MotorBike.gr

Moto Guzzi V100 Mandello 2022: Ανάμιξη παραδοσιακού – μοντέρνου

07/12/2021

Ο αετός της Γκούτσι σε νέες πτήσεις

Το Moto Guzzi V100 Mandello του 2022 είναι το νέο κλασικο-μοντέρνο και τουριστικό μοντέλο της θρυλικής ιταλικής εταιρίας απ’ το Mandello del Lario, απ’ όπου έχει πάρει και το όνομά του. Με νέο υγρόψυκτο κινητήρα, πάντοτε εγκάρσια τοποθετημένο, πάντοτε V2, πάντοτε ογκώδη και μηχανολογικά κομψό…

Γιορτάζοντας τα 100 χρόνια από την ίδρυση της, η Moto Guzzi παρουσιάζει “για ξεκίνημα”, για να “ανοίξει η όρεξη” το Mandello V100, ενώ σύμφωνα με τα σχέδιά της έπεται συνέχεια.

Αυτό που θέλησε να κάνει το σχεδιαστικό τμήμα της Piaggio (στην οποία ανήκει η Moto Guzzi) είναι να τα συνδυάσει όλα ή τουλάχιστον όσο το δυνατόν περισσότερα στοιχεία. Ως γνωστόν, από την “παράδοση” μέχρι τη “μοντέρνα τεχνολογία” υπάρχει συνήθως ένα χάσμα, ένα κενό που δεν γεφυρώνεται.

 

Αυτό, φαίνεται να επιτυγχάνεται στο Mandello V100, στο μέτρο του δυνατού βέβαια, αφού η μοτοσυκλέτα θυμίζει πολλά και τίποτα συγκεκριμένο, από τα Le Mans της δεκαετίας του ’70, μέχρι τις πιο πρόσφατες Moto Guzzi του 2000 και του 2010. Σίγουρα πάντως – κι αυτό πρέπει να το παραδεχτούμε – δεν μοιάζει με τίποτε άλλο… παρά μόνο με Moto Guzzi.

Παράλληλα η εταιρία – πέρα από τη μάλλον συντηρητική εμφάνιση – εξοπλίζει τη V100 με καινοτόμα αεροδυναμικά βοηθήματα, μονάδα αδρανειακών μετρήσεων IMU 6 αξόνων, Cornering ABS και ημι-ενεργητικές αναρτήσεις εκτός των άλλων. Παράδοση λοιπόν στην εμφάνιση, τελευταίας λέξης τεχνολογία στο υπόλοιπο σύνολο.

 

Ο κινητήρας είναι ο νέος, “μαζεμένων διαστάσεων” V2, ενενήντα μοιρών όπως πάντα, τοποθετημένος εγκάρσια, με κυβισμό στα 1.042 cc.

Ο κάθε κύλινδρος έχει δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, 4 βαλβίδες και είναι υγρόψυκτος… κι ας μην του φαίνεται. Ένα πολύ σημαντικό στοιχείο που έπρεπε να διατηρηθεί ήταν η “ρωμαλέα” όψη των κυλίνδρων που προεξέχουν παραδοσιακά δεξιά-αριστερά του ντεπόζιτου.

Η μέγιστη ιπποδύναμη φτάνει τους όχι πολλούς, αλλά όχι και λίγους 115 ίππους και η ροπή τα 10,7 kgm, με την εταιρία να ανακοινώνει πως το 90% δύναμης και ροπής είναι διαθέσιμα σε πολύ χαμηλές στροφές, ήδη από τις 3.500 rpm!

Καινοτομία για την Moto Guzzi ο υγρός πολύδισκος συμπλέκτης και το υγρό κάρτερ, ενώ μεγάλης επιφάνειας είναι το ψυγείο του κινητήρα που βρίσκεται “κρυμμένο” – όσο μπορεί – κάτω από το φέρινγκ.

