Κάλλιο αργά παρά ποτέ
Πέντε ολόκληρα χρόνια χωρίς Stelvio, χωρίς δηλαδή μια μεγάλη ψευδοεντούρο/ Adventure από την Moto Guzzi στην αγορά, που αποτελεί μια μεγάλη “παράλειψη” ειδικά για μια εταιρία που φημίζεται για τις τουριστικές της μοτοσυκλέτες. Όπως και να έχει, το Stelvio επιστρέφει με πολύ ελκυστική εμφάνιση, αλλά κινητήρα “μόλις” 1.000 κυβικών.
Γιατί λέμε “μόλις” 1000 κυβικών; Μα γιατί η κατηγορία των μεγάλων Adventure έχει ξεφύγει από αυτόν τον κυβισμό, τον οποίο σε λίγο θα αρχίσουμε να χαρακτηρίζουμε “μεσαίο”.
Ακόμα και η BMW R – GS έχει πάει στα 1.300 κυβικά.
Πάντως, η Moto Guzzi Stelvio 1000, την οποία η εταιρία ονομάζει απλά Stelvio… χωρίς να αναφέρεται ο κυβισμός, έχει σχεδιαστεί από τους σχεδιαστές της Aprilia κι αυτό είναι κάτι που φαίνεται, αφού η μοτοσυκλέτα θυμίζει ειδικά μπροστά… Aprilia.
Η διαφωνία μας πάνω στην καλοσχεδιασμένη μοτοσυκλέτα έγκειται στο μεγάλο και άστοχα τοποθετημένο λογότυπο “Stelvio” πάνω στο ντεπόζιτο (ειδικά στον κίτρινο χρωματισμό), που “φθηναίνει” την εικόνα της.
Κοντά στον κυβισμό της Stelvio υπάρχουν τα 900-950άρια Adventure και το Suzuki V-Strom 1050 της Suzuki, άρα μπορούμε να πούμε πως με τη Stelvio, η Moto Guzzi γεμίζει αυτό το κενό ανάμεσα στους μεσαίους και τους μεγάλους κυβισμούς.
Ο εμβληματικός κινητήρας V-2 στις 90 μοίρες, ανέκαθεν εγκάρσια τοποθετημένος είναι υγρόψυκτος, οκταβάλβιδος με δύο εκκεντροφόρους, έχει κυβισμό 1.042 cc και δύναμη 115 ίππων.
Όχι άσχημα αν σκεφτούμε πως η Africa Twin 1100 της Honda αποδίδει περίπου 10 ίππους λιγότερους.
Εμβληματικός για Moto Guzzi είναι και ο άξονας (διαφορικό) που δίνει κίνηση στον πίσω τροχό.
Ο κινητήρας έχει ηλεκτρονικό γκάζι κι έτσι υπάρχουν πέντε προγράμματα λειτουργίας: Rain, Touring, Road, Sport και Off Road. Υπάρχει και σύστημα ελέγχου πρόσφυσης που ρυθμίζεται σε 4 επίπεδα, ενώ παράλληλα μπορεί να απενεργοποιηθεί.
Το φρένο κινητήρα ρυθμίζεται σε 3 επίπεδα, όπως και το Cornering ABS και μπορεί να απενεργοποιηθεί στον πίσω τροχό, για μια μοτοσυκλέτα η οποία αφού καλείται να καλύψει την τουριστική χρήση διαθέτει στον εξοπλισμό της και Cruise Control.
Το πλαίσιο είναι νέο, προσαρμοσμένο στη χρήση της μοτοσυκλέτας. Το μεταξόνιο της Moto Guzzi Stelvio είναι 1.520 mm, ενώ το βάρος ανεβαίνει στα 246 κιλά.
Στις αναρτήσεις συναντάμε ένα πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι Sachs με καλάμια διαμέτρου 46 mm και διαδρομής 170 mm. Ίδιας διαμέτρου είναι και το μονό αμορτισέρ της Kayaba (!).
Στα φρένα έχουμε τετραπίστονες δαγκάνες Brembo μπροστά με δίσκους 320 mm και πίσω δίσκο 280 mm με 2 έμβολη δαγκάνα. Αμφότερα με σύστημα ABS της Continental.
Ο μπροστινός τροχός είναι 19 ιντσών και ο πίσω 17, και οι ζάντες είναι με ακτίνες.