμη 18 ίππων στις 9.250 rpm και μέγιστη ροπή 16 Nm στις 7.000 rpm.
Διαθέτει διπλή χαρτογράφηση Eco/Sport, 6τάχυτο κιβώτιο, συμπλέκτη μερικής ολίσθησης και ψεκασμό της Bosch.
Πληροί τις προδιαγραφές Euro 5 και η ανακοινώσιμη κατανάλωση φτάνει μόλις στα 2,3l/100km, η οποία αν συνδυαστεί με το μεγάλο ρεζερβουάρ των 20 λίτρων δίνει μια θεωρητική αυτονομία 850km.
Παρά τον όγκο τον οποίο διαθέτει το Daytona G155 SR, το μεταξόνιό του είναι περιορισμένο στα 1.373 mm, προσφέροντας έτσι καλή ευελιξία ειδικά μέσα στην πόλη. Το βάρος φτάνει τα 160 κιλά και οι τροχοί είναι 17 ιντσών
Το G155 SR με τους τροχούς με ακτίνες όχι μόνο προτείνεται σαν πιο κλασικό, αλλά έχει και μικρότερο βάρος σε σχέση με το “απλό” G155. Τα διπλής χρήσης ελαστικά του – παρά τις ακτίνες – είναι Tubeless.
Ένα μεγάλης διαμέτρου δισκόφρενο 300mm υπάρχει στον μπροστινό τροχό, με διπίστονη δαγκάνα, ενώ πίσω συναντάμε ένα δισκόφρενο 230mm. Και τα δυο φρένα ελέγχονται από το δικάναλο σύστημα ABS της Bosch.
Oι αναρτήσεις αποτελούνται από ανεστραμμένο πιρούνι διαδρομής 136mm ( με καλάμια διαμέτρου 37mm) μπροστά και από ένα αμορτισέρ διαδρομής 30mm πίσω. Το αμορτισέρ είναι λαδιού-αερίου και διαθέτει προφόρτιση ελατηρίου.
Το ψαλίδι είναι δύο μπράτσων, ασύμμετρο, κατασκευασμένο από χυτό αλουμίνιο, υιοθετώντας ένα σχήμα “τόξου” στη δεξιά πλευρά προσφέροντας χώρο στο κοντό τελικό της εξάτμισης.
Λόγω του ειδικού κράματος αλουμινίου και της σχεδίασης/κατασκευής του επιτυγχάνεται μείωση του βάρους, όπως και υψηλότερη στρεπτική ακαμψία.
Η κομψής σχεδίασης εξάτμιση με διακριτική κοντή απόληξη προσδίδει ιδιαίτερο χαρακτήρα στο G155, κρατώντας παράλληλα χαμηλά το κέντρο βάρους και επιτυγχάνοντας καλύτερη κατανομή μάζας.
Είναι κατασκευασμένη από ανοξείδωτο ατσάλι, εξασφαλίζοντας έτσι μεγάλη διάρκεια ζωής.
Δεξιά και αριστερά της μοτοσυκλέτας υπάρχουν πλαϊνές προστατευτικές μπάρες, καθώς και προστατευτικά μανετών (φρένου και συμπλέκτη) στα άκρα του τιμονιού, κατασκευασμένα από κράμα αλουμινίου με ενσωματωμένους καθρέπτες τύπου “café racer”.
Η ρετρό σχεδίαση του G155 επιβάλλει τη χρήση κλασικού κλειδιού, με τον κεντρικό διακόπτη να διαθέτει μαγνητικό πορτάκι για μεγαλύτερη ασφάλεια από κλοπή.
Τα φωτιστικά σώματα τύπου LED, αποτελούνται από έναν εντυπωσιακό στρογγυλό προβολέα μπροστά, με DRL φώτα ημέρας σε σχήμα δακτυλίδι και ένα φανάρι πίσω, που ολοκληρώνει με τον καλύτερο τρόπο την ουρά της μοτοσυκλέτας.
Οι απαραίτητες πληροφορίες παρέχονται στον αναβάτη από ψηφιακή οθόνη υγρών κρυστάλλων, ενώ η διπλή θύρα USB με έξοδο 2.1Α, επιτρέπει τη γρήγορη φόρτιση δύο συσκευών ταυτόχρονα.
Παράλληλα έχει δοθεί μεγάλη προσοχή στους διακόπτες που έχουν διακριτικό κρυφό φωτισμό κατά τη διάρκεια της νύχτας.
Τα χρώματα που κυκλοφορεί το Daytona by Zontes G155 SR είναι τα Black (Μαύρο) και Black – Gold (Μαύρο-Χρυσό).
Η τιμή του είναι 2.945€ και είναι διαθέσιμο μέσα από το Δίκτυο των Επισήμων Συνεργατών της εταιρείας Γκοργκόλης Α.Ε.
Περισσότερες πληροφορίες: Γκοργκόλης, Θησέως 309, Αθήνα, τηλ: 210 9403880, www.sym.gr