MotorBike.gr

Kawasaki Ninja ZX-4R: Ένα διαμάντι από το Akashi!

03/02/2023

Η Kawasaki ξαναγράφει την ιστορία της κατηγορίας μεσαίου κυβισμού και των Supersport

Με μια αιφνιδιαστική κίνηση που ξάφνιασε ευχάριστα τον κόσμο της μοτοσυκλέτας η Kawasaki παρουσίασε ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο που γράφει ή ξαναγράφει αν θέλετε, ιστορία. Το Kawasaki Ninja ZX-4R έχει πολλαπλή αξία για την εποχή που διανύουμε, ενώ είναι η ισχυρότερη 400 παραγωγής που έχει κατασκευαστεί ποτέ, με σχεδόν 80 ίππους στο οπλοστάσιό της.

Το ότι η κίνηση της Kawasaki έχει πολλαπλή αξία μεταφράζεται στο ότι πρώτο και σημαντικότερο η γιαπωνέζικη παρουσιάζει επιτέλους νέο μοντέλο! Η αδράνεια του οίκου του Akashi έγινε εμφανής τον τελευταίο καιρό και σχολιάστηκε, ιδιαίτερα από τη στιγμή που αυτονομήθηκε το κομμάτι της μοτοσυκλέτας από τoν όμιλο εταιριών Kawasaki Heavy Industries, αλλά και για την πρόσφατη έκθεση του Μιλάνου, που η παρουσία της ή καλύτερα την απουσία της από πλευράς νέων μοντέλων.

Δεύτερον η Kawasaki κάνει μια δεύτερη, τολμηρή κίνηση στα μικρο-μεσαία κυβικά, αφού μετά το εντυπωσιακό τετρακύλινδρο ZX-25R, παρουσιάζει κι ένα τετρακύλινδρο, το οποίο και αυτό είναι το μοναδικό τέτοιας διάταξης στην κατηγορία κυβισμού του!

Επίσης η Kawasaki δηλώνει ξανά το δικό της σπορτίβικο δρόμο, στον τρόπο που αντιμετωπίζει γενικότερα τη μοτοσυκλέτα.

Παράλληλα επανεφέρει στο προσκήνιο τον πάλαι ποτέ αγαπημένο (UJM) των Ιαπώνων τετρακύλινδρο σε σειρά, ο οποίος έχει παραμεριστεί για χάρη των δικύλινδρων, τρικύλινδρων σε σειρά και σίγουρα έχει πολλά να “πεί” και πολύ κόσμο να χαροποιήσει με τα μοναδικά του χαρακτηριστικά απόδοσης.

Αρχές Φεβρουαρίου του 2023 λοιπόν και η Kawasaki πετάει τη βόμβα, χωρίς καμιά προειδοποίηση και βγάζει στη φόρα τις πρώτες φωτογραφίες και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ολοκαίνουργιου ZX-4R, που μας υπενθυμίζουν με τον καλύτερο τρόπο στα επίσης τετρακύλινδρα σε σειρά σπορ 400άρια των δεκαετιών 1980-1990.

Υπόψη ότι στην Ελλάδα είχαμε άμεση επαφή με τέτοιες (εξωτικές για τον υπόλοιπο κόσμο) μοτοσυκλέτες μέσω των ανεξάρτητων εισαγωγών από την Ιαπωνία, με χιλιάδες τέτοια μοντέλα να έχουν φτάσει στη χώρα μας.

Απόγονος λοιπόν του θρυλικού Kawasaki ZXR400, αντίπαλος των Suzuki GSX-R400, Honda CBR 400 και των Yamaha FZR 400όλα με ιπποδυνάμεις κοντά στα 60-65 ίππους – το νέο ZX-4R με τους 79 ίππους εκτινάσει την ιπποδύναμη και γίνεται φυσικά η ισχυρότερη σε αυτόν τον κυβισμό που έχει κατασκευαστεί ποτέ!

Το Kawasaki ZX-4R του 2023 θα κατασκευαστεί σε τρεις εκδόσεις (ZX-4R, ZX-4R SE & ZX-4RR) και σύμφωνα με την Kawasaki μέσα στους επόμενους μήνες καταφθάνει στην Ευρώπη!