 

Τα Riding Modes είναι τα εξής τέσσερα: Travel, Sport, Rain και Road, επίσης υπάρχει Traction Control τεσσάρων θέσεων, τρείς οι λειτουργίες του φρένου κινητήρα, ενώ οι αναρτήσεις είναι ημι-ενεργητικές της Ohlins. Ανάποδο πιρούνι μπροστά και μονό, παράκεντρα τοποθετημένο, μονό αμορτισέρ πίσω.

Η τελική μετάδοση γίνεται φυσικά με άξονα, όπως κάνουν παραδοσιακά οι Moto Guzzi, ο οποίος περνάει μέσα από ένα ιδιαίτερα κομψό και ευμεγέθες μονόμπρατσο αλουμινένιο “ψαλίδι”.

Η Moto Guzzi αναφέρει πως έχει γίνει πολλή δουλειά στο κομμάτι της αντίδρασης (ανασήκωμα του πίσω μέρους) της ανάρτησης κατά το άνοιγμα του γκαζιού, κι ότι θυμίζει πλέον μετάδοση αλυσίδας, αλλά αυτό είναι κάτι που πρέπει να δούμε στο δρόμο.

Μίνιμαλ και σχεδόν μη ορατό είναι το ατσάλινο πλαίσιο που χρησιμοποιεί τον ογκώδη κινητήρα σαν ενεργό μέρος, ενώ από πλευράς γεωμετρίας η μοτοσυκλέτα προσπαθεί να είναι γρήγορη, μιας και το μεταξόνιο φτάνει μόλις τα 1.486 mm.

Όπως βλέπουμε και στις φωτογραφίες, η θέση οδήγησης είναι όρθια, ενώ μεγάλες φαίνεται να είναι οι σέλες για αναβάτη και συνεπιβάτη.

Το Moto Guzzi V100 Mandello δεν στερείται ηλεκτρονικών βοηθημάτων, το αντίθετο μάλιστα, αφού διαθέτει Traction Control, Cruise Control, Cornering ABS.

Η V 100 γίνεται η πρώτη μοτοσυκλέτα στον κόσμο που υιοθετεί τα ενεργητικά αεροδυναμικά βοηθήματα, στα πλάγια του φέρινγκ/ρεζερβουάρ τα οποία αλλάζουν τη ροή του αέρα που περνάει από μέσα τους ανάλογα με την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας, αλλά και το πρόγραμμα (Riding Mode) που έχει επιλέξει ο αναβάτης.

Η εταιρία αναφέρει πως με αυτά τα βοηθήματα μειώνεται η πίεση του αέρα προς τον αναβάτη μέχρι και 22%, θυμίζοντας προστασία μεγάλου τουριστικού φέρινγκ. Παρεμπιπτόντως, η ζελατίνα είναι ρυθμιζόμενη ηλεκτρικά σε ύψος.

Ο πίνακας οργάνων είναι μια οθόνη TFT 5 ιντσών, ενώ τα φώτα είναι full LED με DRL LED. Μεγάλων διαστάσεων και κάπως παλαιάς κοπής είναι ο προβολέας της V100, στη βάση του οποίου τα LED σχηματίζουν τον αετό-σήμα κατατεθέν της φίρμας.

Σε δύο εκδόσεις θα διατεθεί το Moto Guzzi V100 Mandello όταν βγει στην αγορά, μια φθηνότερη και μια ακριβότερη, με τη δεύτερη να χρησιμοποιεί τις ημι-ενεργητικές αναρτήσεις της Ohlins και quick-shifter, αλλά και θερμαινόμενα γκριπ και σύστημα πολυμέσων και διασυνδεσιμότητας.

H διαθεσιμότητα στην αγορά και οι τιμές για τα παραπάνω μοντέλα δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, αλλά υπολογίζουμε να καταφθάνουν στους πρώτους ιδιοκτήτες μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2022.

Σας άρεσε το άρθρο; Κοινοποιήστε!