Άλλαξε τα φώτα του το νέο 650…
Τι είδους “φρούτο” είναι τούτο εδώ το πράσινο και έντονα διακοσμημένο σπορτίβικο 650άρι, που μας έρχεται το 2020; Eίναι το νέο Kawasaki Ninja 650, το οποίο αλλάζει φέρινγκ μαζί με κάμποσες λεπτομέρειες και επανέρχεται στον κόσμο των φιλικών μοτοσυκλετών… με αγριεμένη εμφάνιση.
Εμάς εδώ στο Motorbike μας αρέσουν και οι χρήσιμες μοτοσυκλέτες, πέρα από τις απόλυτα εστιασμένες σε έναν σκοπό, “καθαρόαιμες” κατασκευές, κι ας υποκλινόμαστε στην τεχνολογική υπεροχή και αποτελεσματικότητα των δεύτερων.
Οι “καθημερινές” μοτοσυκλέτες μας αρέσουν γιατί απευθύνονται σε περισσότερο κόσμο και είναι πιο προσιτές στην απόκτησή τους, αλλά κι επειδή προτείνουν έναν χαρακτήρα που δεν διστάζει να κάνει “κι ετούτο-και τ’ άλλο” χωρίς δισταγμό.
Προς αυτή την κατεύθυνση προσανατολίζεται και το νέο Kawasaki Ninja 650 του 2020, όπως έκανε ο προκάτοχός του, πάνω στον οποίο έχει βασιστεί σε πολύ μεγάλο βαθμό.
Για ένα οικονομικό all-rounder πρόκειται, με έμφαση στη σπορ εμφάνιση, ένα, στρητάδικου τύπου, πολυεργαλείο που θα κινείται καθημερινά μέσα στην πόλη από τον γνωστό εύχρηστο και ροπάτο δικύλινδρο 650άρη κινητήρα της Kawasaki.
Παράλληλα, το Kawasaki Ninja 650 θα μπορεί να ταξιδεύει – με κάποιες υποχωρήσεις αεροδυναμικής φύσης – και να κινείται με ευκολία σε σπορ διαδρομές. Χωρίς τις ικανότητες ενός supersport βεβαίως, αλλά με την ευκολία μιας πολυτάλαντης μοτοσυκλέτας που είναι πρόθυμη να βοηθήσει τον αναβάτη της σε κάθε του βήμα… και κάθε στροφή.
Παλιά, στα μέσα της δεκαετίας του 2000, η αντίστοιχη μοτοσυκλέτα της Kawasaki λεγόταν ER-6f και πρότεινε την ιδιόμορφη αισθητική του, ενώ από το 2017 πήρε τον τιμητικό τίτλο Ninja, παρόλο που ήταν μάλλον υπερβολή, αφού κάτω από τα πλαστικά του κρυβόταν (και κρύβεται) μια απλή, οικονομική μοτοσυκλέτα 650 κυβικών και όχι ένα supersport υπερόπλο.
Με την ευκαιρία των προδιαγραφών Euro5 η ανανέωση αποφασίστηκε να είναι και αισθητική για το Kawasaki Ninja 650, το οποίο διαφοροποιείται από το προηγούμενο σε αυτό τον τομέα και κυρίως στην περιοχή του μπροστινού τμήματος του φέρινγκ, του ρύγχους.
Η γραμμή που ακολουθήθηκε είναι “οικογενειακής ταυτότητας” έτσι ώστε να μοιάζει με τα υπόλοιπα Ninja της εταιρίας, αλλά και το πρόσφατο τετρακύλινδρο Kawasaki ΖΧ-6R.
Σήμα κατατεθέν της γιαπωνέζικης φαμίλιας των πολεμιστών Ninja πάνε να γίνουν αυτοί οι ιδιαίτερου “τετραγωνισμένου” σχήματος προβολείς που βλέπουμε στα πρόσφατα μοντέλα της Kawasaki και το “χείλι” κάτω από αυτούς. Είναι ένα τολμηρό design που έχει προκαλέσει συμπάθειες, αλλά και ενστάσεις συνάμα, οι οποίες έρχονται από αυτούς που προτιμούν την παλαιότερη σχεδίαση των Ninja, την αιχμηρή, σαν αυτή των ΖΧ-10R.
Επίσης, σύμφωνα με το δελτίο τύπου της εταιρίας, οι διαστάσεις της ζελατίνας αυξήθηκαν και έγινε πιο αποτελεσματική όσον αφορά την προστασία του αναβάτη, παρότι εμείς τη βλέπουμε και πάλι μικρή και χαμηλή.
Ξανασχεδιασμένα και κομψά είναι και τα πλάγια τμήματα του ολόσωμου φέρινγκ και νέοι είναι οι αεραγωγοί και τα κοψίματά τους. Η σέλα είναι νέα και για την περιοχή του συνεπιβάτη έχει γίνει κατά τι πιο άνετη.
Η μεγάλη αλλαγή – μετά τους προβολείς – έρχεται στην περιοχή των οργάνων, όπου μια έγχρωμη οθόνη TFT 4,3 ιντσών αντικαθιστά τον προηγούμενο συνδυασμό – που διέθετε κι ένα αναλογικό στροφόμετρο.
Το νέο όργανο έχει τη δυνατότητα σύνδεσης με smartphone, αλλά και την χρήσιμη εφαρμογή Kawasaki Rideology, με τον αναβάτη να απολαμβάνει διάφορες λειτουργίες και πληροφορίες.
Όλα τα υπόλοιπα μένουν ως είχαν. Από το πλαίσιο, το ψαλίδι, τις αναρτήσεις (δυστυχώς παρέμεινε το συμβατικό πιρούνι), τους τροχούς και τα φρένα, μέχρι τον δικύλινδρο σε σειρά, 8βάλβιδο κινητήρα ιπποδύναμης 68 ίππων.
Τρία θα είναι τα χρώματα του Kawasaki Ninja 650: ένα λευκό, ένα μαύρο και το γνωστό πλέον “πολεμικό”, αγωνιστικό, KRT WorldSBK πράσινο.
Τα καλά νέα είναι επίσης ότι η τιμή του νέου 650 θα κυμαίνεται στα επίπεδα του υπάρχοντος Ninja 650 που θα αντικαταστήσει, δηλαδή κοντά στις 8.000 ευρώ.