Άλλη μια έκπληξη δηλαδή, αφού έχουμε συνηθίσει πλέον από τις εταιρίες να μας σιγοβράζουν για ένα ή και περισσότερα χρόνια με “διαρροές” ή κατασκοπευτικές φωτογραφίες αληθινές ή στημένες, μέχρι να παρουσιάσουν το μοντέλο επίσημα.

Το 400 βασίζεται στο πλαίσιο και τις αναρτήσεις του ήδη παραγόμενου για μερικές αγορές του κόσμου ZX-25R, πράγμα που φανερώνει πως το 250 είχε επίτηδες-σχεδιαστεί ενισχυθεί σε κάθε τομέα, με τέτοιο τρόπο που να μπορεί να δεχθεί τον μεγαλύτερο κινητήρα του 400.

Ο τετρακύλινδρος σε σειρά, υγρόψυκτος κινητήρας των 399 cc, έχει 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής και 16 βαλβίδες, ψεκασμό και Ram Air, αποδίδοντας 77 ίππους χωρίς τη χρήση του και 80 όταν κινείται η μοτοσυκλέτα και ρέει ο αέρας μέσα από το Ram Air.

Οι ρυθμοί περιστροφής δεν ανακοινώνονται από την εταιρία, αλλά υπολογίστε πως το κόκκινο θα είναι κοντά στις 16.000 rpm!

Το πλαίσιο είναι ατσάλινο, τύπου χωροδικτύωμα που ακολουθεί αυτή τη νέα μόδα των Ιαπώνων με τις λεπτές, στο μάτι, σωλήνες. Το ασύμετρο ψαλίδι είναι αλουμινένιο με μονό αμορτισέρ φυσικά και ο κινητήρας κρέμεται από τον σκελετό, αφού αποτελεί ενεργό μέρος αυτού.

Οι αναρτήσεις του Kawasaki ZX-4R είναι ένα ανεστραμμένο πιρούνι SFF-BP της Showa χωρίς ρυθμίσεις (κάτι που προσφέρεται στις αναβαθμισμένες, ακριβότερες δύο εκδόσεις του 400), ενώ πίσω συναντάμε ένα σχεδόν οριζόντια τοποθετημένο αμορτισέρ.

Στα φρένα αντίστοιχα βλέπουμε δύο δισκόφρενα μπροστά διαμέτρου 290 mm με ακτινικές μονομπλόκ δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων και ένα δισκόφρενο πίσω και δικάναλο ABS.

Τα ελαστικά έχουν διαστάσεις 120/70-17 μπροστά και 160/60-17 πίσω, ενώ πλούσιος είναι ο εξοπλισμός του Kawasaki ZX-4RR, με full LED φώτα, σύστημα Traction Control και τέσσερα Power Modes (Sport, Road, Rain, και Rider), αλλά και συμπλέκτη περιορισμένης ολίσθησης.

Στο ακριβότερο πιο αναβαθμισμένο ZX-4RR συναντάμε και Quick Shifter στον στάνταρ εξοπλισμό.

Στα όργανα υπάρχει έγχρωμη οθόνη 4.3 ιντσών τύπου LCD, ενώ η ακριβότερη έκδοση θα φοράει έγχρωμη οθόνη TFT.Το βάρος των Kawasaki Ninja ZX-4R και Ninja ZX-4RR είναι 188kg και του ZX-4R SE στα 189 κιλά και χωρητικότητα ρεζερβουάρ στα 15 λίτρα.

Μπράβο στην Kawasaki για την τόλμη και το όραμα σε μια πιο προσιτή κατηγορία σπορ μοτοσυκλετών, αφού η τιμή της 400 θα είναι κοντά στις 10.000 ευρώ κατά προσέγγιση, ενώ οι 80 ίπποι είναι ότι πρέπει για αρχάριους και μέσους αναβάτες που τους αρέσουν οι supersport μοτοσυκλέτες.

 

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!