Για 500 τυχερούς μόνο
Η MV Agusta παρουσίασε επιτέλους στην EICMA 2023 ένα πολυαναμενόμενο μοντέλο, την πρώτη μοτοσυκλέτα Adventure στη μακρά ιστορία της! Είναι μια μοτοσυκλέτα παραγωγής, αλλά όχι ακριβώς… αφού δεν αποτελεί το βασικό μοντέλο, αλλά μια special edition! Πρόκειται για την MV Agusta, με το “περίεργο” όνομα LXP Orioli, που κινείται από έναν τρικύλινδρο, ισχυρό κινητήρα 931cc
Μάλλον δεν πρέπει να έχει ξαναγίνει στα χρονικά της μοτοσυκλέτας να παρουσιάζεται πρώτα η ειδική έκδοση και μετά το μοντέλο “κανονικής παραγωγής”.
Μάλιστα η MV Agusta LXP Orioli χρησιμοποιεί και το όνομα ενός θρυλικού Ιταλού αναβάτη, πολυνίκη στον μαραθώνιο της ερήμου Paris-Darkar, του Edi Orioli.
H νέα LXP Orioli είναι μια πολυτελής μοτοσυκλέτα παντός εδάφους, υψηλών επιδόσεων με πλούσιο εξοπλισμό και ιδιαίτερα κομψό design, που θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό, μόλις 500 κομματιών.
Η εταιρία την χαρακτηρίζει σαν “Premium παντός εδάφους” και η κάθε αριθμημένη μοτοσυκλέτα, θα είναι και υπογεγραμμένη από τον ίδιο τον Εdi Orioli, τον τέσσερις φορές νικητή του Rally Paris-Dakar.
Ο Edi Orioli, φορώντας τα εμβληματικά χρώματα της Lucky Explorer (λευκό με πράσινο κόκκινο κύκλο) έγινε πασίγνωστος στο χώρο των αγώνων μοτοσυκλέτας ερήμου τη δεκαετία του 1990, κυριαρχώντας στο ραλί πάνω σε μια Cagiva με κινητήρα Ducati.
O τρικύλινδρος κινητήρας της MV Agusta των 931cc έχει δεχθεί μια εξαντλητική δίαιτα και ζυγίζει μόλις 57 κιλά, ενώ έχει απόδοση 124 ίππων στις 10.000 rpm, και 102 Nm ροπής στις 7.000 rpm. Σχετικά με τη ροπή, η εταιρία αναφέρει πως αποδίδεται πολύ χαμηλά, και το 85% αυτής είναι διαθέσιμο από τις 3.000 rpm!
Τώρα, για την εμφάνιση της μοτοσυκλέτας αυτής μιλάμε εδώ και δυο σχεδόν χρόνια, από τότε που πρωτοεμφανίστηκε, και έχουν ήδη γραφτεί γι’ αυτήν πολλές ηλεκτρονικές σελίδες.
Η MV Agusta LXP Orioli διαθέτει μια προηγμένη αδρανειακή πλατφόρμα 6 αξόνων, η οποία συνδέεται με τα ηλεκτρονικά, που περιλαμβάνουν τη μονάδα ελέγχου κινητήρα πλήρη με επεξεργαστή υψηλής συχνότητας.
Το Full Ride by Wire, το ηλεκτρονικό γκάζι της μοτοσυκλέτας, προσφέρει προγράμματα οδήγησης όπως – Urban, Touring, Off-Road και Custom All-Terrain – που έχουν εξελιχθεί ειδικά για να διασφαλίζουν την κατάλληλη απόδοση σε διαφορετικές συνθήκες χρήσης.
Το Traction Control, το οποίο μπορεί να απενεργοποιηθεί, διαθέτει πέντε επίπεδα παρέμβασης για χρήση στο δρόμο, δύο για χρήση εκτός δρόμου και λειτουργία Rain για να εγγυηθεί τη μέγιστη ασφάλεια ακόμη και σε αντίξοες συνθήκες οδήγησης.
Το φρένο κινητήρα διαθέτει δύο επίπεδα, τα οποία μπορούν να ρυθμιστούν ανεξάρτητα από την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης: το επίπεδο 1 είναι με μειωμένο φρένο κινητήρα, το επίπεδο 2 είναι με πλήρες φρένο κινητήρα.
Το LXP Orioli διαθέτει ενισχυμένο περιμετρικό πλαίσιο, που παράγεται από ελαφρύ κράμα χάλυβα για βελτιστοποίηση του πάχους, με αφαιρούμενο πίσω υποπλαίσιο.
Το ψαλίδι είναι χυτό από κράμα αλουμινίου, το ανάποδο πιρούνι της Sachs με καλάμια 48mm είναι πλήρως ρυθμιζόμενο σε συμπίεση, επαναφορά και προφόρτιση ελατηρίου, και έχει διαδρομή 210 mm, ενώ το ρυθμιζόμενο αμορτισέρ πίσω, επίσης της Sachs, δίνει διαδρομή 210 mm και συνδέεται με το ψαλίδι μέσω συνδέσμων.
Η σέλα είναι ρυθμιζόμενη καθ’ ύψος σε δύο θέσεις (850 mm και 870 mm) και τόσο το σχήμα όσο και η επένδυση έχουν εξελιχθεί για να εξασφαλίζουν άνεση και στήριξη, εντός και εκτός δρόμου.
Η ικανή απόσταση από το έδαφος ( 230 mm) βοηθά τον αναβάτη να αντιμετωπίσει τα εμπόδια στην οδήγηση εκτός δρόμου. Το μεταξόνιο είναι 1.610 mm, ενώ οι διάμετροι των τροχών είναι χαρακτηριστικές μιας μοτοσυκλέτας ψευδοεντούρο για χρήση εκτός δρόμου: 21” μπροστά και 18” πίσω.
Στον τομέα των αναρτήσεων, έχουμε ανεστραμμένο πιρούνι της Sachs με καλάμια διαμέτρου 48mm με διαδρομή 210mm και ένα μονό αμορτισέρ πίσω της ίδιας εταιρίας, που έχει επίσης διαδρομή 210mm και πλήρως ρυθμιζόμενο.
Τα φρένα είναι της Brembo και είναι δίσκοι 320mm μπροστά με τετραπίστονες δαγκάνες Stylema, με τον πίσω δίσκο να είναι διαμέτρου 256mm πίσω με δισπίστονη δαγκάνα. Τα φρένα έχουν ABS και Cornering ABS.
Φωτογραφίες: ΕΙCMA, MV Agusta